• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • margaux

Izunia, riktigt trevligt att ha dig här så mkt också!! Har du semester? Trivs du i nya jobbet? -jag kommer ihåg att jag såååå gärna ville bli flygvärdinna när jag var yngre!

• Blivande Fru Stålhandske

Margaux, och jag som skulle bli pilot!
    Usch, jag som inte ens gillar att flyga.

• Izunia

jag vill också bli pilot.Fortfarande. Kanske ännu mer nu.
    Jag trivs iaf jättebra i mitt nya jobb! Ska jobba imorgon och är sen ledig 5 dagar till! :) hur bra som helst! Även om det kanske inte är som det var "förr" tycker jag att det är far more glamorous än andra jobb!

Det är kul att vara ledig lite nu så man hinner skriva lite i tråden. Har saknat att vara här.

• Penne

Japp, jag är en spion!
    Arbetar dock inte som läkare, utan är PhD/Dr i infektionssjukdomar. Angående värmen beror det ju på hur dåligt man mår, jag skulle ju inte basta t. ex vid hög feber, eftersom det stressar på kroppen. Men ett bad kan ju få dig att slappna av så kroppen orkar ta hand om infektionen.
    Fast placebo är ju också en himla bra medicin :) Hoppas du blir frisk till bröllopet såklart!

• mlu

Aah, nu har jag issues pa g som INTE vanligtvis avhandlas i denna trad. Sol, glamour, handbags so far I am on... Men nu har det blivit lite mer komplicerat med denna date jag gick ut pa haromveckan. Han vill att vi skall ses i Italien i Augusti, so far so good, nedsidan pa storyn ar dock att han har flickvan! I know....inte bra. Han ar charmerande; sander big kisses pa sms, ringer da och da, aaah, varfor kan jag inte traffa nagon som ar singel. Kan inte ens langre se det som en kul "grej" da jag blivit alldeles for involverad i honom trots att vi inte kanner varandra....
    Jag vill ju inte hamna i nagon forfarlig sits igen; kanns som jag har fatt nog av hjartesorg for et liv framover! Samtidigt maste jag ju vara realistisk, hur manga man over 30 finns det som ar singel? Jag kan ju inte avkrava att han gor slut med sin flickvan efter att spenderat sammanlagt knappa 20 timmar med mig, snacka om att "kopa grisen i sacken"!
    Jag undrar hur jag skall hantera detta ?? Han ar inte gift, har inga barn men ....en relation! suck.....
    Jag patalar hogt om moral varje tillfalle vi talas vid men tja.....vad skall jag gora...jag ar ratt fashinerad av honom to say the least. Inte snygg, inte perfekt men en sadan man skulle kunna tanka sig leva med..... My gosh, jag ar illa ute redan,eller hur???

• Gemma

mlu, låter som om du är lite illa ute faktiskt ;) Men det där med att ha sällskap och att ha kul verkar du oerhört bra på att fixa själv. Liksom... vad behöver du få av en man? Kanske... nån att lita på? Och det finns väl många superbra frånskilda män över trettio, eller har jag fel? Fattar om du tänker så när du har letat i ett eller flera år men... nu har det ju bara gått en kort tid.

Izunia, jag känner inte till de där vagnarna som du pratar om, alla jag "vet" säger som sagt att det bara är Bugaboon som gäller eftersom den är minst och smidigast i tjugomiljonerstaden Shanghai. Den har två större hjul och två små svängbara där fram (stabilare än en trehjuling). Man kan byta dem mot terränghjul på vintern, fast i Shanghai behövs det ju inte. Nåja, tids nog lär nog mannen välja det snyggaste mest tekniskt avancerade vagn-vidundret på marknaden ;)

Usch tycker så synd om väninnan. Hon har säkert inte kunnat sova en blund och inte får hon kontakta sin man eller ens veta hur han mår. Hoppas det går bra idag på konsulatet.

Min nya diet går f.ö över förväntan, dvs den där jag tar "en macka istället för två". De första dagarna var helvetiska men nu känner jag mig mindre förslavad under mitt sug. Dock äger jag ingen våg så jag kan inte ange mina framgångar i kilon, men målet för mig är ju inte detsamma som för er, utan att jag ska gå upp långsammare än hittills.
    Nu ska jag kila iväg till gymmet! Kram, G

• Lapinette

mlu - är så emot otrohet!! Har han nämnt något om sin flickvän, jag menar något som säger att han funderar på att lämna henne?

Måste tyvärr samtidigt erkänna (min dubbelmoral)att både jag och maken var upptagna när vi träffades. Vi hade förhållanden på distans som var halvrisiga. Så vår första sommar tillsammans var en förälskelse där vi njöt av varandra och inte visste hur länge det skulle vara. Jag försökte verkligen att hålla distansen och bara ha det bra den tiden jag fick men ack, mådde piss när hon var och hälsade på. Hade flera djupa diskussioner och tillslut var vi båda fria. Vårt andra problem var att O tittade på jobb och fick ett i Österrike. Hade lovat mig själv att inte ha ett till förhållande på distans men när det väl var dags för honom att resa kunde vi inte säga tack och adjö. Vi trivdes allt för bra i varandras sällskap. Så vi beslöt att fortsätta och voilà idag är vi gifta.

Vill inte säga om det är rätt eller fel med den där mannen. Själv skulle jag undra vad han har för avsikter och hur det är i hans förhållande.

• margaux

Mlu, vad säger han själv? Jag antar att du har frågat honom varför han gör som han gör mot sin flickvän?
    Jag fördömmer inte otrohet, allt beror på situationen... Men att man medvetet bedrar sin partner tycker jag är lågt! det hade varit lättare att förstå om han faktiskt var gift, då det juridiska krånglar till saker.
    Jag håller därimot med Gemma. Varför vill du så gärna möta någon nu? Tickar klockan eller? Av erfarenhet så finnar man bäst fram när man inte letar och inte är desperat(dvs nöjer sig med första bästa..). Lycka till hur du än gör!
    ps."Inte snygg, inte perfekt"... You can do better than that, Girl!!

• margaux

Stålis, när åker ni?

förhoppningsis! Jag håller tummarna för frisk brud och sol på lördag!! Gläder mig till att se din klänning och hur fin du var efteråt!!

• margaux

Gemma! Det låter jätteläskigt med fängelse i Kina... Tänk i sverige får man inte ens 2 veckor för våldtäkt. Ganska bisarr jämförelse.
    jag hoppas att det löser sig på bästa sätt för dem!
    Idag ska jag iväg och se på Trend mosaik med J. De är ganska lika Bisazza fast halva priset! Vore SÅ skönt att få det ur världen!
    Vi köpte elektriska gardiner till våra snetaksfönster igår, så om två veckor kan jag sova i ett mörkt sovrum för första ggn sedan i vinter.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!