• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Lapinette

Har svårt att tro att du är så stor som munimmamman ...i alla fall inte än!

• MrsH2b

Jag tillhor fortfarande dom som trots en diagnostiserad sjukdom sa tror jag att kombinerat med over- el undervikt och en enorm langtan kan vara den varsta lasningen. Och sa vida inget ar pavisat fel skulle jag vilja saga att det hander nar man minst anar det. Vi hade ju gett upp och tankte inte en tanke i dem banorna just da.

Gemma: kom just pa att jag som aldrig annars skulle komma pa tanken att dricka nagot sa offantligt vidrigt som tequila lyckades Tequila marinera min bebis helgen innan gravtestet under varldens roligaste tjejkvall, och jag satt ute pa ballkongen med en cigg i ena handen och testet i den andra medan jag vantade pa reslutatet..For det skulle ju anda vara - sa det spelade ju ingen roll..hihi Gissa om rokningen fimpades omgaende och rodvinet utbyttes till blutsaft...auahhhaa blaaa!

Lapinette: Ett stort Grattis till tjejen i andra traden fran mig. FInns inget battre an solskenshistorier och ALLA fortjanar att fa vara med om denna lycka!

Visst ar det vuxen poang nar man blir foraldrer men jag ar anda ratt barnslig (las egoistisk ibland) och vagrar ge upp mina dyra vanor :)Jag unnar mig fortfarande alldeles for manga handvaskor (om det nu ar mojligt), samma sak med skor etc ...Och jaa, tyvarr sa damp den dar jakla menthol ciggen ner i handen pa mig igen och jag har borjat..suck* ..Men lite laster maste man val fa ha?!

• margaux

Gemma, glöm inte att skor och hanväskor ALLTID ser bra ut(även till tält) och även muminmammor behöver Loboutin skor och Hermès väska ibland....

• förhoppningsis

Grattis Gemma!!

*Sträcker fram mitt glas med champange och skålar*

• Gemma

Tack förhoppningsis!

Och Margaux, tack för att du påminde mig ;) Loboutinskorna lär jag väl ännu mindre än vanligt kunna balansera i men väskorna däremot... mmm. Har knappast kunnat sluta fantisera om den lille (från Hermes beställde alltså). MrsH2B: Sådant inger förtröstan. Någon särskild handväska som du är extra stolt över? Jag har fyra som jag gillar extra mycket, min skolväska (Hermes Evelyne GM i färgen Gold), min svarta pradaväska i mjukt skinn med stort, silverfärgat lås mitt på, min ljust, ljust begie lilla givenchyväska med jättetofsar och min rödbruna Mulberry Gerlinda med vita sömmar, i boho-stil med präglade små humlor och blad på. Sen har jag dessutom en liten tartan-rutig, röd moschino-aftonväska med handbroderade blommor, två äldre pradaväskor ni vet de där kvadratiska i svart syntettyg (fast de har förvisats till en plats långt in i garderoben), några cacharel, en orla kierly, en vanessa bruno och så min honungsfärgade Fransisco Biasia. Tycker att jag har stoooora hål i min väskgarderob ;)

margaux: Det första min fabulous väninna, hon som just fick barn, gjorde när hon blev gravid var att åka till New York och köpa Chip & pepper pregnancy jeans, och en jättestor marc jacobs-väska i grått skinn, där man får "plats med allt". Hon satte ribban mycket högt och höll därefter stilen genom hela graviditeten. Själv sackade jag ihop som en punkterad sufflé så fort jag fick beskedet. Kan dock se poängen med stooora väskor: De får en att se mindre ut. Dessvärre har jag alltid föredragit små, nätta saker.

• förhoppningsis

Gemma
    men en "kelly bag" då, det hör ju till om man ska vara gravid med stil... finns det plats för en sån i din handväsk-garderob? Tycker de är jättefina och försökte få min blivande att förstå att jag ville ha en i morgongåva.

• Gemma

Förhoppningsis: Jag står sedan parisresan för en månad sedan uppskriven på väntelistan för en custom made Birkin-väska, de är väldigt lika Kelly. Så absolut finns det plats. Tyvärr vill jag alltid åt det oåtkomliga och måste absolut ha ett skinn som antagligen aldrig kommer att produceras mer. Nåja. OM det blir så blir det desto roligare. Har turen att vara gift med en fransos och det var faktiskt han som fick in mig på Hermes. Så nu får han stå sitt kast ;) Morgongåva fick jag emellertid inte alls, han hade nog missat den delen av instruktionsboken ;)

• förhoppningsis

Men dåså, det är ju perfekt!!
    Jag får alltid höra av min blivande att jag har ett osunt förhållande till skor och väskor, önskar att han var mer lik din då... Hur lång är väntetiden? Vet att för en Kellybag på NK var det ett par månader, så det blir inte någon morgongåva =( men jag kan vara "snäll" och vänta lite på min morgongåva...
    vilket skinn vill du ha då?

• Gemma

förhoppningsis: Väntetiden är allt från ett år till eternity... lädret som jag vill ha heter "box", ett slätt, styvt, polerat läder i färgen Rouge Hermès, för en helgjuten 70-tals vintagelook. Skinnen de kör med idag är främst Togo, Clemence Taurillion och andra lite mjukare, mer porösa och "rynkiga" skinn.

Såg förresten en ursöt Kelly häromveckan här i Shanghai, i pistagegrönt. Det var en australiensiska som hade den, hon hade ställt upp den på bordet och kastade hela tiden vaksamma blickar mot sin klenod. Jag förstod henne så väl.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!