• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Blivande Fru Stålhandske

Tillbaks från en kväll av goffande av smörgåstårta och klassiska barn-favoriten; Frukt i ugn med vit choklad och glass. Den fungerar ofta lika bra för de vuxna!
    Enkelt och lätt i alla fall.

Nu är jag så mätt så jag orkar inte röra mig ur fläcken!

Gemma, förresten, hur känner mannen inför bebisen? Jag kan tänka mig att de flesta mammor knyter an relativt fort och absolut lättare till den lill* som växer inuti en, men männen- borde det inte kännas lite konstigt/udda/alienesque?

• Lapinette

Svenska nationaldagen och Sverige visar sig från sin allra bästa sida. Strålande sol och hela stan kryllar av folk och flaggor. Vi cyklade ut till Djurgården och låg och slöade på en filt innan vi cyklade vidare till Rosendahl och åt en lunch under äppelträden. Sen tog vi oss utmed Strandvägen förbi allt myller i Kungsträdgården innan vi satte oss i Vasaparken med en stor glass.

Jag som klagar över 2 kilo för mycket på mina höfter och mage hade tänkt träna typ vid 18-tiden ...tror ni jag kom iväg? Nooop, hamnade framför tv'n och ytterligare 2 episoder av Grey Anatomy. Får väl trösta mig med att vi faktiskt har cyklat idag och förhoppningsvis kommer att vandra i bergen i helgen. Jag som hade så otrolig bra karaktär gällande träning förut...vad hände? Sol, härliga dagar och en make som bjuder in till lathet. Jag faller som en fura.

• förhoppningsis

Lapinette
    håller tummarna för att allt ska gå bra, hr fort får man veta om det har funkat? I Vasaparken var det ju demonstrationer idag, var ni där då? Var också där idag fast får glass köptes på glassfabriken istället. Hur funkar fotfobi med ditt jobb?

Gemma
    Tentade en kurs som heter Allmän Rättslära, dsv rättsfilosofi osv. Andra gången gillt =) Så nu skriver jag hemtenta som ska in på fredag. Inte kul att sitta inne så mycket som jag måste göra nu, typiskt att det blir moln när jag väl är ledig sen...
    Pedikyr tycker jag är riktigt trevligt, försöker gå lite då och då, spec nu när det är sommar och jag har bara fötter nästan hela tiden. Har också svårt för magmassage, känner mig alltid jättefet då när de knådar hullet.

• Gemma

Förhoppnigsis: Innebär det att du läser juridik..? Låter svårt hursomhelst.

Stålis: Det är roligt med desserten "Gino", jag var stammis på stället som uppfann rätten, i mitten av 90-talet. Nu ligger där en Norrgavelbutik (på Birger Jarlsgatan). Mannen bodde f.ö. i Stockholm under samma period, fast då visste vi inte om varann. Vi har kommit på att vi varit på samma Radioheadkonsert på Gino, och i förrgår kom vi på att vi gick på samma cinemateket, bl a nouvelle vague-filmen Au Bout De Souffle.

Tycker mer och mer illa om USA:s regering. Nu vill de alltså placera ut missiler utanför prag och så är Buschäcklet förvånad över att Ryssland misstycker. Och inte vill de minska sina växthusgaser heller, trots att de släpper ut mest av alla i hela världen. Har en amerikansk kvinna i min klass som jag gillar, men det hemska är att jag mer och mer stör mig på hennes vapenfetischism (de har själv en "shotgun"), ständiga hyllande av USA som the greatest place on earth, hyllande av smarta amerikaner och deras oändliga miljömedvetenhet osv. Jag får bita mig i tungan hela tiden för att inte änventyra vår vänskap.

Stålis: Mannen är mycket oroligare än jag, för risken för missfall är jättestor såhär i början (30% får missfall, ofta före vecka 12-13). Men det är lättare för mig eftersom jag känner att det händer saker i kroppen, han får ju bara ta del av min info. Och han drömmer mer mardrömmar än jag och började gråta av lättnad när han såg bilden på ultraljudet i lördags. I början är man framför allt orolig tror jag, mycket mer än glad.

Nu ska jag till skolan, sen blir det lunch med en väninna som är designer, i musealt restaurerarade området Xin Tian Di.

• förhoppningsis

MrsH2b
    gäller fotfobin bara dina fötter eller även andras??

Gemma
    Å vad mysigt det låter att veta att varje dag växer grodan så och så mycket. Blir riktigt sugen. Drömde inatt att jag var gravid, har varit en rätt återkommande dröm senaste tiden...
    Ja jag läser juridik, verkligen sista skvätten nu, skulle ha tagit examen nu eg men har lite uppsats att bli klar med + 1.5 rest tenta. Så i augusti hoppas jag att det är färdigt.

• lourdes

Gemma, vore jättesnällt om du ville lägga upp en bild när du har tid. Är supernyfiken på hur du såg ut. Har, som sagt, läst väldigt mycket om din outfit så här i efterhand.
    Jag har inte fått originalbilderna från fotografen ännu. Sitter och väljer bland 1000 kort. Trodde det skulle vara lättare, men usch vad svårt det är att välja när man bara kan välja ett begränsat antal.
    Så fort jag får bilderna lovar jag att lägga ut dom.

• förhoppningsis

lourdes

varför kan du bara välja ett visst antal? Går det inte att köpa extra?

• lourdes

förhoppningsis: Jovisst, men i grundpriset ingår det 30 kort och 5 förstoringar. Sedn får jag betala extra för dom andra jag vill ha.

• förhoppningsis

Jobbigt! Är han dyr på extra bilder då?
    GÅr det inte att byta några förstoringar mot extra bilder eller så?
    Sen om man vill ha fler förstoringar kan man ju bara ta ett av korten och gå till fotoaffären

• Gemma

Lourdes, på min blogg gemligheter.blogg.se/ finns några bilder från själva middagen och slottet, dock inga på oss. Min klänning var väldigt enkel, en lång, axelbandslös spetsklänning med band i midjan. Modellen kopierades sedan av en massa andra designers och nu känns den allt annat än speciell men jag kände mig i alla fall jättefin). Mannen hade låtit göra skor hos Berluti och sytt upp en kritstrecksrandig kostym, han var superfin.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!