• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • margaux

Hola Chicas!

Då var examen 1 överstånden... Tror det gick jättebra för att vara lite modest!

Nu ska jag hämta upp pojkvännen och åka ut och bada i kvällningen. Det har pratats om åka men med helt molnfri himmel tror jag inte jag oroar mig för mkt!

Smoothie lät gott! Det ska jag lätt göra ikväll!!

Izunia. Min hudregim kräver:
    Tvätt: Transformulation (glycol tvätt) och Decleor Foaming Cleanser. Jag skiftar mellan dessa då den första är för stark att använda hela tiden.
    Hudkräm Darphin Hydraskin Rich. Ögonkräm Guinot... Solkräm från Dermalogica.

• förhoppningsis

Men är det inte som man säger då, inga klagomål måste vara bra nyheter =)

Själv har jag suttit i parkerna hela eftermiddagen och gosat med en liten 6 månaders kille och druckit smoothies
    promenerat massor. SKönt! Det blåser lite här idag så man blir inte helt kokt...
    Nu är det snart dax att börja fundera på middag, blir nog någon variant av sallad idag igen.

Varför kan man inte beställa hem smoothies i Stokholm för? Känns som om vi är på gränsen till U-land ibland, fast det går åt rätt håll, affärerna har öppet på helgerna nu och vissa gallerior har öppet till 21. VÄrdelöst att allt är stängt när man väl har tid att handla.

Har börjat fundera på om jag ska unna mig en fin väska när jag tar examen, har ni några roliga förslag, vill ha en klassiker som jag kan ha mååånga år och som inte känns hopplöst omodern inom ett år.

• margaux

Ögonkräm med Spf 30 från Clarins är sommarens stora hit...
    Och skor... det kan man inte få för många av!
    Jag väntar otåligt till fredag då jag får lön med semesterersättning så jag kan shoppa lite jag med. Just nu har jag 19.50 på kontot så det känns ganska deppigt. I morgon ska jag på middag med ett gäng tjejer varav en fyller år! Då blir det massa champis och god mat på krita... Hehe, vad hade jag gjort utan mitt Eurocard Guld?

• margaux

förhoppningsis! Du KAN INTE klaga på Sverige som U-land. Då ska du besöka Norge där ALLT är stängt söndagar, hela påsk och jul, pingst etc. Stackars turister som kommer och möts av en folktom stad med stängda restauranger och affärer.... Nej, tack vet jag Sverige!

• förhoppningsis

Margaux
    Kul att du säger att den ögoncremen är bra, letar efter nya då varken min clinique eller Kanebo har solcreme i sina cremer.
    Funderar på Biotherms nya, nån som har provat den? Andra bra tips på ansiktscreme med solskydd i emottages tacksamt.

• Blivande Fru Stålhandske

Här var det livat ser jag! Härligt att ni finner tid i sommarvärmen att uppdatera om era dagar!

Idag har jag varit i Hong Kong med mannen, främst för att förnya våra sex-månaders visum. Har skrivit om det innan, men det är fortfarande ett besök hos en alldeles för skum resebyrå driven av pakistaner i ett ännu skummare område som ordnar visumen. Är lite risky kanske, men det tar enbart sex timmar och har fungerat hittills, peppar peppar.

Då jag var ute efter ett par pärlörhängen till min älskade mor, har vi besökt ett flertal guldsmedsbutiker, då jag även klämde in en provningssession av diamantringar! Provade halv-allianser och princess-blaffor, och beslutade mig för att en karat blir för mycket, för stort helt enkelt. (Margaux, du är helt enkelt mer madame än vad jag är!) Så jag fastnade för runt 0,6-0,7 solitärer med en tillhörande halv-allians av princesser. MEN mannen kläcker, efter noggrant eftertänkande, att han tycker att det ser osymmetriskt ut med en allians kombinerat med en solitär!
    Hans förslag är att köra på EN helallians med större diamant i mitten- alltså förlovningsring och vigselring i ett.
    Vettitusan alltså, jag är inte alldeles för pigg på det!

