• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • förhoppningsis

oj vad jag har missat massor

Har haft en hård dag, skickade sambon till cityakuten i morse med sin fot och mycket riktigt var det inte bara en stukning, en benbit hade gått av... perfekt inför safari och Kenya.
    Ner på NK rean som startade idag och shoppade lite, blev inget spec mest en del bra att ha saker till badrumsskåpet och lite kallingar till sambon och några tröjor till mig.
    PÅ eftermiddagen har jag varit på ansiktsbehandling 1.5 timme - helt underbart!!

Midsommarvädret var ok, regnade bara småstänk på oss men det togs igen på midsommardagen då det regnade nästan hela tiden istället. UCH!

Gemma
    Menade inte att svenska kyrkan själva fixade midsommar firandet, men på många ställen är det där alla svenskar möts vare sig de är troende eller ej så det brukar kunna komma upp lite lappar på anslagstavlor mm. Sen att sv kyrkan fixar mer religiösa sammankomster tex runt jul är mer logiskt. Tänkte inte på att Kineserna har ideer om andra religioner. Måste vara jobbigt för dina troende vänner.
    Dina matbeskrivningar får mig att vilja boka resa till Kina genast! Klart ni valde bort champangebrunchen, verkar vetigare att gå på något som ni båda kan uppskatta helt - eller??
    Har aldrig provat duva men nu måste jag nästan göra det, har hört att de är små och inte mycket mat men det kanske bara är den skotska höglandsduvan.

Vad det gäller massage så känner jag mig alltid lätt misshandlad efter thaimassage när de bänder å drar överallt, inte alls avkopplande

nu ska jag plocka undan lite för snart kommer tjejkompisarna över för champange och se filmen från möhippan

• Lapinette

Härligt med skumpa! Vi får lite rosa sådan nästa tisdag då vår ena vän i Hong kong kommer över till oss på middag. Hon ska ta med sig deras bröllopschampagne. Förstår inte hur (med tanke på hur mycket jag drack den kväll/natten) men de har några flaskor kvar som står hos henne föräldrar.

• mlu

Margaux: Ja, kanske ar det sa....Kanns dock som om mitt liv gar i 180km/h just nu och vill inte fordjupa mig i nagot som inte leder nagon vart... Jag hoppas dock att han hor av sig igen; han sa i fredags " I'll call you on Wednesday or Thursday" Men det aterstar att se....

• Gemma

Trött... men duktig. Går upp 7 varje morgon och går till skolan, tränar, är social, äter ute med kompisar både lunch och middag... men blir lite mycket aktiviteter emellanåt. Ska ta en eftermiddagsnap nu. Hur mår ni? Kram, G

• förhoppningsis

Här regnar det bara, verkligen ösregnar!! I kväll tar jag flyget ner till Helsingborg för en liten semestertripp, men där regnar det ännu mer.

Var ute och åt på Restaurangen TM igår och avslutade på Pontus med drinkar. Jätte trevlig kväll med sambon och alla våra syskon och respektiven. Väldigt trevligt och de hade konstigt nog inte varit där innan men förstår nu tillfullo varför det är en av våra favvo restauranger.

Om ett par timmar kommer tjejen som städar hos oss och då måste jag hitta på något bra att göra, inte väder för att sola i en park direkt eller ta en långpromenad. Får åka och fika hos någon.

Hur är det med er andra?

• mlu

Har skiner solen; sasom den gor (nastan) ala dagar. Skall strax hoppa in i duschen och bege mig en tur till Monaco for ett mote. Konstaterat att alla mina gamla "office-klader" blivit for stora...bra men inte fullt sa bra nar jag inte har nagot att ha pa mig!! Jeans-shorts o tunika istallet for min svarta CK -siden drakt, -det vore nagot det!!
    Till helgen hoppas jag fa mina sista saker fran London, - hurra, men hur skall dom rymmas i lagenheten?? Till raga pa allt har mit ex fortfarande kartonger kvar har, - ar ratt sugen pa att skicka dom med en flyttbil!!

• förhoppningsis

mlu
    kan du inte skicka hans grejer med "mottagaren betalar" transport?

• Gemma

Öööh... idag är en sådärdag när jag är fången i mina illamående-trötthetssymptom. Och då bara käkar jag och jäser på soffan. Ytterst ocharmigt. Känns i alla fall en smula mysigt när himlen är kolsvart mitt på dagen och det åskar riktiga Sagan om Ringen-blixtar. Kollar marie Antoinette på DVD och tvättar. Lunchade idag med fabulousväninnan och hennes bebis... lite läskigt hur snabbt man kommer ifrån varann, folk med nyfödda går in i någon sorts bubbla, det verkar ofrånkomligt. Men det är nog bara för en period. Det var i alla fall kul att se henne.
    Var också i skolan idag och pluggade duktigt. Det behövs för tentan är om en och en halv vecka... sen är jag en fri kvinna! Jaa!

Hur mår ni andra? Kram. G

• mlu

Satt mig vid datorn for att jobba lite; varit ute och gjort lite power-walking samt nagra ynka minuters joggande och jag ar helt slut.... Suttit pa min terass och atit melon och druckit detox te!! Duktigt duktigt! Solen skiner men har ratt mycket att gora sa det finns inte tid for nagot strand-besok idag!! Ikvall skall jag ut och ata indisk mat med nagra engelska vaninnor. Skall bli trevligt men varit ute sa mycket sa att jag borjar kanna mig lite blase for tillfallet....

• Gemma

mlu: En liten fråga bara... hur har du träffat så många kompisar på så kort tid? Du har väl bara bott där i några månader? Själv tycker jag att det verkar lite knepigt att lära känna folk i Frankrike, vilket är en av anledningarna till att jag inte har nån lust att flytta dit (i Shanghai är det däremot busenkelt) . Men av dina inlägg att döma tror jag nästan att jag har fel ;) Självklart är din personlighet ovanligt magnetisk men ändå.

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!