• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • mlu

Gemma; Jag vet, jag vet, det har gatt oforskamt enkelt att lara kanna nya manniskor har. Gissar att det ar en kombination av tva saker; "maste man sa maste man' - jag hade bara en vaninna har nar jag flyttade hit samt att jag verkligen lagger ner energi pa networking. I London satt jag ju mest hemma och ugglade eller hangde i Knightsbridge.....
    Snart ar websidan uppe, skall bli sa spannande!!

• mlu

Jag lovar; skall skicka en lank sa snart den ar klar, men puh...inte trodde jag det var sa mycket jobb med att fa ihop en websida.

• Gemma

Jag gillar i alla fall ditt namn! Sitens namn alltså!

• mlu

Jag med...namnet ar super! Hoppas att websidan blir fin, webdesigners'erna i Paris ar duktiga men det handlar sjalvklart om att kunna komunicera val och tydligt med dom sa att dom vet vad som forvantas. Har fatt ihop det mesta av materialet!! Men aterstar andock mycket jobb. Skall pa ett mote nu kl 16 med en dam som har hand om rentals som vi kan samarbeta med, hon ger oss presumtiva clients och vi rekommenderar henne exklusivt i gengald!

• Lapinette

Hej tjejer!

Har inte skrivit här på ett tag men följer er ändå. Känner att jag inte har något glamoröst att tillföra. Livet går vidare i Stockholm. Inga resor planerade, inga lyxrestauranger bokade utan bara vanligt vardagslunk.

Har sedan en vecka fått vår lägenhet åter i full besiktning. Känns jätteskönt att bara få pyssla omkring hemma och komma ikapp. På onsdag flyttar vi ut. Det blir att packa väskor, fylla bilen och flytta hem till mamma i 3,5 vecka. Badrums- och elkillen var här idag. Gick igenom allt som ska göras och det känns riktigt bra. Litar faktiskt på att de kommer att göra ett bra jobb.

Annars har det blivit en del väninnedinners på tisdagar. Vet inte varför men det har bara blivit just denna dag. Har suttit två tisdagar nere vid Stureplan (med två olika väninnor) och nu i tisdags satt jag uppe vid våra kvarter och diskuterade lägenheter. Kompisen som vi åt med hade precis skrivit kontrakt på en lägenhet på Östermalm (idag delar vi gård och kan vinka till varandra från balkongen). Hon sålde sin 2:a för 3,6 msek och köpte en liten 3:a för 2,9. Ska då tillägga att den nya är i behov av en uppfräschning men hennes pojkvän är inom den branschen så hon lär nog inte råka ut för samma trubbel som oss.

Nästa tisdag (för dessa tisdagsmiddagar verkar fortsätta) kommer vår kompis från Hong kong hit på middag. Dock bara hon (maken är kvar och jobbar). Har inte sett henne sen deras bröllop förra sommaren och som grädde på moset tar hon med sig deras bröllopschampagne (rosé). Ska fundera ut vad jag ska laga för mat till den. Har ni några förslag?

Som sagt, njuter av vår lägenhet och att bo i stan. Känns trist att behöva packa ihop och flytta ut igen men åhhh vad härligt det kommer att kännas när vi flyttar in och har lägenheten renoverad (bara ett rum återstår då).

• Lapinette

Som ni kanske förstår så ville jag inte alls ha några smileys!!!

• Gemma

Hej Lapinette! Tänker bort dina smileys. Vi lever ungefär som du, glamourlöst men bra. Inatt sov jag tio timmar, ska iväg till skolan (försent) om en liten stund, sen ska jag klippa av kalufsen. Det regnar så vete sjutton hur jag ska få tag i en taxi...
    Ikväll ska jag bjuda mannen på en liten, mysig restaurang som jag åt på med tjejkompisarna i tisdags (jag har också en stående tjejmiddag, dock på olika dagar).

I morgon ska vi på nytt ultraljud, det var en månad sedan så det är lite läskigt. Den "kritiska fasen" är ännu inte över så allt kan ha hänt... eller inte hänt. Vi ska också göra en KUB undersökning, där man testar kromosomavvikelser. Mest av allt ser jag fram emot att vakna en morgon och vilja ha kaffe och inte må illa så fort jag blir hungrig, dygnet runt. Inte vara så sugen på vissa saker och avsky andra. Gilla lax igen, och glass, choklad och andra söta saker (klarar inte det just nu).

Lapinette: Tycker inte att det låter som om ni haft ovanligt mycket strul med lägenheten, det är precis som det brukar vara.

Ha en fin dag och ät gärna en glass från mig också! Kram, G

• Gemma

Jaa! Fick nyss ett jobb till. Proofreading of a brochure. Skittrist men på nåt sätt lite trevligt ändå.

• margaux

Hej!

Här sitter en sliten men relativt nöjd tjej och häckar framför sin nya pc... Jag hatar att byta då alla ens invanda saker bara blir borta... tex automatiken i adresslistan på mail. Och lösenord på tex BT.

Igår hade vi sommaravslutning med jobbet och var hemma hos en kollega till mig. Champagne och tilltugg på terrassen för att sedan bli indriven av lite väl förfriskande luft... Vi fick fantastiska mat, han har visst dolda talanger, min kollega... Och en hel del spännande viner naturligtvis! Blev sent, tror jag var hemma halv 2 så dagen i dag är lagom oeffektiv. Resten av veckans kvällar har varit fulla av jobb, mässor etc. och på måndagen var jag och J ute och drack drinkar med några kompisar. Jobbig vecka! Men trevlig... ska mana mig upp till att orka hitta på något trevligt med J ikväll också eftersom han ska ut och segla lör-ons.
    Hann med en trevlig tur till min hudterapeut igår med, gjorde någon sån extra fancy fuktbehandling som också skulle gå på mimikrynkor och sånnt. Jag tror på allt jag... Massagen var nästan bäst, och att se resultatet av nyfärgade fransar och vaxade ögonbryn. Sååå fint!

Köpte 3 till Arne Jacobsen stolar på auktion i veckan... De måste jag hämta i Malmö snart! Så fint det ska bli...

Gemma, Varför gör man så många ultraljud? Trodde inte det var bra för bebben... Eller är ni extra oroliga för något? Hoppas att du får tillbaks dig själv snart och kan njuta av det som du egentligen gillar. Det är konstigt hur hormoner fungerar.... Grattis till jobbet!!

Lapinette, jag tycker ditt liv verkar skönt och trevligt och inte alls oglamoröst... Själv vill jag bara sova...

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!