• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Lapinette

En fråga, vad äter man till frukost om man inte får äta bröd, frukt eller något med socker? Låter onekligen krångligt.

• Blivande Fru Stålhandske

Lapinette- så spännande med insemination! Hoppas att det tar sig, annars försöker ni väl fler gånger?

Angående frukost så är ju äggröra, kokt ägg, omeletter, makrill i tomatsås, bacon det optimala. Men får man inte äta fetare yoghurt?

• förhoppningsis

Lapinette
    äggröra, pannkakor på dinkel borde väl funka, omelett, bacon,

• förhoppningsis

Klarade min tentas första del igår, så in att har jag druckit skumpa fram till halv fem i morse... perfekt skick för att ge mig i kast med del 2 nu *urk*

• MrsH2b

Gemma:Jag kanner igen det dar med drommar...tro mig de kommer att bli varre och mer bissarra ju langre in i graviditeten du kommer:)
    Vet inte om jag tors beratta om mina, men med risk for att bli domd som "psycho" here it comes; Alldeles i slutet sa dromde jag att jag fodde en pojke som kom ut som en jatte, med massor av fraknar, en gigantisk kalufs med rott har och en mun full med sneda tander, och ja just det"Fru Livmoder maste vara ganska duktig for hon hade lyckats skapa de nordigaste paret glasogon som han oxa hade pa sig nar han kom ut...huga!:) Sen da jag skulle amma i drommen och tittade ner sa hade jag inga brost (hmm ar det nan gang man har mega lokar sa ar det ju nar man fott barn)Istallet hangde dar tva st Bag in Box pasar (genomskinliga) med tapp kran och pa natt satt sa skulle jag lara "monstret" hur han skulle ata genom att lagga huvudet under .....Oj oj oj! Jag kan garantera att denna drom skramde livet ur mig och eftersom jag var ensam storre delen av grav sa slangde jag mig pa telefonen och hotade m2b med att jag skulle "korka igen entren" och se till at han aldrig skulle kunna utsatta mig for sadana hjarnspoken igen...For sjalvklart var allt HANS fel!")

Som tur ar sa var resultatet en helt PERFEKT mini bebis kom ut och han hade kolsvarta stora alien ogon som stirrade rakt in i vara sjalar och for ovrigt kan jag namna att han just nu star och dansar till Frank Sinatras "My way" och ser hur sot ut somhelst:)

• MrsH2b

Gemma: Min m2b ar kapten pa en yacht sa darav av vart "flackande".

Lapinette: Jag sitter och haller alla tummar och tar for er sa de vitnar!

Just nu har det blivit en ofrivillig diet utan kohydrater for oss med. For spis gick sonder i forrgar och eftersom vi aker om en vecka sa har vi bestamt att skippa plocka isar koket (inbyggde grejor( Sa just nu sa anvander vi elgrillen till ALLT sa det blir mycket kott/fisk/fagel med sallad den har veckan...har tom skippat brod fa se om det gor nan skillnad:)

• Gemma

Dagens bravad: Tillbaka från pedikyristen. Har nu bokat in samtliga kvällar nästa vecka, playdates. Mycket kolla DVD och beställa hem mat, sånt jag känner för just nu. Men med sällskap. Just nu visar de en film om tankmannen på tian an men (himmelska fridens torg), är förbluffad över att de inte stängt ner sändningen som de brukar göra. Försökte gå in på journalists sans frontiers tidigare men det var såklart spärrat. Kina är det land i världen som har flest journalister i fängelse, så himla hemskt. Ibland undrar man vad man gör här... sen glömmer man det snabbt igen. Pratade med en kinesisk väninna igår, hon är universitetsutbildad medelklass och både hon och hennes man åker ofta till Sverige i jobb. MEN varje gång de åker måste de förutom visum ha ett letter of invitation, godkänt av svensk myndighet, för att få resa dit. Och de är övertygade om att det är Sverige som segrergerar asiatiska resenärer genom att kräva just ett sådant dokment! När jag berättade att det inte är Svenska staten utan den kinesiska som utövar den strängaste kontrollen mot de kinesiska medborgarna blev hon så ledsen att jag nästan ångrade mig. För vad kan hon göra liksom? Men jag känner för att kolla upp reglerna och ha lite mer på fötterna.

Förhoppningsis: Grattis! Vad tentade du i?

MrsH2B: Jag ser fram emot mina allt knäppare drömmar, minns alltför sällan vad jag drömmer om, hittills är det mannen som stått för knasdrömmarna, i synnerhet nättrena innan ultraljudet i lördags.

Lapinette, håller tummarna för att försöket lyckas! När det gäller NUP och KUB vet jag att det finns i Sverige, men det är väl framför allt tjejer över 36 som får göra det? Och sen finns det inte i alla landsting heller utan framför allt i Stockholm. Men det håller säkert på att ändra sig. Menar bara att det är intressant... jag har alltid trott att Sverige är så himla långt framme när det gäller graviditeter / vård men har insett att det inte alltid är så.

Och... frukt får du äta, bara inte kopiösa mängder. Och... som sagt, jag kan rekommendera mörkt, tyskt bröd och andra långsamma kolisar för kroppen blir gärna som tokig om den helt berövas kolhydrater. Men det känner du ju själv. Man rekommenderas också att äta "full fat" yoghurt och inte lätt-dito.

MrsH2B: Ska din man åka iväg, eller du och sonen, eller både och..?

Kram, G

• MrsH2b

gemma: Ranken pa pedikyr tycker jag i teorin later harlig men med min fotfobi sa har jag aldrig tagit mig mod till att gora det eftersom jsg har svart att tanka mig att jag skulle slappna av nar nagon grejjar m mina fotter...knapp jag vet :)

Vi ska aka ivag alla tre fast at olika hall. Jag och sonen aker hem till Sverige och m2b aker ut till havs. Eller sa mycket till havs ar det inte. Den har sommaren kommer de mest att kryssa mellan St Tropez och Porto Fino. Men det betyder anda att han inte kommer kunna komma hem pa kvallarna som han gor nu och da finns det ingen anledning for mig att sitta har sjalv.
    Da aker jag hellre hem till huset och ater sill och jordgubbar :)

• Izunia

hej NU har jag hittat traden..!

Jag är inte och hälsar pa sa ofta längre men tänkte kika in och säga hej! Har inte läst igenom hela traden än.. men har jag uppfattat det rätt att du är pa smällen gemma???

I sa fall vill jag gratulera!! :) Var detta planerat eller bara en trevlig överraskning i sommarlängtan?

• Gemma

Hallå Izunia! tack! Som du säkert räknat ut så har jag i detalj beskrivit precis allt som omger den knappt 2 cm stora dutten... och njä det var väl inte direkt planerat, men någon direkt olyckshändelse var det inte heller.

MrsH, käka jordgubbar i sverige, hmm, I don't blame you. Vad skojigt att du som är beautician själv har svårt för att folk pillar på dina fötter hehe. Folk får gärna pilla lite överallt på mig, jag blir helt drogad. Fast jag har liiite svårt för när de masserar magen och brösten. Känns liksom lite... exponerat.

Kram!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!