• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Lapinette

förhoppningsis - din möhippa lät jättemysig och snäll. Min väninnor var också snälla. Fick klättra klättervägg, SPA och middag på Nox. Sen mötte vi upp min blivande som hade varit på Centralbadet med min bror och festade hela natten på Plaza.

Förresten, din man sumobrottades inte i Vasaparken igår? Det var en svensexa där som vi stod och tittade på. Riktigt kul att se dem brottas i dessa jättedräkter.

• förhoppningsis

Visserligen är det känt att hantverkare alltid är sena men det här låter ju galet, vad har de för förklaring?

• Lapinette

Glömde skriva Gemma att ditt tidigare inlägg lät som ett besök i en sagovärld!!!

• förhoppningsis

Lapinette
    Ja vist är det tur att man har vänner som är snälla och vet vad man uppskattar!!
    Nej min sambo brottades inte i vasaparken, däremot fick han på sig Borat baddräkten (den limegröna skapelsen...) fast det var bara hemma när han skulle laga frukost till alla killarna, sen fick han höghöjdsbanan i Hellas och en vända till drinkakademien.

Hade de sånna jätte dräkter på sig?
    Det skulle jag vilja testa någon gång

• Izunia

ja jag sa typ det pa meddelandet jag lämnade. Han bor tyvärr inte i var stad och jag känner ju faktiskt inte att jag ska behöva aka hem till honom. Tycker att det är fruktansvärt trakigt det här.. :(

Lapinette.. vad är deras ursäkt för att de inte kommer?? har ni redan betalt dem?

• Lapinette

Vi har inte betalt dem och dedras ursäkter ... är många! Till saken hör att de gör min brors kontor och där är de 1 månad försenade och fortfarande inte klara.

• Gemma

Hej vänner! Jaaa, igår natt kom väskan och jag kunde äta jättemycket konstiga saker till frukost (typ räkost och en miljon svenska lyxvitaminer, bara de dyraste sorterna ;) ). Stackars mannen fick vara uppe till 1 och när jag vaknade i morse hade han städat ur hela väskan! God knows what he's made of. Själv drog jag mig i sängen med mina nya engelska glamourtidningar (present från mannen) till rätt långt inpå morgonen, kommer dock hinna andra halvan av lektionen. Iförd min nya Antik Batik-top från La Redoute (hitfraktad av mannen).

Igår gick vi som sagt på weekend endless dimsun, sååå gott, och vackert! Vi ska passa på att göra det så ofta vi kan och har lust. Sen tog vi en taxi ner till the bund för en tvåtimmarsbehandling på Bund five Spa Oasis, med utsikt över floden och pudong's numera berömda skyline. Efter ett fotbad bland rosenblad fick jag en rice milk scrub och mannen fick en coconut manger scrub, sen fick han massage med heta stenar medan jag "nöjde" mig med en lite mindre hardcore variant: Swedish massage! Yes, girls, nu har jag blivit masserad kors och tvärs över jordgloben vid det här laget och kan med säkerhet säga att vi kan vara stolta över vår nationalklenod.

Blev precis inbjuden till ett pyamasparty / barbecue hos en väninna som är industridesigner och hennes tyske arkitektmake. Temat är inte helt gripet ur luften; när sommaren anländer i shanghai klär också lokalbefolkningen på sig sina flanellpyamasar och innetofflor och så hasar de omkring mitt på fingatan, dygnet runt. Gud vet varför. Jag har bara mina tre Juicy Couture-overaller att välja på (sover utan en tråd på kroppen nämligen): pinot noir-färg, aqua eller iguana? Det är frågan. Så nu har vi nästan hela näsa helg uppbokad. Ikväll har vi alla fall spikat aktiviteten: Vi ska använda oss av den förnämliga service som heter "Sherpa's", en sammanslutning av runt hundra av alla de bästa / coolaste restaurangerna som innebär att du kan beställa hem alla rätter som finns på deras menyer. Du får maten inom 45 minuter och max delivery fee är 15 kronor. Frågar mig ofta varför inte något liknande finns i Sverige? Helt klart en affärsidé att ta efter. Ja, och sen ska vi dyka djupare ner i den nya Gilmore Girls boxen.

