• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • MrsH2b

mlu: Jag var oxa pa Zebra Square i lordags:)

• Lapinette

Ja, världen är allt bra liten!

• mlu

Japp, varlden ar mini-mini-liten!! Sprang pa en gammal skolkamrat fran Sverige pa festen i Cannes forra veckan. Idag regnar det, puh....usch, trist men ganska mysigt att sitta inne och titta ut!! Blir definitivt inget bar-besok ikvall, men kanske en svang till nagot kul stalle imorgon (las troligtvis Monaco eller Cannes)!!

Margaux: hrm..mitt liv ar inte heller sa halsosamt direkt men godiset har i Frankrike smakar illa och pizza, tja,fast blev sa bortskamd i London med home-delivery sa nar det humoret faller pa sa orkar jag inte ens ga ut och handla en pizza.... Ronald Mc Donald vinkar dock ibland inbjudande, dessvarre ar ju fast food i Frankrike mer av slow food och inte sarskilt gott!!

• MrsH2b

Ibland far jag for mig att det ar fler svenskar an fransman har nere :)
    Jo haller med att regnet ar trakigt men med en nyblandad mojito till mig sjalv och min van som ar har och halsar pa sa kompenserar det vadret...hihi
    Jag har precis skickat ivag var bil till Sverige (via bordershoppen i Tyskland forstass) och sitter nu och haller tummarna pa att den haller anda fram...den har inte gjort annat an att jaklas de senaste manaderna.

• mlu

MrsH2b: Var bor Du? I Monaco? Sjalv bor jag i Nice. Blivit kvar pa BT efter att min fd blivande stack pa brollopsdagens morgon i November. Sa nu ar jag valdigt mycket singel efter 7 ar och 3 timmar fran att bli gift....Ganska unikt!!

• MrsH2b

Usch och fy! Hoppas den j*%eln far sitt straff! Men du vet ju vad dom sager..Det ar nog snarare hans forlust an din!

Vi bor i Cagnes-sur-Mer. Bodde i Monaco for 6 ar sen och det var dar jag traffade min m2b :)

• Lapinette

Shit, helt plötslig flera tjejer på Rivieran. Jag som satt själv i Cannes (ja förutom med maken och hans vänner) i typ 2 år. Vad skoj det hade varit och haft egna vänner.

• MrsH2b

Lapinette: Jag haller med, det kan bli gsnska ensamt har nere..trots all glamour :) De flesta av vara vanner jobbar inom yacht industrin och ar darav inte pa plats sarskilt ofta...och min m2b likasa.
    Sjalv ar jag hemma med var son och aven om det ar mysigt sa resulterar det ju att man inte ar ute i svangen lika ofta och traffar inte sa mycket nytt folk...visserligen "I-lands problem" men lite jobbigt ibland. Jag pendlar darfor ratt sa ofta mellan Sverige.

• Lapinette

MrsH2b - jag jobbade hemifrån de veckor jag bodde i Cannes. Övriga veckor jobbade jag från Stockholm. Ett himla behagligt liv men i längden jobbigt att flänga så mycket. Detta resulterade också i att när jag väl var i Cannes satt jag hemma själv hela dagarna.

Så maken jobbar på båt. Är han ute mycket? En av våra vänner från tiden i Cannes jobbar också på båt (kock) och den sista båten hon är anställd på seglar över hela världen. Verkar vara ett himla behagligt liv...om man är singel.

• MrsH2b

Jo, vi har bada jobbat pa bat tillsammans under en tid och det var hur underbart somhelst, hade aldrig kunnat tro att man skulle kunna fa sa bra betalt for att resa..hihi men det ar ju mycket hart arbete oxa!
    Min m2b ar andrekapten pa en 70m yacht och denna ligger i hamn har nere storre delen av aret, men aker nu ivag i mitten pa juni och da traffs vi inte forren i oktober. Sa visst finns det manga nackdelar med den har livsstilen. Det spelar ingen roll att vi har gatt igenom scenariot forut, jag gruvar mig for separationen och jag onskar att jag kunde saga att det gar lattare med tiden...men sa ar det tydlien inte. :(

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!