• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • förhoppningsis

Gemma
    J på Nacka strand är underbart, ett av våra favorit sommarbrunchställen, kommer tillbringa bröllopsnatten där då det är "vårt ställe"
    Vet inte hur nära stan ni vill bo, men Grand Saltsjöbaden ligger väldigt fint Fast vet inte hur det är där numera, hört att de bytt ägare.
    Annars gillar jag Grand inne i stan också!

• margaux

Asså... Väskor köper man inte på nätet (inte jag i alla fall..) MEN smink och hudvårdsprodukter är det Strawberrynet har.
    Lapinette, man får nästan alltid tull, men SBN betalar tillbaks den om man sänder in postkvittot! Mycket bra service måste jag säga!! Kan rekommenderas!

Gemma! Grattis till ett skojjigt jobb!! Hoppas det går igenom, det lät otroligt spännande. Kan slå vad om att din reklam blir mer kreativ än en brett leende dam....

Jag ska ta mig en heldag på stan i helgen och se om jag inte hittar en liten väsk-darling. Såg en grymt snygg en i fönstret på Mulberry när jag gick förbi härom dagen.

J på Nacka strand är ju supermys! Visste inte att de hade rum också! vi brukar ta båten ut och äta middag där när vi är i stockholm under sommarmånaderna. Så fint med vattnet rätt utanför och en "lagom" utflykt! Vi bor oftast hos min morbror som håller till på Östermalm nu har min kusin köpt en lägenhet någonstans i närheten där också som behöver inspekteras...

• margaux

Ang. fotograf så kan jag gott förstå att dun inte får fler bilder än de avtalda, Lourdes. Det är liksom de som fotografen tjänar pengar på.... (lätt partisk med en fotograf hemma...). Att han eller hon inte har någon användning för bilderna spelar liksom ingen roll, du får betala för arbetet ändå! Kan vara idé att be om de lågupplösta. De fungerar som Lapinette sa fint till nätpublisering men inte till print. Om ni sedan ångarar er och vill printa någon av dem så får ni köpa råfilerna!

Gemma, vilken lyckost du har varit! Vet du vad filmen till mellanformat Hasselblad kostar? Det var mellanformat det var va? 4-kantiga bilder...

• Lapinette

J är mysigt men jag måste tyvärr säga att jag tycker att deras mat inte är så där jättebra. Blev ganska så besviken sist jag var där.

• margaux

Jag brukar välja lätta saker när jag är där.... Typ nybörjar mat!!
    skaldjur eller kött! Men håller med, ingen gourmet mat direkt!

• Lapinette

Jag har för mig att vi tog ganska så lätta rätter också men de var torra och trista. Har hört flera som varit där som tyckt detsamma. Trist då läget är så fint!

• margaux

Nu har jag just varit inne och shoppat badrumsskåps atteraljer på SBN. Det blev både ansiktstvätt, ögonkrän, bodyscrub, SPF 30 till ansiktet och en smashbox borste allt för den nätta summan $177. Inte illa, inte illa.....

• Gemma

förhoppningsis: Håller med, grand saltis är jättemysigt. Vi tillbringade en jul där eftersom brorsan bodde ett stenkast därifrån.

Nu har jag i alla fall bokat 1 natt på J Nacka Strand (tredje gången vi bor där), rum med havsutsikt, och 2 nätter på diplomat (också havsutsikt). Så vi lär ju inte bli missnöjda.

Lapinette, det är inte för restaurangens skull vi vill bo på J utan för att hotellet är så himla mysigt! Och frukostbuffén är heeeelt sagolik.

• margaux

vad ska tjejerna göra i helgen???
    Jag ska mest ta det lugnt och kanske dricka lite champis idag!
    Igår var det Norwegian Woods med Tori Amos och Wolfmother, följt av pizza och öl (Lapinette, du hör att jag inte är så bra på diet längre...)
    På söndag spelar Travis, kanske jag ska få med mig det också!

• Gemma

Margaux: Vet inte vad hans negativ kostade, vi fick ett "paket" för 7000:- där han jobbade drygt 12 timmar, konstant, och vi fick unlimited högupplösta + negativen. Papperskopiorna på hasselblad, tror att de är typ 13x13 eller nåt sånt, kostar 60 kr styck. Så det blir inte gratis.

Vi hade helt klart kommit billigare undan om vi tagit nån lokal fotograf men jag ville ha just honom och då fick vi flyga dit honom + pröjsa hotell 2 nätter. Det var värt varenda krona.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!