• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • margaux

förhoppsningsvis, din hippa lät super trevlig!!
    Jag hoppas också att mina kompisar är så snälla med mig! Lät kul med alla olika aktiviteter. Grattis!!
    Vad ska su ha för klänning? Är allt klart till den stora dagen?

• förhoppningsis

Å nämen hej Margaux
    kändes lite tomt här, kul med sällskap!

Vist är det lite småjobbigt när man hittar massa kläder man inte ens kom ihåg att man har... höll på att köpa massa kläder till vår bröllopsresa och precis innan hittade jag mest av en slump de kläderna som passade precis - i min garderob *suck* tyvär händer det rätt ofta att jag kommer hem med nått nytt å så har jag redan en nästan identisk hemma...
    Se det så att du sparade massa pengar på att inte behöva köpa de kläder du hittade, de kan du lägga på väskan istället - eller hur!

Har du något tips på bra och prisvärd Cava på systemet? Skulle behöva ett par flaskor

• Lapinette

Det är härligt att rensa!!! Brukar normalt göra det en gång på hösten och en gång på våren och då åker ett par kassar varje gång. Ska göra en rensning i höst då hela den där renoveringen är klar. Just nu har problem att komma in i garderoberna då vårt matsalsbord med soffa på står framför.

• förhoppningsis

Ja vist är det, rensade ut massa kläder härromveckan, men inte blev det några hål att fylla i garderoben för det, märktes inte ens =(

Lapinette
    Då har du ju en ursäkt att handa nya, kommer man inte in i garderoben - vad ska man göra lixom... Hur går det med renoveringen?

• margaux

Stackars Lapinette!!! Tänk på vad fint det kommer att bli sen..... Vi hämtade en stor tavla igår som varit på inramning. Nu har vi fått upp den över matsalsbordet och med nyinköpta liljor kändes lägenheten fantastisk! Livets små ögonblick....

förhoppningsis.
    Cava är inte helt min starka sida... Tycker det mesta smakar huggorm!
    Ska kolla vad Systemet har!!
    ......
    Marques de Monistrol ska vara ok, Raimat är inte så dumt det heller. Jag gillar annars Graham Beck och Pongracz från Sydafrika. de kostar runt 100 lappen.

• Lapinette

förhoppningsis - min bror har börjat med principen en ny sak in en gammal sak ut i sitt hem men denna kan ju även gälla kläder eller skor. Jag försöker låta bli att köpa kläder som jag vet att jag inte kommer att använda. Tyvärr blir då garderoben ganska så "tråkig" eftersom det mesta jag äger fungerar till jobbet.

Gällande renoveringen så har jag en bra kommunikation med målaren och ringde honom imorse och talade om att taket är randigt så han kommer tillbaks och målar en omgång till. Väggarna blev dock supersnygga i vitt blankt istället för den gula Stockholmsvita . De skulle ha varit så pass klara idag att vi skulle ha städat av och börjat få in lite möbler men då han måste måla en omgång till så lär elektrikern knappast sätta in spottarna . Fast i det här fallet så önskar vi ju att det ska bli bra och då får det ta en extra dag.

• förhoppningsis

Margaux
    Har inte heler nån koll på cava men min kompis som ska få flaskorna dricker nästan bara det...

Vist är det härligt när saker blir lika fint som man tänkt sig! DÅ blir man glad änge bara av att titta på den delen av bostaden

• Lapinette

margaux - Cava smakar huggorm! Min make har supersvårt och förstår inte varför man ska dricka bubbel som inte är champagne. Jag är mer flexibel av mig.

• Lapinette

Vi hinner njuta av vardagsrummet i typ två veckor sen ska vi flytta ut från lägenheten. Fick ett pris av vår badrumskille igår. Vissa säger att det är ok men jag fick även samma pris efter en förfrågan jag slängde iväg på internet igår. Samma pris fast inkl. moms!! Vilket gör en skillnad på 13 000. Hmmm... vet hur jag ska förhandla ned vårt pris. Är så dålig på att pruta och badrumskillen pratar inte engelska.

• förhoppningsis

En sak in en sak ut har min sambo försökt införa länge men jag protesterar vilt och säger att det inte funkar. Sa att då måste det gälla allt! En ny film in en annan ut samma med cd skivor. Då insåg han att det nog inte var någon bra ide´.
    Tänk om man måste kasta ett par skor eller en handväska varje gång man köper en ny *hemska tanke*

Randiga tak är inte fint så där håller jag med om att det är vä värt att vänta en extra dag för att det ska bli som man vill ha det! Vad man skulle vara besviken varje gång man ser ränderna annars. Kul att väggarna blev bra, måste kännas skönt att det snart är färdigt.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!