• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Lapinette

De säger att det ska regna här i helgen (fast de har de sagt hela veckan och solen har skinit) så vi har inte planerat in någonting alls förutom två inseminationer lördag och söndag morgon. Var på Sophiahemmet igår och mina ägg var inte riktigt klara än men troligen till helgen så det blir att kliva upp 07:00 . Sen så ska vi fira min brorsson som fyller 17 år på Boule och berså på Söder OM det inte regnar.

• margaux

Lapinette! Då önskar jag dig en extra fertil helg!! Lycka till!!

Jag ska på bio i kväll (J vill se Transformers, men där satte jag ner foten..).
    I morgon blir det middag med en väninna som bor i Sthlm normalt! Hon är i stan så det blir mysigt!
    Hoppas på sol i morgon med, så jag kan få lite d-vitamin i kroppen.....

• Gemma

Å, boule! Hade en boulebana (eller bouleodrome som fransoserna säger) i båda mina senaste bostadsrätter, coolt va! Så varje sommar samlade vi ihop ett jättegäng och hade tävling + grillparty. Sånt saknar jag jättemycket.

Margaux: Till det där kaklet hade definitivt matt, flammigt guldbadkar passat bäst. Mmm... att sänka ner sig där.

• Gemma

Lapinette, jaaaa vill så himla gärna att det ska lyckas med en bebis för er. Håller tummarna.

• Gemma

I helgen ska jag plugga glosor, gå ut och äta med vänner ikväll + i morgon kväll, pussa på min man och sen inte så mycket mer.

• Lapinette

margaux - min väninna åker till Oslo ikväll men jag antar att det är fler stockholmjäntor som är där och hälsar på i helgen.

• margaux

Jaa.. min har varit här en hel månad!
    Hon bor i Hammarbysjöstad, är det fint tycker du?

Boule ja! Vi har en bana rätt utanför huset! Bara det att ingen har vett att använda den... Kanske man skulle ordna en turnering!?

• Lapinette

Hammarby sjöstad är jättefint! Vi tittade på flera lägenheter där. Vissa var bra medan andra var urbota dumt planerade. Förstår inte att någon av idag kan hitta på så konstig planlösning. I alla fall, området är fint nära vattnet och med lite restauranger och annat i närheten. Maken förstod dock aldrig varför man skulle behöva betala så mycket i månadsavgift när man köpte en lägenhet så i slutänden blev det en lägenhet med låg hyra inne i stan.

• förhoppningsis

GÖr ett snabbinhopp här, varit hos ögonläkaren på morgonen och fått bekräftat att det ine var hornhinneinflamation, skönt!! Nu kan jag ha linser imorgon och slipper treva mig upp för kyrkgången...
    Förkylning och feber kan jag leva med antar jag, även om det inte är kul. Hoppas vädret blir bra bara!!

Lapinette
    Lycka till i helgen!

Margaux
    Har bott i Hammarby sjöstad i 1 år, trivdes jättebra! Enda nackdelen var att det bara fanns en mataffär (coop) så de var riktigt dyra. Massa bra restauranger och mysigt att kunna gå längst vattnet, ta båten in till stan osv.

• margaux

förhoppningsis!
    STORT LYCKA TILL och god bättring till i morgon! Ni ska se att ni till och med får fint väder! JAg håller tummarna!

Hoppas dagen blir allt det ni drömt om....

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!