• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Gemma

Tapas är väl inte särskilt dyrt..? Trist att de missar hela spanien-upplevelsen, tur för dig att du inte vill gå samma väg :)

• Lapinette

Det är ju lite av det roliga med semester på annan ort - att få prova nya restauranger. Det är därför jag alltid undviker att boka hotell med all inclusive.

förhoppningsis - du får dra iväg dem på lite tapas!

• förhoppningsis

Har redan hotat/lovat dem en helkväll med tapas och cava. Nej Tapas brukar inte vara dyrt, tvärtom!! Dessutom gillar jag det sättet att äta på, man får prova många olika saker och eftersom det finns så många olika att prova så beställer man några säkra rätter och testar nått nytt.

De tyckte mest att min favorit restaurang (Restaurangen) var konstig men avsmakningsmeny och många små vinglas. Grill gillade de bättre, klart enklare koncept där...

• Lapinette

Gillar faktiskt Grill bättre också men har inget emot tapas. Du kommer säkert att få det jättehärligt i Alicante. När sticker du?

• Gemma

Har aldrig testat Restaurangen men hade en underbar tapas-upplevelse i Valencia, bl a med tonfisk-mango-carpaccio med rosépeppar och färska jordgubbar. Tapas helt i min smak ;)

• Gemma

förhoppningsis: Finns också ofta finfina peruanska och andra sydamerikanska restauranger i Spanien, med cevice och livsfarliga pisco-drinkar.

• Gemma

Vad har Restaurangen för koncept?

• förhoppningsis

Lapinette
    åker om nån vecka, hoppas det inte är galet jätte varmt där då...

Gemma
    drägglar nästan av din beskrivning

• Gemma

Restaurangen: Ser urschysst ut! Är det han Melker andersson? Har aldrig varit på F12 heller, det är väl hans restaurang också, och Kungsholmen? Eller snurrar jag ihop det? Grill och Kungsholmen har jag varit på. Tyckte att Grill var mest prisvärt av de två. Och prisvärde intresserar mig mycket ;)

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!