• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Gemma

margaux, lyckost, hälsa travis från oss! Konsertutbudet här är bedrövligt, Arctic monkeys spelade i höstas, annars är det baaara prat om att Christina Aguilera ska komma hit nu! Ikväll ska jag på restaurang med min svenska tillresta väninna + en kompis till henne, i morgon har jag inga andra planer förutom att träna och på söndag kommer mannen. Då har jag bokat en dimsun brunch på Ye Shanghai som är ett superlyxigt ställe vi velat prova länge, och sen blir det nog en massage, efter mannens långresa. Hoppas hoppas bagaget kommer fram, det är ju fyllt med färsk pasta och bröd, för bövelen!
    Hur blir er helg? Kram, G

• Lapinette

margaux - jag har gått ned ca 1 kg på 4 dagar. Känns helt ok men jag tror jag kommer att fuska lite i helgen. Ska flytta åt brorsan och antar att han bjuder på lunch, svårt då att säga att man inte äter ditt och datt. Vi får se.

Gemma - förstår om ni inte tänker äta där men vi halkade visst in på mat. Är hungrig!

I helgen som sagt blir det att flytta åt brorsan och förhoppningsvis får vi vårt vardagsrum åter på lördag kväll. På söndag bara måste vi bestämma oss för hotell/semester, vilka Villeroy porslin vi ska beställa innan serien upphör i juli samt gå igenom allt som ska beställas till badrummet. Märks det att vi bara har flytit omkring den senaste månaden?

• förhoppningsis

Helg ja, efter en hel vecka då jag bara har shoppat, lunchat, tränat, städat garderoben och bakat muffins flyter det hela ihop lite...

Ikvälla ska jag "sitta barnvakt" åt min sambo. Hans svensexa är på lördag så jag måste se till att han inte får för sig att gå ut ikväll, eller ens "ta en öl" efter jobbet. Han blir bakis på 2 öl och han kommer nog få mycket roligare i morgon om han inte mår dåligt.
    Jag vet inte vad jag ska göra riktigt, när alla killarna kommer kl 9 på morgonen så kommer jag smita till sambons brors sambo och äta frukost i lugn och ro. Har en känsla av att de kanske hippar mig då. Om inte annat så blir det lite middag med en tjejkompis och champangesommardrinkar, bra jordgubbar och rabarber...
    PÅ söndag är det möhippa för en tjej som gifter sig på midsommar, hon ammar så det blir mer att vi gör saker tillsammans än att vi festar.

Lapinette
    1 kg på 4 dagar, det är riktigt bra! Fram till nyss var jag nöjd med mina 6 hekto på en vecka, men då har jag iof ätit massa dåligheter under tiden.
    Men att bestämma porslin och beställa saker till badrummet är iaf roligt. Jag borde tvätta, vill du byta? *s*

Margaux
    Låter som en trevlig shoppingrunda, tog en på NK kosmetik, landade på 1700 kr, så det är nog ungefär vad en genomsnittlig badrumspåfyllning kostar =)

• Lapinette

förhoppningsis - spännande, du kanske blir hippad! Minns den dagen som om det vore igår. Mina väninnor var så snälla mot mig!

Ska tyvärr också tvätta och får vi tillbaka vårt vardagsrum blir det att skura golv och bänkar för det är byggdamm överallt.

Det där med mina kilon är kanske inte riktigt sanning då jag pendlar från dag till dag men jag har gått längre ned än min riktigt "bra dagar" vilket gör mig motiverad och glad. Har inte ätit någonting som jag inte borde äta förutom lite honung i mitt te. Sen igår på lunchen fick jag nog lite mjöl i mig då jag åt Oscars goda rotfruksplättar. I love them!

• Lapinette

Sorry, önskatänkande ser jag har smugit in...mina kilon ska självfallet vara mitt kilo.

