• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Lapinette

Tji fick min diet idag. Har både ätit ostkaka med färska jordgubbar och efter att ha varit en sväng till mamma med kläder (eftersom vi flyttar dit på onsdag) så gick vi ut och satte oss på en uteservering. Det blev italienskt, Capri Due, och både vitlöksbröd och pasta frutti di mare slank ned i min lilla mage. Till detta självfallet en god italiensk chardonnay från Puglia. Jag som skulle ha en nykter dag idag...trodde jag. Nu har det blivit vin varje dag i en vecka och jag som tänkte ta det lugnt inför insemination i slutet av veckan. Så kan det gå!

Angående gay så har ju jag dansat...vad mer kan jag säga.

• förhoppningsis

Verkar som om ni har haft fullt upp allihop!

Kul med färdiga badrum och att allt ser bra ut med graviditeten

Jag har precis kommit hem från en långweekend on-sö i Helsingborg. Har besökt en väninna och bara kopplat bort all brölopsstress, mindre än 1 vecka kvar nu!
    Har solat, shoppat, druckit massor med skumpa, åkt till danmark, klippt och slingat håret och varit på båtdop. Idag låg vi på gigant terrassen med utsikt över havet och solade stor del av dagen.
    Var tom lite kulturella i Köpenhamn, jag blev hippad för andra gången och vi hamnade på Erotikmuseet, så nu kanske mitt dåliga samvete försvinner lite för att jag så sällan tar mig tid för att göra "kultursaker"...

Har varit på flatklubbar massa gånger och måste säga att jag tycker att det kan vara lite skönt att slippa raggandet =) enl mina lesbiska tjejkompisar så lyser det hetero om mig så ingen orkar ens försöka... fast nästan alla flator jag känner är femmeflator, inte hela vägen till kjol varje dag, men då och då iaf.

• margaux

Morning Girls!

Lapinette, glömde säga grattis till nya vikten! Jag tycker dessutom att det är lov att gå på restaurang och lyxa då och då, man måste få leva lite så att man orkar hålla den sunda linjen i vardagen...
    Vi håller tummarna för dig på fredag även om du marinerat dig sista veckan. Om du kör sunda linjen tills dess borde det inte ha så mkt att säga.

Jag tycker Flata är världens fulaste ord..
    Jag känner inte att jag måste gå på girls only klubb snart igen!

• margaux

Annars så var söndagen lugn och skön. Var och kollade kyra till vår vigsel, tror jag har bestämt mig nu.
    Sedan blev det vinsmakning på eftermiddagen med en hel drös intresserade folk(dessvärre tyckte jag inte någon vin var så god... typiskt dagen efter syndrom. ) men två timmar flyger så sedan blev det pizza på strandkanten av Akerbrygge. Och den obligatosiska bakfylla filmen på TV3, Just Married. Hehe... helt ok underhållning!

• mlu

Oj, vad jag samlat pa mig mycket saker, - trots en rejal utrensningnar jag lamnade London! Fick i fredags , inte mindre an, 14 ytterligare flyttkartonger ( -dom sista) jag maste slanga sa mycket jag bara kan annars far jag inte plats i lagenheten, har stor separationsangest....
    Fredagkvallen spenderades med att sorera bland all brate mitt ex skickat fran London. Fran i lordags kvall hade jag en riktigt luxuos relaxing weekend; middag med efterfoljande jazuzzi bad o ansiktsmask hos en vaninna. Sondagen spenderade vi pa Club 55 och igar ytterligare en middag och sent poolbad hemma hos henne. Nu ar jag tillbaka i verkligeheten...bland mina kartonger!

• Gemma

Jobb, jobb, och jobb. Har pluggat och jobbat i det närmaste non stop sedan klockan sju i morse (hon är 23.30). Fast det är rätt kul med nörduppgifter. Detta var extremt nördigt, typ "should a second logo be applied on a special material, such as oxidated copper, the border should not be below 3 cm. Still, if this is the case, please adjust the hight of the capital letters correspondingly."

Ja, ni hajjar. Nu ska jag banne mig sova. Mannen ligger redan utslängd över soffan, efter sin take-away-middag (mitt fel, igen). Det blev varsin monstersallad. Min var om möjligt än mer osofistikerad än hans. Hör bara: Sallad, Ost, Avocado. Ägg, Bacon. Kyckling. Dubbla såser. Eh... är någon förvånad?

Gnatt, G.

• Gemma

height... sååå kass copy är jag inte ;)

• förhoppningsis

Lapinette
    Låter som om du har haft en bra vecka, har hört att inseminationer funkar bättre om man är avslappnad och lever "bra" tiden innan. Tycker att god mat och lite vin låter precis som något man behöver.
    Lycka till!!!

• Izunia

hej tjejer! Det var ett tag sen igen och jag hinner aldrig läsa i kapp men det är trevligt att titta in da och da!

G skönt att höra att din gravid skrider pa i rask takt och att allt är väl! Med nylackerade tår och allt! :)

Lapinette hoppas allt går bra för dig med! Vet inte om jag missat nåt inlägg tidigare men är det första inseminationen ni ska på?

Har förresten hittat en grymt snygg tapet som jag inte vet var den kommer från. Har du några tips vem som har snygga sådana? Nu när ni har renoverat så mkt nyligen.

Själv fick jag en grymt övertrevlig, uppöveröronen överraskande lön och gick direkt och köpte mig ett par dyra festsandaler, smink och en ny matta idag! :)

margaux vilket datum är det dags?!

• Gemma

Izunia, kul att det går bra för dig! Själv njuter jag också av min nya lön, har dock inte shoppat något än.

Är ditt jobb roligt?

G

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!