• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Lapinette

Gemma - när vår gäst gick igår så började vi i rekordfart tömma vardagsrum och badrum med saker. Ingen tid att hänga över makens dator m a o. Nu har vår badrumsrenovering startat. Känns lite läskigt. Har vi glömt något?

Undrar också var de andra tjejerna tagit vägen. Satt senast i helgen och funderade över Roslagsbrud och Brud Juni. Den sistnämnda träffade jag på franska nationaldagen. Hon åkte väl till Kenya och sen hörde vi inget mer.

Stålis - grattis, hela -3 kg. Jag var nere och snuddade på -2 häromdagen trots pasta och vitt bröd i söndags.

Gällande Hong kong så blev vi ändå mer inspirerade igår. De har tyvärr flyttat till en mindre lägenhet men har fortfarande ett litet gästrum och självfallet ville hon absolut att vi skulle komma.

• Izunia

vad ni shoppar tjejer! Själv är jag inne pa exakt samma spår! :) En liten digitalkamera blev det för mig också. Det blev en Olympus Mju 760 - röd. Har inte fått den än så jag hoppas att den är bra!

Idag ska jag till Malmö och kolla barnvagnar med min vännina och ny soffa till mig! :D Har lagt ut våra gamla möbler till försäljning så jag hoppas på nya snart.

Vad ni är duktiga som droppar i vikt! Jag måste verkligen köpa gymkort snart för jag känner mig lite stel. Hinner ju aldrig träna.. antar att jag disponerar min egen tid.. ;)

• Lapinette

Izunia - har också lagt ut våra möbler till försäljning, soffa, bokhylla samt en byrå men det bara går inte!

• margaux

Heeeej!

Oj vad alla är duktiga på sina dieter.. Jag har köpt en ny kokbok som går ut på matvaror som förbränner fett! Kanske jag ska hoppa på den dieten ett tag...

Förhoppningsis, Hjälp bara ett par dagar kvar... Ta det lugnt och ät ordentligt och sov. I detta pisstrista vädret finns det ju inte mkt annat att hitta på heller!
    är ni klara med allt?

Jag sitter och funderar på att åka till Argentina i vår. 3-4 veckor och vara med på vinskörden där.. (jag håller på att bli värsta bonden.. ). J kan också åka med och vara med i Buenos Aires och en kortare tur till Mendoza. Så härligt det hade varit!!

• Lapinette

margaux - vad hindrar dig att åka? Låter ju superhärligt!

• margaux

Det är nog inget som hindrar oss... Kom på idén igår och så ska jag spåna lite på det! Det enda problematiska jag kan se är kanske att vi gifter oss samma år och därför borde spara pengarna..
    Men för mig kostar det inte så mkt då jag kommer jobba hos en vinproducent för uppehället!

• Lapinette

Förstår det där med att pengarna rinner mellan fingrarna. För oss blev det först bröllop, sen flytt, sen köpa en lägenhet i stan, sen Sydafrika, sen renovering av vardagsrum och badrum, sen vill jag ha nya möbler till vardagsrummet och sen kanske Hong kong ...eller måste vi lägga pengar på IVF?!! Det tar aldrig slut. Vi som hela tiden sagt SEN ska vi SPARA! När då?

Men kan du få din resa betald är det ju väl värt att undersöka vad en sådan tripp skulle gå på. Spännande!

• margaux

Lapinette, I know what you are talking about....
    Idag ska jag kolla mosaik till vår bad.

Argentina är superbilligt också! Och Buenos Aires ska vara en av världens coolaste städer enligt min globetrotter till väninna som i år har varit Dubai, Japan, ska till Peru i sommar och naturligtvis massa weekends i Europa. Fattar inte att de har råd....(ingen av resorna är med jobb )

• Lapinette

Hi, hi...vi har redan beställt mosaik! Det blev vit, blank mosaik istället för kakel runt badkaret. Tror det kommer att bli jättefint med samma färg som väggarna men ett annat mönster (har ju stora kakelplattor på väggarna).

Har också hört gott om Argentina. En kompis till oss var där i fjol och surfade på vågorna. Han flickvän var mäkta sur då hon hade sagt åt honom att ta en vecka för att surfa då han har mer semester än henne. Självfallet trodde hon att han skulle stanna i Frankrike och så drog han till Argentina. De är annars riktiga globetrotters. Har åkt runt i Iran, Kina (han pratar förresten lite kinesiska), Vietnam etc.

Din väninna bor hon i en liten sunkig lägenhet samt att hon aldrig går ut eller unnar sig något (önsketänkande)?

• mlu

Ett snabbt inhopp har; kan konstatera att Ni tycks avhandla saval dieter som inredning. Hr pa rivieran pysslar jag vare sig med dieter och mitt hem ser ut som ett bombneslag efter ankomsten av det sista flyttgodset. Far besok av en vaninna fran Sverige imorgon, maste forsoka roja ytterligare. Just nu kokar jag citron-marmelad, var hos en vaninna haromdagen och plockade citroner i hennes tradgard, -kanner mig valdigt huslig....
    Himlen ar verkligen knall-knall-bla ute och jag skulle garna fordriva nagra timmar pa stranden men har inte tid.....

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!