Lapinette: Ja den där målaren kan inte ha alla tomtar hemma. När det gäller Spa i Ängelholmstrakten så vet jag tyvärr inte om det finns något bra. Tror tyvärr inte det men det lönar sig att kolla runt!

Förhoppningsis: Grattis till möhippan! Låter som aktiviteter helt i min smak. Min var också snäll. Tror att snälla kompisar ordnar snälla möhippor ;) Fast det där med borat-baddräkten... smäller nästan högre än snällhet faktiskt.

Izunia: Tack, magen mår bra, inget speciellt än. Jag skriver ofta och täta rapporter om min hälsostatus här. Hur går det med jobb och flygande? har du kommit igång än?
    Mannen var på businesstrip i Polen, de har fabriker där. Dessvärre inte i Krakow som lär vara en vacker stad utan på vischan. Han hade svårt för Polen i början, det är ju väldigt smutsigt och fattigt på landet (ja, det där känner du nog bättre till än jag som aldrig varit där), men han gillar människorna mer och mer, liksom maten (rejäl och vällagad). Så denna gång var han på riktigt gott humör.

Förhoppningsis: Hur var kompisens möhippa?

Kram, G

• Gemma

Jaa! Mer jobb. Jag ska jobba med branding, ligger nära reklam, hitta på en massa engelska fantasi-produktnamn och jag har egentligen ingen aning om VAD jag ska göra men jag sa att det kostar 2500 och det var inga problem.

• förhoppningsis

Gemma
    låter som en bra löneförhandling, du ska se att du kommer göra ett kanon jobb som de kommer älska, gäler ju bara att komma på vad du ska göra...

Jag var rätt avslagen hela söndagen, sambon var värre han började inte prata förrän kl var 12.30 och då kome det bara enstaka ord. Han mår fortfarande så illa att han inte kan äta ordentligt eller röra sig fort *s*

Min kompis möhippa var annorlunda... jag och en kompis hippade henne själva för flera veckor sedan när det verkade som om hennes tärnor inte tänkte göra något, det tärnorna hade fixat igår var fika hemma hos henne, hon ammar nu så det var ingen alkohol inblandad (och jag var rätt glad för det) så vi fikade och folk fick träffas innan bröllopet som är på fredag... inte riktigt min ide om möhippa kanske men ändå.

Här regnar det och jag har varit tvungen att spärra kreditkortet så jag kan inte handla det jag hade tänkt. Blir nog att försöka plugga lite - bläää

• margaux

God morning Ladies!

Oj vad mkt text efter ett par dagars frånvaro... Nu verkar ni vara borta dock!!

Gemma, din helg lät fantastisk! Skulle så gärna vara där och uppleva det du gör. Verkar vara underbart utvecklande för både själ och hjärta.
    Vet du va? Min syster är gravid i 9 veckan. Ungefär som du va? Så coolt att bli moster!
    Kan du förresten tipsa om vad som kan vara lämplig tilläggs utbildning om man vill utveckla sina skrivkunskaper? Jag har ambitioner om att skriva vinartiklar etc. Engelsk litteratur? Är det för ambitiöst? Svenska och engelska är de spåken jag vill kunna använda....

Grattis till jobbet förresten!

Min hela var långt ifrån så spännande! Hade en väninna på besök på fredagen och vi gick ut och mötte några kompisar och drack vin! Lördagen vigdes till jobb och söndagen till städning av invändigt förråd! Hurra!!
    Fick upp två stora Ikea förvaringspåsar med sommarkläder och tog ner lika mkt annat! Nu har jag linnebyxor jag inte kom ihåg att jag ägde, och en saknad jeansjacka! Snacka om konsumtionshets, hade SÅÅÅÅ lust på shopping innan men mådde nästan illa av att se alla mina kläder som jag redan äger... Det tyckte mitt kreditkort var helt OK kan jag säga!
    (OBS! Väska innefattas inte av detta köpstopp! )

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!