• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Lapinette

Skriver du i sömnen Gemma? Är detta namn på nya bildäck eller kinesiska?

• Lapinette

Själv sitter jag lämpligt nog och gör en rapport till ett kakelföretag från dina hemtrakter (tror jag). Passar ju bra när man snart jag drömmer om kakel, blandare och annat.

• Gemma

Nya namn på bildäck, jag skriver sovande som vaken, en ettrig liten mygga plågade mig dessutom hela natten och mannen jobbade tills han fick små, små russinögon klockan 3 i natt.

Bokade i alla fall en "High Tea" på the Ritz i London nu, inför vår resa. Har varit där en gång tidigare med pappsen (han älskar allt som är klassiskt brittiskt) men då var jag 24 och klädde mig bara i svart och gick skrivarlinje så jag ogillade av princip frackklädda kypare som serverade små canapeer till män med slips- och kavajtvång. Nu är jag så, så gammal ;) Och mannen har ju dessutom aldrig varit i den bästa staden i universum, så han måste ju få uppleva London "på riktigt".

• Gemma

Lapinette: Randigt av färg eller randigt av taskigt skarvad microlitväv? Om det är färg så är det nog inte så svårt att fixa.

• Gemma

Lapinette igen: Wow, hade ingen aning om att alla de där djuren finns vilda, ända nere i Sydafrika. Trodde att de mest höll till i mer "ocivilicerade" områden. Vad fick er att välja just sydafrika, framför exempelvis Kenya?

• förhoppningsis

Lapinette
    jag är så slö så jag orkar aldrig ta mig till Odenplan, går bara på de SATS som är runt knutarna, dvs regeringsgatan, hötorget, Zenit och stureplan... Fridhemsplan har jag provat 2 ggr men det är så långt dit, fast de hade en kanon snygg tränare i Bodycombat så jag och en kompis tog oss dit bara för det.

Praktiskt att de gör det sista i vardagsrumet när ni ändå inte bor där, sen när ni kommer tillbaka är allt klart och jättefint!

Gemma
    Låter som riktigt snofsiga bildäck, kan ju tom få mig intresserad som i vanliga fall bara bryr mig om bilens utseende.
    Åh vad avis jag blir över ditt bokade Ritz besök, funderade på att gå dit när vi var där senast men hande tyvärr ett lite pressat schema, ser fram emot en detaljerad beskrivning när du varit där!

• mlu

Hej pa Er,
    ett kvalmigt svettigt inlagg fran franska rivieran. Forsoker att jobba och vara effektiv men saknar verkligen att inte ha a/c i lagenheten. Som nu ar min, min, min.... Kanns sa skont, kan inte riktigt tro att det ar sant, har fortfarande B:s saker har samt han har nagra av mina i London men snart sa kommer nog allt i sin ordning. Haller pa med allehanda "pyssel" med det nya bolaget, spannande med ack sa mycket jobb... Just nu ar jag pa jakt efter en revisor, skall forsoka fa till en bolagsregistrering, invantar en uppdaterad version av var logo fran web-designers.... Var ute och at middag igar (maste erkanna att det var inte sa unikt da jag inte direkt lagar sa mycket mat till mig sjalv) kom hem och satt pa terassen och forundrades over hur marklig vandining livet har tagit.... Hjalp vad det kanns stort!! Nagon som har nagot tips om en bra UK revisor..... har en person jag tankt kontakta men genom bekantas bekanta bakanta kan nog nyheten na B och asch, jag ar sa fanig att jag helst skulle fordra nagon annan!!

• Lapinette

Gemma - god mat och gott vin! Ville se Kapstaden och besöka vingårdarna. I princip så går ofta våra semestrar till ställen med just vin..ja, kanske inte direkt Västkusten men om vi väljer så blir det dit de har vin.

Tyvärr tror jag att det är just spackel och inte färgen som gjort taket randigt. De har redan målat 3 gånger och det går bara inte bort! De måste nog spackla om och måla på nytt. I alla fall så stod två experter och tittade på taket och skakade sina huvuden. Annars så måste jag säga att det inte alls gjorde något att vi sänkte taket. Rummet blev inte lika skokartongsaktigt som förut och det blir verklinge loungefeeling med spots i taket.

• Lapinette

mlu - undrade vad du hade tagit vägen. Inga flaschiga rapporter med skumpa, glitter och glamour från Rivieran. Låter väldigt spännande att öppna eget och dessutom utomlands.

förhoppningsis - jag gör likadant men då rör jag mig inom ramen av mitt jobb - mitt hem, dvs mellan Östermalm och St Eriksplan. Så jag tränar oftast på Hötorget och Odenplan men ibland blir det även Stureplan.

• mlu

Lapinette: japp, glamour rapporterna har hamnat lite i bakgrunden maste jag erkanna, forhoppningsvis kan dock champagne bubblor inkluderas titt som tatt trots flitigt jobb!! Har en helt fantastisk klanning kreation som min mamma sydde till mig nar hon var har forra veckan som jag planerar att ga ut i till helgen!! Ikvall skall jag ut och ta en drink med en person jag motte pa Grand Prix i Monaco forra manaden, han var hysteriskt rolig sa haller tummarna for en trevlig kvall!!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!