• Gemma

Summan av all glamour under solen - deluxe!

Det ska krävas mer än taskig fantasi och trytande inspiration för att ta kål på denna tråd, så jag gör en liten kompott på de gamla trådarna.

Hjärtinnerligast, G (tillbaka från en grönluddig helg i bergen, höjdpunkten var en tänkt tretimmarsvandring som urartade i en femtimmars och slutade med att mannen och jag hängde i bambustammar i en sluttning som mest liknade ett stup, i skymningen, medan vilda hundar och moskiter försökte äta upp oss. Allt avlöpte dock väl; en dryg timme senare satt vi nyduschade och nöjda vid ett dukat middagsbord och åt boeuf bourgingnon och konverserade med ett par andra gäster i vår kära lodge. Resan gick för övrigt smidigare än någonsin med ett sprillans nytt tåg som såg ut som en korsning mellan en anka och något från tillbaka till framtiden; mannen som inte gillar konkurrenter till TGV anmärkte sarkastiskt att "oooo nästan lika fort som din Clio", när tåget nådde topphastigheten 130 km i timmen. Hur som helst hade vi en ljuvlig helg bland blommor, fåglar, grönska, ormar, grodor, sjungande buddhistmunkar och, eh, stup.
    Sedan hemkomsten i söndags kväll har jag levt i någon sorts halvdvala, har sovit groteskt mycket, när jag har vaken har jag undantagsvis tagit mig till skolan eller kollat min nya besatthet: supersnaskiga BBC-serien Hotel Babylon. Har den gått i Sverige, någon?
    Idag åt jag säkert tjugo dimsuns till lunch med min kinesiska väninna som hade den utmärkta smaken att ta med mig till en av stans bästa kantoneser. Helt otroligt hur mycket handarbete man kan få för 75 spänn per person... lövtunnt kavlad deg som snitsigt tvinnas runt oxkött i buljong, eller hela jätteräkor, eller krabbfärs... mums. Efter det rullade jag för första gången iväg till H&M, fick den kära hemkänslan så fort jag kom in, en kombination av polyesterchock och våtvarma svettningar vilket sedan avlöstes av självhat så fort jag såg mig själv i lysrörsbelysningen, i de illasittande plaggen. Men nöden har ingen lag. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köpa allt från BH:ar till shorts, klänningar, kjolar och toppar för jag har verkligen slut på allt nu när det är så varmt att saker hamnar i tvätten efter en halv dag. Två och en halv timme senare lämnade jag i alla fall butiken med just två BH_ar, ett par shorts, en klänning och en topp, en riktigt söt gucci-rip off. Så nu hoppas jag att jag ska tycka om kläderna även i morgon. Kan ju teama åtminstone klänningen med mitt fantasiska, nyinhandlade jordgubbshalsband, chunky jordgubbe i lång guldsnodd, kostade tre gånger mer än alla HM-plaggen tillsammans och var väl värt sitt pris. Så - hur mår ni då? Kom igen, var inte blyga.)

PS: Det stör mig outsägligt att om man nu INTE bor i Östersund eller Uddevalla eller nån annan mikroskopisk dutt på världskartan, ja då får man vackert välja alternativet "inget speciellt Område". Pah!

• Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!
  • Lapinette

Har faktiskt varit på allihopa och Grill är en absolut favorit men upplevelsen och smakerna på F12 slår inget annat.

• förhoppningsis

Ja det är samma grupp, de har tydligen en till 4an, men där har jag aldrig varit.

Jag gillar verkligen restaurangen, äter där så ofta det är möjligt.
    Det går att catera mat från F12 om man vill. Samma sak där, har bara druckit drinkar där. De andra har jag nu provat, bortsett från 4an.

Ett annat mycket mysigt ställe enl mig är Lux ute på Essingen.

• Lapinette

Fyran är TV4's personalmatsal. Har faktiskt ätit där också men tror inte Melker ägde den då.

• V I L M A

Hej flickor!
    Evigheters evigheter sedan jag skrev något här... inte svårt att lista ut vilken den aktuella tråden är heller. Det är alltså jag, gamla brud_juni som tittar in!
    Träffade ju Lapinette i en annan tråd!

Ok, uppdatering sedan senast (Lapinette sa att det var före min Afrika resan som jag tappade tråden, dvs för snart ett år sen).

* Afrika var FANTASTISKT, vill tillbaka, längtar varje dag! Ett solklart framtida projekt: åka tillbaka, jobba med någon ny klinik eller utbildning av sjukvårdspersonal. Otroligt lärorik praktik. Urhäftig safari. Semester på Zanzibar.

* Blev färdig sjuksköterska i juni! ÄÄÄLSKAR mitt nya jobb, längtar dit när jag är hemma... Är så glad över att jag lyssnade på min inre röst och hoppade på en andra utbildning.

* Är nu lyckligt gift med en underbar fransman! Bröllopet blev bättre än jag någonsin kunnat drömma! Solen sken i kapp med oss. Lever fortfarande i lite av en lyckobubbla.

Ja, det var väl det hela. Händelserikt år för oss. Men på många sätt lite för händelserikt. Lider lite att stress-symtom (ont i huvudet, ont i magen, mm). Äntligen lugnar livet ner sig med ETT jobb och inte fem, inga studier (på ett tag i alla fall) och äntligen två inkomster!

Hoppas att ni alla mår bra!!
    Många kramar från mig!

• Gemma

Jaaaaaaaaaaaaaa vad kul! Har undrat så, och saknat dig! Stanna så länge du kan i den där lyckobubblan, det kommer säkert att funka, själv har jag kännt mig hyfsat lyckobubblig ända sedan jag flyttade till mannen och började mitt gifta liv på riktigt. Hoppas du vill titta in här då och då! Kram!

• Lapinette

Vilma - skoj att du hittade hit! Har du några foton från bröllopet som man får se? Tänka sig att vi faktiskt har träffats "in real life"! Var ni på ambassaden i år? Vi var lite lata och gick inte dit fast vi inte hade något annat för oss.

• V I L M A

ÅÅ Gemma, stort grattis! Att du ska bli mamma!! Underbart!! Hoppas lite på samma sak för egen del, men inte riktigt riktigt än...

Lapinette, ja roligt!! Ja, vi var på ambassaden i år också, tittade efter dig men ni var ju inte där. Som vanligt, mycket folk som trängs vid buffen (och särskilt när champagnen dyker upp). Men trevligt! Jag har massor av bilder, mailar gärna (vågar inte visa dom här tror jag).

• Lapinette

Maila mig gärna på lapinettez@isiwissing.com.

Maken brukar ibland vara inne på ett fransk forum för de som numera bor i Sverige och där skrev någon att han skämdes över att vara fransk när han såg alla som slängde sig över maten på Ambassaden. Tror sånt sker oavsett vilket land man kommer ifrån. Eller?

• Lapinette

Förresten, härligt att du känner så för ditt jobb!!! Måste kännas underbart!

• V I L M A

JAA! Det är fantastiskt! Har aldrig känt så för ett jobb. Och har fått massor av inspiration att skriva. Sitter och knåpar om kvällarna på något som kanske kanske blir en bok som eventuellt jag vågar låta min mamma läsa... Hehe..

Har skickat mail nu Lapinette

Svar på tråden Summan av all glamour under solen - deluxe!