• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • MrsH2b

forhoppningsis: Njaae det ar mest andras fotter som jag har svart for men numera sa kan jag faktiskt lata min m2b rora vid mina utan att jag hoppar 2m upp i taket sa jag kanske ar pa "battringsvagen"..haha..jag ar fullt medveten om jag ar knapp!
    Denna fobi ar dock inte lika extrem som min ormfobi....gissa om jag led under mina 3 ar i Australien...Jag trodde de lag och lurarade pa mig vid varje gatuhorn fran borjan :)

• Gemma

Lourdes: Jag har fixat lite bilder nu, kan jag maila dem till dig?

• Gemma

Idag har jag: Kommit till skolan blott 45 minuter försent. Lunchat med en väninna (hon: sallad. Jag: Chili con carne med extra ost ovanpå). Köpt rymliga kläder hos Zara. Bunkrat upp med tyska burksoppor med skönklingande namn som "lintz eintopf mit köstliche wurstschen". Lyckades dock med milt våld hindra mig själv från att köpa en big pack amerikanska cheese burritos, till och med jag har en gräns. Men oj vad jag inte ska vara präktig hemmafru nu när mannen är borta. Nope, det blir hemleverans och burksoppor. Börjar faktiskt så smått se fram emot min ensamvecka.

Kram, G

• Gemma

Förhoppningsis: Tihi, hoppas verkligen inte att det blir en groda. Dock viss risk med tanke på mannens härkomst. Själv tänker jag mest "grodd".

• margaux

Hej hopp!!

Då var jag tillbaks.... Har haft det lite hett om öronen med viktigt besök och massa representation för jobbet!

Här i Oslo är det 27 grader och strålande sol... Jag vill INTE jobba, INTE studera och MEST av allt sova ute i solen. Blev sen kväll tisdag och sen kväll igår. Jag är inte 20 längre så det märks kan jag tala om!!!!

MrsH2be. Chianti Rufina är en underregion i Chianti. Det finns många olika producenter, Ruffino menar jag är EN producent som "brandat" en Chianti som just ruffino....
    Vill du ha tips på en annan Chianti så är jag glad i Barone Ricasoli i Chianti Classico (Brolio) och Isloe e Olena.

Lapinette. Håll dig borta från mjöl, ris, pasta, potatis, all socker (ingen glass...sorry). Jag äter ägg... massor av ägg till frukost. Med tex lax, sallad, mozzarella, feta etc. Det blir mkt sallader, fisk, kött och magra mejeriprodukter. Keso, joghurt mm.
    Nötter är fantastiskt att ha med sig... (det är svårt att hitta bra low-carb snacks). Googla "southbeach diet" om du vill ha kontreta tips och recept!

• margaux

Gemma!
    Burritos är gott......
    Kan du inte maila mig också? Vill se en gång till!!

• Gemma

Margaux: Gemma gravid ensam hemma i en vecka med en bigpack amerikanska, frysta cheese burritos = ingen god idé.

Girls: Ni har mail nu.

• Gemma

Margaux, nä du är inte tjugo du är... tjugotvå typ ;) Och lite vin vore faktiskt ruskigt gott nu. Men jag har med råge fyllt min kvot... gjorde det i början.

• Gemma

Mrs H2B: Min man har också fotfobi, men det beror på att han är så kittlig. Däremot har han tungfobi, han klarar inte konsistensen. I början undrade jag alltid varför han kysstes så våldsamt, tills han efter typ flera år förklarade att han inte klarar av andras tungor. Vi har dock bedrivit hemterapi sedan dess ;) Hans värsta form av tortyr är när man borstar tungan. Eller den tortyrform som innebär att man binder fast fötterna, häller salt på dem och släpper in en levande get i rummet som börjar slicka. Hehe.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!