• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • förhoppningsis

Lapinette
    när beräknas renoveringen vara klar? Skönt att det är nu under sommaren då man ändå kan vara ute mycket ch inte behöver vara hemma i kaoset.

Stålis
    Nänänä, klart han inte kommer undan diamanerna för det! Bara att förklara att damanter och tvättvikning är komplement till varandra, de är inte utbytbara.

• Lapinette

Stålis - att renovera tillsammans kräver en hel del. Har normalt ett väldigt lugnt förhållande men när vi har tapetserat blir maken lätt stressad och skriker. Fast efter ett tag brukar han ha lugnat ned sig och vi kan jobba på i godan ro. Nu är det ju så här att de renoveringar som genomförs just nu är det utomstående som arbetar åt oss. Eller ska jag skriva...vi önskar att de arbetade för oss för vårt vardagsrum som skulle vara klart för ca 11 dagar sedan är fortfarande inte klart. Detta går en på nerverna till max men tack och lov har ju vi varit borta en hel del sen det här projektet startade.

förhoppningsis - vi kommer inte att bo hemma när de renoverar badrummet. Klarar mig inte utan toalett så det blir att flytta ut till förorten och mamma. De är ändå ute på sommarstället så vi kommer att få bo där ifred. Kommer nog att kännas jobbigt att inte få vara hemma men bättre att undvika byggdamm och kaos.

• förhoppningsis

Lapinette
    Nej det förstår jag verkligen! Att inte ha badrum och toalett är ohållbart, tur att ni kan låna boende undertiden.

• Lapinette

Det är det som är den stora fördelen med att renovera mitt under semestertider. Enkelt att låna annat boende .

• förhoppningsis

Ja risken är ju bara att hantverkarna också tar semester...

• margaux

Tralalalala... Då var jag klar för i år!!!

Nu ska jag fokusera lite mer på er, har varit sporadiska inlägg i det sista känner jag!

Lapinette, jag älskar Österrike och eran resa lät fabulös.... Underbart land att utforska! Jag gillar också aktiva semestrar med vandring, klättring etc.
    Hoppas du får några väninnor att leka med! annars kan du ju träna och ha lite "spa" kväll med fotbad etc. Det brukar jag göra när jag tycker synd om mig. Känns alltid bättre efteråt!

Stålis. Du får prova en massa och känna efter. Jag är glad att jag slapp bestämma... (han hade inte kommit undan med 1/2 karat då är jag rädd... men efter att ha sett kvittot förstår jag till fullo! ) . Håller med dig att större känns "fejk" även på mig, men med åldern vill jag gärna uppradera. Kanske en bröllopsdag om ett par år!
    Jag valde en slät till eftersom jag reser mkt och vill kunna ha ring på mig jämt! Lämnade förlovningsringen hemma när jag åkte till Sydafrika bla efter inrådan. Hur gjorde du Lapinette?

Gemma. How are you? Skönt att du känner dig friskare. Vi vill ha täta uppdateringar på hur det är att vara på smällen. Igår pratade m2b om att han ville ha barn.... Vet inte om jag vågar dock!

förhoppningsis. Jag ska också köpa väska... Men är också helt ute av vad som finns. Har aldrig tid att gå i affärer. Helst vill jag ha en sån som Lapinette fick, den var superfin tycker jag! ska ta mig tid och gå och se en dag(efter lön... ) Det är ju den roliga biten!

• förhoppningsis

Gemma
    jobbigt att inte kunna äta grönsaker. Funkade minerlavatten på morgonen?

Margaux
    Å vad skönt att det är helt klart nu!!
    Känner lika dant, kommer lämna min ring hemma när vi åker till Kenya och bara ha min förlovningsring. Dumt att utsätta sig för onödiga risker.
    Att kolla väska är kul men knepigt, finns så många ställen så jag får beslutsångest, där kan vi prata om I-landsproblem. Ibland kan jag tom tänka att det vore lättare om jag bodde i en liten håla utan så stort utbud... som tur är så brukar jag ångra mig fort och inse att jag är en storstadstjej som skulle på lappsjuka efter 30 minuter annars.

• Lapinette

margaux - gillar också semestrar där man inte enbart ligger i en solstol. Blev en lagom mix med vänner, vandra i bergen och slöa vid poolen.

Att ta hand om mina stackars fötter står verkligen min att göra lista dock brukar jag vilja göra det framför en bra film och vi har ju inget vardagsrum och således ingen plasma. Är dock superglad över att vi har min lilla extra TV kvar. Den har jag kånkat runt i lägenheten. Igår stod den först i köket så jag kunde få lite sällskap när jag fixade mat, gick igenom post och städade av. Sen så flyttade jag den till sovrummet och låg på sängen och grät till ytterligare en episod av Greys Anatomy. Köpte de 3 första boxarna när vi var i Paris.

Ska erkänna att det är svårt att ta av mig diamanterna. Hade ringarna, örhängen och mitt halsband på mig i Sydafrika (diamanter på allt!).

Kul att du gillar min väska! Jag är så nöjd med den. Superbra när man reser då den rymmer så mycket men ändå inte känns otymplig och stor.

Har du sommarlov nu eller är det jobb som gäller för dig? Och förresten, vad ska ni göra på semestern, någon resa inbokad?

• förhoppningsis

Nu ska jag faktiskt pallra mig iväg och träna, riktigt stolt över mig själv!

• Lapinette

Ahhh glömde flika in att jag började min "diet" igår och imorse stod vågen på -0,5 kg. Kan ju bero på annat men kändes ändå uppmuntrande.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!