• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Lapinette

VILMA - kommer inte ihåg att dina svärisar är från Nice. Hur kan jag ha glömt det??? Du får ha det så underbart och hälsa från mig. Satt i helgen och gav en massa tips till en tjej på en annan tråd om restauranger, ställen att besöka etc. Hon ska ned i början på september. I somras var hon i USA bl a Grand Canyon och i vintras i New Zeeland. De planerar just nu en resa till SydAmerika i vinter och ska därför läsa spanska i höst. Japp, där ligger man i lä så det skriker om det.

• Lapinette

Gemma - vi pratade lägenhet för några dagar sedan och det är en likadan trea som vår till salu i huset. Inte alls lika fräscht kök och badrum etc. Om du är nyfiken kan du kika här. Budgivningen har precis startat och är upp i 4 450 000.

brspec.capitex.se/ObjDesc.aspx&GUID=3E0IK4S8E2LR7RBR

• förhoppningsis

Lapinette
    Den lägenheten har vi kollat på när vi letat på nätet!
    Ser otroligt homestageat ut, spec vardagsrummet utan tv...

Men lägenheten ser fin ut och vilket underbart badrum ni måste ha då!!

• Lapinette

förhoppningsis - de bor ingen i lägenheten så allt var ditställt. Själv hade jag inte blivit intresserad om jag varit där och tittat eller så har vi blivit så mycket kräsnare.

• Izunia

jag tyckte inte alls om möblemanget..Känns som en "ikea-katalog" fast lite finare för att folk inte har egen smak.. sorry. Not my cup of tea.
    Köket är gammalt och badrummet är katastrof.. är det inte mkt de begär? eller ligger priserna sa?

annars är planritningen ganska bra!

• Lapinette

Det är nog inte deras möbler då resten av lägenheten är tom dvs garderober, klädkammare etc. Sen är det ju inte för möblerna man köper en lägenhet. De måste man lära sig att tänka bort när man går på visning. Planritningen är en av de saker som gjorde att vi valde denna lägenhet samt att vi har parkering i huset och så läget. Centralt men ändå inte lugnt då det är återvändsgata. Vår lägenhet är mycket fräschare så jag tycker också priset är orimligt men de budar ju på den och priset är nu uppe i 4,5 MSEK.

• förhoppningsis

Anade att det var ditställt - såg så kalt ut!
    Men vilket stort badrum det ser ut att vara, ni har ju renoverat er så det måste vara jättefint. Gillar badrum med yta!!

• Gemma

Sista kvällen. Tillbringade en sagolik, soldränkt dag i Mölle, med tretimmars vandring på kullaberg med min väninna, följt av mycket sen underbar lunch på Grand Hotel's uteservering.

Måste packa. Vill inte åka. Deppig. Inte ens mannen lockar, han är dum. Det är ju hans fel att jag måste åka.

G

• Gemma

Usch vad jag är barnslig. Men jag VILL INTE till den där stinkande avgashålan. Och lämna allt detta, gröna, frasiga.

• förhoppningsis

Gemma
    Det gröna finns kvar när du kommer tillbaka nästa gång (om det inte är vinter) Måste vara tråkigt att lämna familjen igen osv

Igår hade jag en riktigt bra studiedag, satt i en solstol och pluggade hela dagen i solen, riktigt trevligt!!

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!