• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Lapinette

Själv har jag bränt kalorier på gymet och lät mig sedan övertalas av maken att köpa pizza på vägen hem...så där åt jag upp det jag tränat och lite till. Det blir ingen bikini i sommar utan stor, svart plastsäck.

• margaux

Stålis! De skickar alltid oförtullat och oftast med UPS. Det blir fort lite dyrt, men dollarn är låg så på det sättet slipper man lite billigare undan.
    Hit till Norge tror jag bara man får ta in värde på 200NOK utan att tulla, köper man för strax över det så blir det ju helt meningslöst eftersom bara avgiften är 90NOK.

Jag frossade i foie gras och kalvfilé igår... Med champis, riesling auslese och en Grand Cru bourgogne... Bara sån för att poängtera att det är lite lyx i mitt liv också om dagen!
    Jättegod 5 rätters..... Utan tanke på carbs är jag rädd!!

• Lapinette

margaux - vi tvivlar inte en sekund på att ditt liv inte har en glans av glamour. Dina rätter, resande och framför allt dina viner får en att bli grön av avund.

Själva festade vi på hämtpizza efter ett hårt och dygnsurt (aircondition ur funktion) spinningpass. Jag har ingen karaktär alls. Maken föreslår och jag hänger på och sen klagar jag över de där 2 kilon extra som jag inte blir av med.

• margaux

Haha... känner igen det där Lapinette!
    Det är därför jag har min "stränga" kålhydrat regim(oftast om det inte bjuds på 5-r då i jobbens ära ). Jag kan inte göra något med måtta! Därför är det lättare att hålla sig till en sträng plan och sedan kasta den åt sidan ibland när det behövs. Det har fått mig att hålla mig undan pizza, bröd, godis och desserter sån i det stora hela....

• margaux

Förresten Gemma!? Är det inte du som gillar Laura Mercier så bra? Jag funderar på om man skulle testa något från henne(gillar inpackningen... höjden av ytlighet... ). Vilka produkter har du provat?

• Lapinette

margaux - har det gett resultat?
    Jag borde slänga ut gubbarna som ska renovera vårt vardagsrum, tja ifall de är där det vill säga annars går det ju inte att slänga ut dem och göra deras jobb för då går jag garanterat ned de där 2 kilona. Gick ned när vi renoverade i december men gick sen upp igen när vi var i SA.

• Zinnia

Hej Lapinette

Såg din underbara väska och kände ett sånt ha-begär att jag måste fråga dig var du sett den i Stockholm.
    ska absolut köpa den så fort jag kan.
    Tack på förhand/ Z

• Lapinette

Zinnia - den finns på Åhléns i svart och brunt. Sist jag var där var dock den lilla bruna slut. Sen kan det hända att de har den i metallicfärg men då inlåst i glasmontern.

• Zinnia

Ok, tack så mycket!
    Så bra, då kan jag ju inhandla den redan i här hemma i Gbg.

• Lapinette

Hur har ni det ute i världen?
    I Stockholm strålande sol så vi har suttit på balkongen och ätit frukost. Nybakade croissanter mmmm... Nu sitter vi och väntar på hantverkare innan vi ska dra iväg ut till skärgården och Stendörren (utanför Nyköping). Har packat pastasallad med feta, oliver och salami samt färkst bröd och rökt skinka.

Som sagt, hantverkarna kommer idag. Vårt vardagsrum har dragit så ut på tiden och i lägenheten är i kaos. Ska bli skönt när det är över.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!