• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Gemma

Lyckliga du, låter som ett fantastiskt bröllop, absolut värdigt dina röda lackskor. I Kina kryllar det, som alltid, av skor med glitter, strass och extra allt... ofta till synes ihopslängt av en blind :(

• Gemma

Vår senaste läxa handlade för övrigt om bröllop... så nu vet jag att brudklänning heter "hun1sha1", att brudtärna heter "ban4niang2" och att "bröllopsmiddag" heter "xi3jiu3". Det sistnämnda betyder helt enkelt att dricka sprit för att fira brudparet, och ojojoj vad det dricks ren, vit, fördärvlig sprit... och brudparet kan av tradition inte neka alla de ondsinta gästerna som kommer för att skåla med dem. Man säger "ganbei" när man skålar, och det betyder bokstavligen tomt glas, och något annat duger inte. Knappast konstigt att kinesiska bröllop bara brukar vara cirka två timmar.

• Lapinette

Hade dock inte tänkt att ha de röda lackskorna på bröllopet utan mina favoritsommarskor i vitt. Funderar på en grön klänning i chiffong och sen min vita chiffongsjal som jag hade på mitt bröllop. M a o inget nytt till bröllopet men kläder som jag trivs i. Blir det kallt har jag nu en vit kavaj att slänga på mig (som jag köpte i Paris).

Och visst, handväskan är superpraktisk. Hade ett par extra skor i väskan när vi var på middagen med O's exkollegor i Paris. Så skönt att slänga av sig de superhöga skorna på natten och slinka i ett par utan klack alls. Väskan ser ganska liten ut men rymmer mycket.

• Gemma

Framför allt var det ju supergulligt av honom att ge dig något som du verkligen önskade dig.

• Lapinette

Han är sån, gillar inte att köpa något onödigt som jag inte vill ha. Det enda negativa med det är det tar lite bort det där överraskningsmomentet.

Själv har jag börjat fundera på hans födelsedag i början av augusti. Han brukar normalt får upplevelser, resor, hotellövernattningar + middag etc. Skulle vilja komma på en "pryl" som han verkligen vill ha men det är omöjligt.

• mlu

oh, har hittade jag er...

Har pa rivieran ar allt " som vanligt" har varit hektiska dagar med Cannes filmfestival och Monaco Grand Prix. Har haft otroligt skoj men borjar langta efter att sitta hemma och mysa i soffan istallet for att hanga ute och dricka champagne!! I fredags var jag pa en skojig fest i Cannes, trevligt, massor av mat och champagne!! Overnattade hos en vaninna i Antibes i hennes fantastiska hus, fick en riktig engelsk frukost med toasts och te - mmums. Lordagskvallen tillbringade jag i Monaco, ganska speciell atmosfar dar under Grand Prix dagarna. Huuuur mycket folk som helst. Drack drinkar o minglade pa Zebra Square; mest bestaende minnet av kvallen ar att jag lyckades smalla toalettdorren i huvudet pa Bono. Per automatik klackte jag ur mig " I am so sorry" for att sedan korrigera mig pa franska da jag kom pa att jag var i Frankrike...ha, ha, han svarade dock pa engelska o verkade ratt obekymrad och otroligt kortvaxt...-trodde han var langre...
    Sondagen spenderades pa en balkong atandes canapeer och drickandes champagne, halp vilket ovasen dessa formul 1 bilar for, men maste erkanna att det var ratt haftigt. Manligt pa nagot satt..... Klamde in en efternoon tea hos min kompis pojkvans syster, sedan var det utgang igen....pust. Denna gang Sass Cafe, ganska sjukt stalle, men hade faktiskt ratt skoj i denna helknappa miljo men en blandning av tillresta Grand Prix resenarer, monegasker, Italienare och osteuropeiska "working ladies"! Mandag kvallen var relativt lugn med en stilla drink pa Blomster marknaden i Nice och tidig hemgang. Pust, i London shoppade jag alltid partyklader som samlade damm, dessvarre tillater inte ekonomin nagon shopping langre men borjar daremot slita hart pa mina party-klader.... Aldrig trodde jag val att stilettos och klanningar skulle anvandas flertalet ganger samma vecka!! Och sommaren har bara borjat!! Nu ar det dock hart arbete som galler ett tag framover sa blir nog inte nagra glamour-rapporter pa ett tag. En vaninna instisterar att ata middag i Juan les Pins ikvall och ga ut men nej, jag tror inte att jag orkar....

• Gemma

mlu: Du är ju helt otrolig! Njuter i fulla drag av dina eskapader. Om du inte skriver en enda glamourrapport under resten av året så har du ändå fyllt din kvot med råge ;)

• mlu

Gemma: Jag vet...det ar hektiskt har i Sydfrankrike men underhallande!! Idag ar det mulet ute sa jag har overgivit mina riviera outfits for en mer sober svart kladd look. Ah, vad jag saknar London ibland, forhoppningsvis blir det en resa till hosten!! Sitter och vantar pa ett telefon samtal for ett planerat mote, frustrerande da jag inte kan ga vidare med det jag haller pa med utan blir sittande lite "stand by" !! Nagon som kanner till nagon Europeisk charity for global warming?? Letar och letar men hittar inget bra, far inte vara nagot politiskt!

• mlu

Gemma igen: Jag har sett hotell Babylon den gick pa tv i England forra aret, man blir lite skeptisk men kanske ar det ett upplysningsprogram.... Finns aven en bok Air Babylon som jag laste forra sommaren ocksa minst sagt snaskig och chockerande vet dock inte om den filmatiserats!!

• margaux

Då har jag också hittat hit!

Det går lite över stock och sten hos mig just nu så jag har lite tid till Bt.

Det låter som om ni har haft en alldeles förträfflig pingst allihopa!
    Lapinette, Grattis i efterskott och ruggigt snygg väska du fick! Så kul!

Gemma, du förflyttar mig alltid direkt till dig med dina inlägg och det var deffinitivt spännande vid stupet... Så bra att ni kom helskinnade ner!

Stålis, VS är gjorda för amerikanskor o därför lite väl tilltagna i strl....
    Jag har 75B i BH och small på trosor, det motsvarar nog 38 skulle jag tro. Är ju 1,79 lång och 60kg så jag är inte direkt en pygmé heller!! På t-shirts har jag tagit M, då jag hatar när det blir för kort och tajt!! Good luck!

Mlu..... avis... Bono liksom. *förvandlas snabbt till groupie*
    Helt ärligt har du fyllt din glamourkvot för MINST 2 år framåt!!

Jag hade en trevlig helg med lugn och ro på sommarstugan. God mat och lyxiga viner som kunde förgylla vår ensamhet lite. På söndagen blev vi inregnade(piss) och bestämde oss för att gå ut med några kompisar! vi slutade på ett hysteriskt fullt ställe där vi alla inom löpet av ett par minuter var våta av öl och champagne, men det gjorde inget! Grym musik och massa vänner och god stämning! Tror vi var hemma kl. 6 så måndagen gick åt till rehab, med chokladkaka, pizza och ägg och bacon. Så mkt för low carb, tjejer!
    Mlu, det är därför jag inte kan ha ditt liv.......

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!