• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Gemma

Förlåt!! Var ju djupt begravd i lax-tagliatellen... är ett matmonster men många saker, typ allt nyttigt, är sååå äckligt. Exempel på särskilt äckliga saker: Broccoli. Kaffe. Mörk choklad. Grönsaker överhuvudtaget förutom avocado. Uhm... fullkornspasta.

Godaste-listan: Burkmat. Soppa på burk. Salt! Vit pasta! Pastasås, men bara på burk. Parmesan, men bara sån där torkad variant. Ostmackor. Margarin men inte smör. Ja, you get it.

Älskade Margaux teori så mycket att jag nästan frestas säga att den är sann men nä... jag är åtta veckor gravid... eller sju... eller nio. Fattar ingenting av det där. Fick i alla fall bekräftat ett litet hjärtljud snabbt som blixten (150 bpm) nu i lördags när vi gick på andra ultraljudet.

Vi är båda helt tagna på (i?) sängen. Jag försöker ta dagen som den kommer och märker att pasta lindrar oro extra bra (färsk bandspaghetti i synnerhet). Vi fick också ett litet foto med oss hem till familjealbumet, då var grodden 1,5 mm, idag är den 1,7, fast efter pastachocken skulle det inte förvåna mig om den växte ytterligare några millimeter av blotta förskräckelsen.

Mmm tjejer, det är SÅ konstigt. Det normalaste i hela världen är det absolut knasigaste som finns. Helt sjukt. Kan bara inte få grepp om faktumet att jag... eh... har två hjärtan som tickar i mig just nu.

• förhoppningsis

Visserligen sant, men varför måste de komma precis när Stockholm strålar i sol och jag bara vill shoppa eller dricka champange på uteserveringarna?

• MrsH2b

Kom forresten att tanka pa nagra "anekdoter" fran svunna tider som kanske har lite "glamfaktor" men for mig ar de i allafall ett minna for livet.

* Jag har sjungit pa invigningen av GrandPrix i Melbourne.
    * Jag har sjungit med Liza Minelli pa en bar i Monaco ikladd traningsklader! Da var aven hela MC kungahuset pa plats samt Lizas davarande man och ikonen Yves Saint Laurent.
    * Det har ar en lang historia egentligen men jag har vart pa "nastan date" med numera fursten Albert av Monaco..hahaha
    * Jag har jobbat for Opray Winfrhey i 2v pa hennes semester.
    * Har aven fatt en Swaroswski diamant klocka av Fru Swarowski sjalv..fast hon ar mest bara en surkarring :)

Hihi Vad lojligt det kanns att sitta och rada upp det har!
    Men som sagt numera sa bestar min glamour mest utav blojbyten och aran av att vara mamma....Jag tankte bara sa att du vet Gemma :)

• Lapinette

grattis gemma!!! stor kram från stockholm

• margaux

Gumman... GRATTIS!!!
    Det var inte så svårt att gissa men GUD vad unikt och härligt!! Visste ju inte ens att ni försökte.
    Hur ska du klara dig utan Mr. Moet i 9 månader???

• MrsH2b

Stort Grattis till er Gemma! Tro mig nar "Grodden" val ar "ute" sa kan man fortfarande inte forsta det. Barn ar och forblir ett litet mirakel! Grattis an en gang!

• Lapinette

Antar att tanken började gro när ni hade din bror + barn på besök i höstas?

• Lapinette

Du kan verkligen hålla hemligheter!!! I'm impressed. Själv är jag så jäkla dålig.

• margaux

Jag tycker detta kräver en skål!!
    *korkar upp en flaska Bollinger*

Skål!

Gemma, till dig har vi förfriskande Champagnebrus (tänk dig Pommac fast med typ skumbansmak, borde falla rätt i din gravid smak).

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!