• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Gemma

Det doftar verkligen hav på tråden nu, rivierahav blandat med lapinettes skärgårdsromantik... jag skulle gärna förflytta mig till vad som helst som inte är sommar-Shanghai. Tänk er en värld där alla rynkar på näsan när de hör ordet sommar, där staden ligger insvept i en hetta som känns som fetvadd, där man efter regn inte känner doften av mossa och tallbarr utan av avlopp, sopor, död.

På sommaren vill man inte vara här. Vi sitter just nu och bläddrar bland flygtiderna, peppar peppar tror jag att vi fortfarande får plats på Finn Airs flygningar de datum vi vill åka, i slutet av juli. Fast mannen ska tjuvstarta lite, han åker redan nästa helg på affärsresa till Sverige - Polen, men han tar en extra helg i mina ömma föräldrars famn i nordvästskåne. Tror att de typ redan tänt grillen och börjat fundera på vilket vin de ska ta upp. Själv får jag inga svenska jordgubbar i år heller, snyft, och mannen måste jag vara utan i en hel vecka, ännu mer snyft.

Helgen gick i lättjans tecken, vi gjorde typ INGENTING, i morse låg vi i sängen till halv tolv och läste och åt fluffig omelett med fetaost. Igårkväll hade vi en jättemysig middag med ett par som jag nog berättat om, han är svensk och hon från guangdong, reklamtjej som ju fixat en kontakt till mig som eventuellt skulle kunna leda till jobb om jag bara lirkade loss mina lata tummar. Idag gjorde vi ett ömkligt försök att träna, efter att ha suttit och peppat oss i två timmar på en uteservering. Dessförinnan hade vi varit och hälsat på vänninans sprillans nya bebis. Ni minns babyshowern? Hon har alltså en liten flicka nu. Och männen diskuterade fjädring på barnvagnsvidundret och luftreningsapparater med stor iver, medan mamman / väninnan och jag ömsom åt, ömsom prisade nya filipinska heltids-ayins nybakade, svenska kanelbullar.

Margaux: Jag älskar Laura Merciers smink. Har hittills skaffat på mig transparent, fast puder, secret brightner stick, secret brightner puder, secret concealer, caviar-kak-eyelinern, några olika ögonskuggor och ett gäng penslar. Tycker framför allt att det känns bra att investera i hennes grejer + grundliga lektioner från Cow-personalen nu när man, ahem, börjar komma upp i "förvilla ögat"-åldern. Krämer och sånt är säkert också bra, men det mesta luktar godis. Jag har väl... lavendar basil body butter eller nåt i den stilen.

Das war alles från Shanghai. Nu är det dags att sova. Kram. G

• margaux

Ahhh... Härligt med en måndags morgon igen!! Not..
    En härligt slapp helg med sol och studier (nu har jag tagit fart Gemma..). Har motionerat min nya V.S bikini tillsammans med Oxfords Companion to Wine som är del av min studielitteratur! Att den väger typ 10 kg och är lika stor som en medels gasgrill fick inte bli ett hinder på väg till parken...

På lördagen var det grillfest hos en väninna som gjorde fabulous helgrillad oxfilé med massa smarriga tillbehör. De har en ganska fantastisk terrass på 25m2 med sol hela kvällen. Riktigt trevligt!

Lapinette, jag tycker det fungerar ganska bra! Gör mig måttlig och det är något som jag annars inte ens nästan kan vara... Jag vill inte gå ner något bara hålla cykelringarna stångna, så det fungerar fint på så sätt!

Ha en strålande dag!

• MrsH2b

Sa var annu en underbar helg avklarad. I fredags var m2b och spelade golf med nagra kollegor fran baten hela dagen, men det vette sjutton om det var mer dryck- an golfrunda. Han kom hem nagot pa lyset och baddades ner samtidigt som sonen :)Sa jag fick en lugn och skon kvall for mig sjalv.

Pa lordag kom vara vanner fran London och halsade pa (dvs det var har nere i ett annat arende och vi lyckades kombinera med ett besok.) Jag bjod pa escargot, oxfile och chocolat moulleux m rhum raisin glass...mmmm kombinera detta med lite goda rioja viner och trevligt sallskap sa har du resultatet:)
    Sen bestamde grabbarna for att ga upp till den lokala vin affaren och botanisera och kom hem med ett ljuvigt vitt for 140EUR!! Visserligen helt outstanding men jag tycker anda inte att nagon dryck ar vard sa mycket pengar.

Igar sa mysade vi mest hela dagen. Tog en lang prommis langst strandpromenaden som sen avslutades med 1 mils rollerblading innan vi gick hem och dackade i soffan.

Hoppas er helg vart lika super som min!!

• mlu

oj, oj, min helg har varit minst sagt slitsam. Utgang pa fredagen med en vaninna, massor av champagne, pa tok for mycket ( spec for min vaninna!) gick i sang klockan 7.30 pa morgonen! Sadana tokigheter...hor bara; vi drack 2 flaskor champagne med tva amerikanska graduates fran NY, my gosh...lite val unga kanske..... Sedan bar det av till Bauli men min vaninna forsvann...aaah, observera att hon ar 35 ar och inte 17!! Pust och ston, - tror jag ar for gammal for sadant. En marklig efterfest i hennes hus, oj, oj ...Darefter stenhart jobb i tva dagar fram till midnatt varje kvall. Men det gar framatfast kanner mig "kedjad" till min lap-top. Skulle garna ga o slappa nere pa stranden i ett par timmar men sovit alldeles for lange idag och har massor att gora!!! Dricker detox te och undrar om inte en facial skulle sitta fint!!!

• margaux

MrsH2be,
    Vad var det för vin?

• Lapinette

Finns inget vackrare än Stockholm när det är vackert försommarväder!

Har i helgen njutit av lunch i Vaxholm, promenad längs Karlberg, ljuva klippor på Stendörren, glass i Trosa och avslutat det hela med picnic i Humlegården med några väninnor.

Underbart!

• MrsH2b

Later slitsamt!;)
    Synd att jag inte har "arbetsbanken" pa plats annars hade jag kunnat erbjuda en ansiktsbehandling i e-middag :)

• Lapinette

margaux - önskar jag hade karaktär. Gillade inte att ligga i bikini och se de nya cykelringarna på magen. Det är nackdelen med att alltid ha varit väldigt smal...2 kg och det syns direkt!

• MrsH2b

margaux:
    Det var Richard Peres, (Natt namn jag inte kommer ihag) Charlemagne. Valdigt len och smorkola aktig i smaken...mmmmm

• margaux

Lapinette, ta bort kolisarna så är det borta på 1,5 vecka.... Om du orkar då! Värst är det första 2-3 dagarna. Nu när man ändå bara vill äta räker och sallad så kanske det går fint.....

MrsH2b, är du hudterapeut?

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!