• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • MrsH2b

Gemma:....Hahahaha...tur du ar sa pedagogisk sa du sjalv har klarat av att kurera honom fran tungfobin, vore ju mindre roligt om du hade behovt ta hjalp av nagon annan ;0

Du far jatte garna maila mig med om du har lust, blir ju nyfiken ju..
    erika_johansson88@yahoo.com

• förhoppningsis

Det vore något, tungterapeut =)
    hoppas man bara får snygga kunder då...

• margaux

Gemma! Du var så FIIIIIN!! Din cape(?) är det fjäder eller päls?

• margaux

Nu ska 22åringen lägga sig i eftermiddags solen med sin trogna följeslagare Oxford Companion to Wine..... Hoppas ni har mer fartfylld lektyr! Snart helg hörni!!

• förhoppningsis

Margaux
    jag byter gärna mot min
    "Understanding jurisprudence" som är skriven av en Oxford prof. så ingen förstår något och man måste slå upp ca 2 ord/mening, gör det inte lättare att förstå direkt.

Nu när solen strålar har du nått bra tips på något bra och prisvärt sommarvin? Måste ha något att se fram emot...

• mlu

hej pa Er,
    Sitter och ater sen midag i min ensamhet, pasta med kantarellsas, parmesan och lite rose-vin! Hmm...syndigt varre!! Har varit i Mougins idag och handlat vaxter till min balkong, lunktar Bouganvilla dar ute och ar jattefint, nyskurat och nyplanterat!!
    Nasta vecka skall transaktionen for lagenheten ga igenom, langtar sa.... da blir det MIN, MIN, MIN! Behover inte langre tanka pa att B ager halva, skall bli sa skont! Tankt mycket pa honom senaste dagarna, vi har inte haft nagon kontakt pa tva manader...markligt vad fort tiden har gatt!! Inga storre party-planer for helgen, men har svart att tro att jag kommer att sitta inne. Har en vaninna fran Sverige som ar i Roquebrune over helgen sa jag har lite forsynt foreslagit en sen drink pa Jimmyz i Monaco nagon kvall....Vi far val se!

Margaux: Brolio ar supergott!! Handlat det i saval Italien som pa Sainsburys i London. mmmmm....

Skall styrka lite innan det blir dags att ga och sova, suck...trist men har byggt upp ett rejalt berg.

Skall foresten pa en middag imorgon jag helst av allt skulle vilja stalla in, ja, Ni forstar sjalva, jag har omedvetet hamnat i en riktig ravsax, en av "herrarna" fran forra helgen insisterar pa en middag. Dessutom aker han hela vagen fran St Tropez for detta, jag KAN inte stalla in men dessvarre sa tror jag att han kommer att bli besviken pa sin utflykt!!

• margaux

Mlu. Vi är visst lika kontinentala som du... Har just ätit middag: musslor i saffran/vin/grädde. Gott var det!! Klarar inte denna värme... Nu ätligen kan jag leva lite. Kanske jag ska bli sommar vampyr? eller party princessa, de brukar också sova på dagarna....

• margaux

Jobbigt med daten...Men kanske du kan skylla på huvudvärk eller magont? Eller enjoy the ride, wine and dine! Du lämnar ju liksom inga garantier... Då hade han fått avtala pris på förhand!! Reality bites!

• mlu

Margaux: Nej Du har ratt, det kan ju faktiskt vara trevligt, vi behover ju inte direkt gora nagot mer an just wine & dine... Men har en kansla att han ar ratt intresserad men det ar ju inte mitt ansvar, vill han aka sa langt for en middag och bo pa hotell sa skall inte jag engagera mig i det!!

Verkar tufft med varmen, pratat med saval vanner i Stockholm som Oslo idag; ALLA klagar!! Kan meddela angaende partyprinsessor sa ar min erfarenhet att dom inte sover hela dagarna, tvartom blir jag nastan euforisk och superenergisk dagen darpa om jag har en skojig party-kvall. Skall dock reserveras for da sallsynta fall da champagnen som serverats varit gammal och harsken sa att den framkallat huvudvark...skedde forra helgen, ALLA flaskor var tydligen daliga...inte undra pa att mitt huvud kandes tungt och min vaninna uppenbarligen lyckades med konststycket att ligga till sangs till 23 foljande kvall!! Skall INTE upprepas pa lang tid, det var helt enkelt en galen kvall. Sadana man skall ha nar man ar 20 ar inte passerat 30....

Partyprinsessor

• mlu

ooops, smog in ett litet extra "partyprinsessor" dar!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!