Hann även med ett besök på H&M nya butik på Queens Road. Det var fräscht och FULLT av kineser som shoppade som galningar. Tryckte in mig i provrummet dock och kom ut med en klassiskt vit skjorta, en svart, kortärmad blus och ett bas-linne. Köpte även ett par vita shorts hos Esprit. Är så glad, eftersom vart jag än vänder mig i de flesta affärer här i Kina, så möts jag av volanger, rysch-pysch, paljetter, glitter, tryck och applikationer. Så lite enkla basplagg är guld för mig!

Grattis till examen Margaux- du är så duktig!

Och Gemma, det är så vanligt det där med uteblivet "cred" för någonting man har gjort här i Kina. Kineserna blir alltid lika förvånade när jag berömmer deras arbete, det är lika skoj varje gång.

Och maten i Guangdong- JAG VET! Den är super, jag älskar den!
    Men idag satt kebabrullen fint hos Ebeneezers Kebab, det måste jag tillstå!

Nu ska jag sova, och klämma på mina ömma fötter!

Förresten, alternativet till EN helallians med en stor sten är två halv-allianser som ser likadana ut, fast vigselringen har en stor sten i mitten. Vad tycker ni? Vad ska en stackars kvinna göra, fast i ring-träsket?

Äh, ni har säkert viktigare saker för er!

...Som att tipsa mig om goda parfymer för män? Stod i säkert fyrtiofem minuter idag och försökte hitta en doft till mannen, men ni vet hur man blir i skallen efter att ha testat sjuttioelva parfymer?

• förhoppningsis

Verkar som om vi skrivit omlott och nya inlägg gjorts medan jag skrivit mina, ser att jag missat massor!!

Margaux - GRATTIS!!! Hur ska du fira det? Kvällsbad i all ära men ändå...
    Det är en klar nackdel med at vara student, även om CSN inte är ycket att hänga i granen så saknar jag det de månaderna det inte kommer, dvs maj, juni, juli typ, ok man får en liten skvätt i maj men utan skatteåterbäringen skulle det inte ha funkat. Hur tror de att man ska överleva tlls första sommarjobbslönen kommer *mutter* Tur att jag jobbar extra under tiden.

Blivande fru Stålhandske
    jättesvårt med ringar, du kan inte fota de olika alternativen på din hand, titta på det flera gånger per dag det går rätt fort att komma på vilket man tycker bäst om! Svårare om man bara har en bild i huvudet... Men oj en karat är stort (Har du det Margaux?) Provade det men kände att det såg galet ut på mina minihänder, Jag är bara 161 lång och har strl 36 i skor och minihänder, så för första gången i mitt liv hörde jag mig säga något jag aldrig trodde att jag skulle säga "den här diamanten är aldeles för stor" sambon trodde inte sina öron =)
    Funderade länge på märken, inte så stort urval i Stockholm så det blev en Engelbert.
    HIttade ni några pärlörhängen?
    Vill bara påpeka att det kan vara jättefint med stenar i båda ringarna, solitär i den ena och flera fast mindre i den andra!

Kul hur mycket man kan uppskatta H&M när man är utomlands, här tar man det för givet när man vill ha billiga basplagg eller strumpor el så... hittade en perfekt vit linneskjorta där idag till bröllopsresan, så mycket röd sand i Kenya så den kommer bli förstörd, då är 200 kr ett perfekt pris! Kommer aldrig att kunna få den ren igen.

Norge är ännu värre, de säljer inte ens folköl på lördagar... nu dricker jag inte öl men det är nog ett lågvatten märke tror jag i U-lands ligan.

• margaux

Förhoppningsis. Jag har examen i morgon med! Då får det bli champagne istället!! Idag blev det låååång prommenad med m2b, efter en lätt middag av Gazpacho. Och obligatorisk glass på prommisen så klart!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!