• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Lapinette

Förstår den förvirrade känslan. En slags panikslagen glädje. Själv trodde jag att jag var gravid för två veckor sedan. Mensen var 4 dagar sen, jag köpte gravtest för första gången i mitt liv men ville inte testa då maken var i Schweiz och dagen efter kom den...blev så ledsen, besviken och bedrövad. Vi har nu försökt i 1 år och imorgon ska jag på mitt tredje besök på Sophiahemmet för tester.

Gemma - innebär detta att ni funderar på att flytta hem tidigare till Sverige eller tänker du föda i Kina. När är det beräknat, januari?

• MrsH2b

Vi gifter oss hemma i Sverige den 16feb nasta ar och min m2b ar ar fran England.

Kan ju aven lagga till att jag tog 7st grav test innan jag vagade tro pa att det var sant och ringa m2b som var ute till havs!
    Ett par veckor senare akte vi pa en all inclusive till Mauritius tillsammans med ett annat par dar tanken var att dricka och dricka sa mycket champagne och hummer som mojligt i 2v...men men jag fick glatt noja mig med sotsliskiga alkoholfria drinkar och annat ackel packel medan de andra drack upp min beskarda del i alkohol vag.

• Lapinette

Jag har nämligen idag suttit och tittat på flygresor till Hong kong. Maken satt och chattade med våra vänner där i helgen så det var faktiskt han som började (om jag får skylla ifrån mig). Kunde inte låta bli och dras med i tanken på att åka över och i sådana fall ta några dagar i Shanghai.

• Lapinette

MrsH2b - 7 gravtester, det var inte illa! Var de svåra att tyda?!

Vart gifter ni er?

• margaux

Denna tråden fick helt plötsligt många fler vuxenpoäng...
    MrsH2b- vilken härlig överraskning för er, samtidigt som det är fullständigt tragiskt att bli diagnostiserad som steril, utan att vara det! Varför sa de det? Jag menar, jag har ingen aning om om ifall jag kan få barn, det kollar man väl inte när man är 18 eller?

• Gemma

Jaaa Lapinette, ni kan väl komma hit! Hade varit så otroligt kul att käka middag med er i Shanghai. Jag vet att ni varit igång i ett år, har förstått att det inte är ovanligt. Har ni fått något som liknar en förklaring än? Eller tyder allt på att det borde funka? Hoppas hoppas hoppas.

MrsH2B: Måste vara helt extra underbart och fantastiskt att få barn när man fått höra att det inte går. Till och med för mig, som ju aldrig testat tidigare, blev det en liten chock. Man har ju trots allt ofta frågat sig om det vore möjligt. Ju äldre man blir, desto tveksammare. Mannens syster håller på och försöker adoptera... vi har som sagt många närstående som gått igenom allt möjligt hemskt på vägen.

• Gemma

Margaux: Haha, gemma vuxenpoäng... den var bra ;)

• Gemma

margaux: När man gör vanliga cellprover kollar de väl att allt sitter där det ska, eller..? Kanske inte. Jag gjorde ett ultraljud för ett par år sen för min mens var borta i flera år (!) men de sa bara att allt såg fint ut, förutom att det stod helt stilla.

• Gemma

MrsH: Pratar din make franska? Träffades ni i England eller någon annanstans? Och var i Sverige gifter ni er? Många frågor..

• Gemma

Lapinette: Menade att det vanliga är väl att det tar tid!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!