• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Lapinette

Får lite mail från världens alla hörn, några kort från Maldiverna, sen Venedig, Karibien från vår kompis som kockar runt på en lyxbåt. Man blir onekligen avis.

4 månader är lång tid att vara ifrån varandra. Smärtgränsen för mig går vid 3 veckor sedan stänger jag av känslorna.

• MrsH2b

Det ar den beromda siffran 3:
    3:dje dagen/veckan/manaden brukar vara de varsta enligt min erfarenhet sen daremellan lever man i nan slags bubbla dar man blockerar saknaden och livet har sin gilla gang :)

• Lapinette

Je sais! Har tre distansförhållanden i bagaget. Den första var det jag som åkte ...till Frankrike i fem månader. Den andra var en sicilienare och vi sågs kanske varannan, var tredje månad och sen nu min make där vi snabbt upptäckte att vi inte kunde vara utan varandra mer än 2 veckor i sträck så vi har åkt som galningar fram och tillbaka. Nu (sen i augusti) bor vi heltid på samma plats.

• MrsH2b

Kul att se att det inte bara ar jag som inte lar mig utav mina "misstag"...hihi
    Jag hade langdistansforh. aven innan min m2b.
    Jag kan villigt erkanna att trots inga tvivel pa var karlek och pa var framtid sa finns de dock stunder (oftast i samband med PMS) dar man tankt tanken "Ar det vart det?" aven om jag VET att det ar det 10000000ganger om! Tur att det gar over fort! :)

• Lapinette

Jag hade lovat mig själv när jag träffade maken att jag inte skulle ha ett till förhållande på distans. Så de första månaderna tillsammans såg jag (läs - försökte se) bara som en sommarflört då jag visste att han åkte på intervjuer ute i Europa. När augusti kom och han skulle flytta till Österrike så bestämde vi att det var så pass bra att vi helt enkelt inte kunde låta bli att fortsätta och se vart det ledde...och det funkade, idag är vi gifta.

• MrsH2b

Jo du jag forsokte samma taktik...men det finns dom som pastar att karleken ar blind...
    ...Och en valdans tur ar val det!!:)

• Lapinette

Visst är den blind!

Nej, nu ska jag dra iväg och köra ett spinningpass med maken. Veckans träning för honom och den tredje för mig.

Ha en skön kväll på Rivieran!

• Blivande Fru Stålhandske

Så många Riviera-flickor på tråden nu! Bra, då kan ni lyxa till det för min del också- jag är svältfödd just nu. Bara jobb, jobb.

Margaux, tror att jag kör på Medium på underdelen på bikinisarna. Hellre för stort än för litet i alla fall!
    Har du åkt på tull när du beställt? Var den hutlöst hög?

• mlu

Blivande Fru Stålhandske: Inget lyx for min del heller ikvall, sitter o jobbar o ater Oreo-bisquits och tittar ut pa regnet. Mysigt!!! Dock inte sa bra med sa manga kakor, ser att Ni diskuterar bikini i tradinlaggen har ovan. huh!!!

• Blivande Fru Stålhandske

Åhå Mlu, jag betvivlar att du har problem att få plats i bikinin. Allt rännande på nattklubbar bränner onekligen bort en del kalorier!

Åh, Oreo-cookies, det är gottigt det!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!