• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Gemma

För oss som bor här är Honkong ett ställe dit man åker för att köpa skor som är större än stl 38, barnsäkra barnvagnar och en hel del annat.

• Gemma

Jag har ju då 37 i skor så jag har inget behov :)

• margaux

Oh my god! Gemma, liiiite coolt!
    Lite rotig hemsida bara, svart att hitta runt...
    Såg ut att kosta skjortan att bo där, vad kostar det eg?
    Det var mera skandinaviskt än kinesiskt skulle jag vilja säga...

• Gemma

Margaux: Kolla accomodation-bilderna, där ser man varje villa.

Ja visst ser det ut att kosta skjortan... och ändå har jag precis bokat en weekend, två nätter i dubbelrum med utsikt över muren, frukost ingår... för totalt 2000 spänn.

Priserna är baserade på att man hyr en hel villa.

• förhoppningsis

Å vad härligt!
    Själv håller jag på att stressa ihjäl mig, gifter mig på lördag och håller på att bli förkyld...

Tycker att den resan låter supermysig!!!

• Izunia

tack för tipsen!

nä vi har inte börjat försöka. Har bara en massa gravida kompisar sa jag har ända koll! :)

• Gemma

förhoppningsis, sov! 9-10 timmar per natt. Och drick vatten! Kram!

• Blivande Fru Stålhandske

Åh Gemma så fint hotellet var- där skulle jag lätt kunna slappna av en vecka eller två!

Lapinette- klart ni ska till Hong Kong! Jag kan hjälpa dig med info om du behöver, även om jag ALDRIG kommer ihåg varken namn, plats eller pris på varken hotell eller restauranger.. hrm.
    Jag ska dit imorgon och göra den sista "inför Sverige"-shoppingen, det ska bli skoj. Och varmt!

• Lapinette

förhoppningsis - ta hand om dig! Sov ordentligt och ta vitaminer.

• Gemma

Stålis, vad tänker du köpa i HK?

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!