• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Marskatt

Kan bara tillägga - Hong Kong är verkligen en höjdare!

• Lapinette

Såg nu att Gemma hann förbi mig gällande uppmaningarna om att sova ordentligt! Ja, jag är inte den enda morsan här inne.

Stålis, vi får se om vi hamnar där. Så mycket annat som ska fixas så det blir nog svårt att få schemat att gå ihop. Men snart drar jag hem för att fixa maten inför vårt Hong kong besök.

• Gemma

Hej Marskatt! Kul att du tittar in. Hur mår du, hur går de evrentuella kinaplanerna..?

• Gemma

Lapinette, phah, så nu är man "morsan" alltså ;)

Apropå marskatts intitt, man undrar ju onekligen hur det är med Roslagsbrud, MrsH2B och trollsländan, plus en del gamla bekanta som Brud Juni, Zea, Spöket Laban...

• Gemma

Lapinette, ha en supertrevlig kväll! Och rapportera gärna i morgon, eller ännu hellre innan du lägger dig medan du ännu är rusig och sluddrar över tangenterna ;)

• Gemma

Stålis, hotellet - what are you waiting for! Kolla deras Weekend rendez-vous-erbjudande om ni får lust att åka när det blir lite svalare.

• Blivande Fru Stålhandske

Gemma, klart du e "Morsan" nu! :)

Skulle gärna ta en tripp till ditt hotell, ska se hur planerna är inför hösten med mannen. Till jul åker vi antingen hem eller söderöver skulle jag tro.

I Hong Kong ska följande inhandlas: Bikini, jacka/kavaj, långärmad tröja, shorts/kjol, linnen och ev. ett par skor. Gärna ett snyggt set behå+trosor från H&M skulle jag gissa att det blir, om jag finner något.
    Några pashminas samt sidenmorgonrockar, gärna lite porslin till syster. Samt -äntligen- en mindre digitalkamera.

Idag har jag också varit iväg och shoppat vid turistmeckat Gongbei vid gränsen till Macau. Kom hem med ett par klänningar (Ralph Lauren-kopior) till min kompis som har en snart ettårig dotter som jag ännu inte träffat, en DVD-box, ett par armband, lite kinesisk textil- sjalar, dukar, etc.
    Samt,- och detta har jag varit lycklig över hela dagen- en svart, knälång, A-linjeformad, dressad klänning. Som jag har letat efter en sådan basic, snygg klänning!

Fast klänningen hade även lite "rynk" över bröstet, som fortsatte ned över kjolen. Och lite vidd i kjolen!

Ja, som ni märker är jag sådär töntigt förtjust i mitt fynd. ;)

Och Lapinette, glömde att berömma dig över din viktnedgång! Så duktigt jobbat!

Jag har också lyckats plocka några kilon det senaste- 3 stycken för att vara exakt!

(Måste ju ha ett par kilon tillgodo när semestern med Rosé, grillkvällar och lösgodiset är i antågande)

• Marskatt

Hej tjejer!
    Nja, just nu har vi inte några långt framskridna Kina-planer, mer än att min man ska dit ett par gånger i höst o antagligen 2 veckor i sträck varje gång. Vi har liksom lite fullt upp med husbygget här på hemmaplan... flyttar på fredag (hoppas vi i alla fall). Men han har fortfarande erbjudande om att åka o jobba i Kina, så vi har inte lagt ner det helt. Då skulle jag kunna plugga medan i så fall...

Hoppas ni har det bra allihopa! Kram på er!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!