• förhoppningsis

Det handlar inte om önsketänkande, du bara ser lite frammåt, vänta några dagar så kan du säkert prata om kilON istället för kilo!
    Renoveringsstäda är ett hästjobb, när vårat vardagsrum och arbetsrum renoverades åkte vi till malaysia på semester. När vi kom aldeles jetlagade och alla möbler stog staplade i mitten av rummen och det var byggdamm överallt. Det var verkligen hemskt! Tycker att det kan vara lite jobbigt i vanliga fall när vi kommer hem från resor med all tvätt som måste tas hand om. Men det blir ju fint sen nr man är klar.

• Lapinette

Längtar så till mitten av augusti när allt ska vara klart (förhoppningsvis!)!

• Gemma

Renoveringsstädning är väl mer sanering, eh? Fruktansvärt jobbigt. Minns att vi hyrde enorma industridammsugare som blev fulla på nolltid av putsdamm, spik och mer putsdamm... Och det där putsdammet (efter att man slipat de bredspacklade väggarna) lämnar en fet hinna efter sig som omöjligt går att få bort. Längtar inte tillbaka...

Förhoppningsis: Vad spännande med allt tisseltassel som omgärdar dig och mannen nu i samband med eventuella hippor... ser fram emot rapport!

Var ute igår med min påtagligt ickegravida väninna som därefter ville dra med mig på väldigt exklusivt Dior-party... och jag vet inte varför, men jag tackade nej. En smula sorgset. Fanns egentligen ingen anledning, mer än att jag bara vill... ta hand om mig på bästa sätt.
    Nästa vecka får den naglar, det blir liksom "the final finish" nu när allt annat är klart, i jordnötsstorlek.
    Blev också rätt präktigt förbannad igår när de gav mig en icke genomstekt kyckling vilket jag inte märkte förrän försent, eftersom det var så mörkt i lokalen. Skällde ut dem efter noter, det är ju liksom ingen lek med rått kycklingkött här i Sydostasien. Speciellt dumt eftersom vi var på A Future Perfect, en hypad designrestaurang med rejält tilltagna priser (med kinamått mätt).

Började dagen på mitt nya favoritvis, med musik, omelett och mackor i sängen, vita persikor, vatten och 2 folsyratabletter. Men jag kan inte sluta tänka på mannens resväska som är försvunnen, med mina vitaminer och all den goda maten som jag sett fram emot varje dag, ända sedan han åkte. Den MÅSTE komma tillbaka, jävla Air France. Det är alltid Air France som slarvar bort väskor av någon anledning, och glömmer man något på planet finns det inte en chans att man får tillbaka det, är min erfarenhet.

Nu ska jag ta en taxi till fitnessklubben, ni vet den som ligger mellan Tiffany's och Hermès (som f.ö. är under ombyggnad eftersom det ska bli minst dubbelt så stort, jaaa!).

• Gemma

Förhoppningsis: Minns vår egen renovering lite till... hur vi i fem års tid skrubbade och slipade tills handlederna skrek och naglarna skrapades av, och sen på kvällen kröp man ner i den iskalla viksängen från IKEA som vi hade ställt i hallen med byggplast över för säkerhets skull, och man vek undan byggplasten och när man väl kröp ner så hade det likförbannat hamnat byggdamm I SÄNGEN. Finge jag en gång till chansen att tjäna 1,2 miljoner på detta sätt skulle jag ALDRIG göra om det. Dessvärre är mannen och jag inte riktigt överens...

• Gemma

Nu har jag bokat välkomstpaketet för mannen och mig i morgon! Först endless weekend dimsun på Ye Shanghai, följt av ett tvåtimmarspaket på det här spaet: www.oasis-spa.net/

Men oj vad jag måste gå och träna nu. Måste pricka in det medan omelett-mättnaden håller i sig... börjar jag må illa inne på gymmet blir det bara så jobbigt. Oki jag erkänner - liiite illa mår jag allt.

Kram, G

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!