• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Blivande Fru Stålhandske

Lapinette, jag kan också bli sådär.. blödig, som du säger. Helt utan anledning, kan inte ens skylla på PMS, då jag i vanliga fall brukar må finfint under den perioden.
    Men så mysigt köp av maken, skulle också bli glad! :)

• Blivande Fru Stålhandske

Hey Margaux, har du hittat hit än?

Har kikat lite på era bikini-tips, och fastnat för ett par stycken på Victorias Secret. Men jag förstår mig inte på deras storleksguide! Enligt den ska jag köpa Small på underdelen, men tro mig, jag ÄR ingen Small! Är ju en redig bit på 174 och 64 hela kilon- med det mesta samlat runt höft, rumpa och lår-området. Förstår bara inte, jag kanske mäter helt koko?
    Margaux, sa du att du brukade köpa S?

• Lapinette

Blir nog ingen ny bikini i år. Känns lite onödigt när man bor i Stockholm. Har ju redan så många från pendlartiden Sicilien och Cannes. Annars är det himla skoj med bikinis.

• Gemma

Hallå! Sitter och äter hemlevererad sallad med jordgubbssmoothie, mums. Den ultimata lyxen efter en jobbig grammatikdag.

Lapinette, grattis till väskan, och till den goda smaken! Jag har precis samma väska, fast honungsfärgad. Köpte den när jag jobbade på byrån i Stockholm, perfekt jobbväska och eftersom jag inte har så stora fötter får jag plats med gympakläder också. Har dessutom sett en hel del kopior här i Kina så det betyder väl att den blivit en klassiker! Varje år brukar den komma ut i olika färger, har förutom svart och honung sett mörkröda, mörkgröna... Fina är de i alla fall.

Kul att höra om er helg i Paris, var nästan lite orolig ett tag när ni skulle in i indierns taxi men det hela avlöpte ju väl.

Om vår bambuklättrning: Tja, efter hand blev berget brantare och stigen smalare, för att till slut upplösas helt... tills bara en tvärbrant återstod framför oss. Så vi hade inget val.

Nu ska jag hugga in på min sallad.

Hur mår ni?

Kram, G

• Gemma

Stålis: Jag köper alltid stooor underdel på bikinin och mindre överdel... det är bra om man kan köpa separat. Hatar för små bikinisar.

• Lapinette

Gemma - har inte sett den i honung. Här i Stockholm finns den i svart och mörkbrun och i Paris var det bara metallic färger som dominerade. Verkar vara det senaste.

Torsdag morgon och jag jobbar för första gången på länge en heeeel vecka. Nästa vecka blir dock kort, 2 dagar, då det först är nationaldagen och sen bröllop i Österrike. Sen ska vi hålla oss hemma ett bra tag.

• Gemma

Lapinette: Har aldrig sett metallic förutom på siten, måste vara årets färg! Har du den på jobbet idag? Visst finns det få saker som lyser upp en trist jobbmorgon som en ny väsk-kompis..?

Bröllop i österrike? Berätta!

Leker också med tanken på en mans-secret box i en annan tråd.

From me to you: www.conceptart.org/forums/attachment.php&stc=1&d=1162527255

• Gemma

Lapinette: Har du sätt the Devil Wears Prada? Där har hon en spegelblank pradaväska. Och louis vuitton gjorde härförleden metallicväskor... så det måste absolut ligga i tiden. Tillsammans med lack.

• Gemma

Är f.ö. nyfiken på dina röda lackskor... också ett parisfynd? Låter fint.

• Lapinette

Absolut metallic är årets färg. Gick förbi Max Mara och där hade hälften av handväskorna samma färg som min. I övrigt mycket guld och silver.

Skorna inköptes faktiskt här i Stockholm. Det kryllar av röda skor just nu och jag har alltid gillat rött. Har redan toppar, shorts, kjolar etc i rött så varför inte ett par skor. Borde köpa en röd lackväska till skorna.

Bröllopet i Österrike är två ex kollegor till maken. Han är engelsman och hon tyska. Supertrevliga! Det var hos dem vi bodde i fjol när vi var nere i Österrike och åkte skidor. Du kanske kommer ihåg att jag och Izunia skrev lite om St Anton. I alla fall, han friade till henne högt på en bergstopp helgen efter vi hade åkt hem. Bröllopet kommer att äga rum på en bergstopp om det är fint väder annars nere på hotellet där även festen kommer att hållas.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!