• Nattson

25/8 2007 del3

Hej

Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!

• Svar på tråden 25/8 2007 del3
  • A n n i s e n   25/8 - 2007

Roligt att ni tyckte de var fina. Min klänning är så pass tjock så jag behöver inte ha ivoryfärgade undisar, var inne på det först. Det är tyll i kjolen så boxingarna kommer inte heller synas.

Noomi var det snabb leverans?

Madlin
    Jag vet på ett ungefär hur jag vill ha håret. Utsläppt lockigt troligtvis med lite höjd på luggen, tiara och halvlång slöja. Men det kan ändra sig, finns några halvuppsatta frisyrer som jag tycker är läckra också, det måste bara passa ihop med helheten...

• Stina augusti

Novalii - jag blev också hippad i lördags! Det blev en toppendag, men jag kan säga att jag höll på att DÖ av sättet de kidnappade mig på...

Jag skulle till den frisör som ska göra mitt brudhår för att göra en provuppsättning. Jag har aldrig gått hos honom innan men han har fått jättebra rekommendationer. Hade med mig en bild på hur jag hade tänkt mig och jag märkte direkt att han inte lyssnade på mig FÖR FEM ÖRE! Jag är rätt klassisk av mig och vill ha en väldigt enkel frisyr, men han började göra två stora bollar mitt på huvudet och sa att ALLA brudar vill se ut som prinsessan Leila nu, inte med flätor men med stora bollar. Och att det var supertrendigt med glitterspray och fjädrar i håret... Jag försökte säga lite snällt att det säkert var jättebra, men kanske inte passade mig, men han körde på i 180 och tuperade, tuperade och tuperade. Han frågade om jag kunde färga min slöja svart och sa att det även var väldigt trendigt nu att ha svart peruk, så att ingen kände igen en när man gick upp för altargången. Han hade redan gjort 3 brudar i sommar med svart peruk... Jag bara gapade, och det enda jag satt och tänkte på var "jag måste byta frisör, han är helt galen, hur ska jag hinna hitta en ny på 7 veckor?!"... Det var verkligen panik! Sen hade han i en halv burk spray i håret och sa "Nu är det klart!". Jag såg inte KLOK ut, det var helt förfärligt!!! Men då sa jag faktiskt till honom "Nej men du måste SKOJA med mig nu, eller hur?!" och då hämtade han ett kuvert till mig med instruktioner från tjejerna och började skratta... Ha ha ha, jag var så otroligt lättad att han bara hade skojat! De hade riggat en filmkamera också (som jag inte såg), det är väl inte omöjigt att filmen kommer visas den 25 augusti...

Sen hade vi en toppendag med massor av aktiviteter, men frisören tog priset. Jag var LIVRÄDD! Ni andra som håller på och planerar förstod nog hur jag kände, eller hur?

• madlin

Stina augusti: HAHAHAHA! Vilken pärs!

Hemkommen från frisören, tog 3½ timmar!! Tiden gick så fort :)

Kom fram till 4 frisyrer varav en jag verkligen gillade - så några dagar innan bröllopet ska jag dit igen. Då testar vi o sätter upp håret på spolar o kör som det "ska" och så blir det en sminkning då med. Idag blev det bara val av färger och mest prat om vilken typ av sminkning det ska bli. Jättenöjd i vilket fall!

• Noomi

Stina augusti
    :D :D Gud, vad kul! Hade väldigt gärna velat se den filmen, kan du inte lägga upp den på Youtube efter bröllopet? ;)

madlin
    Det lät ju bra, verkar som att du fått tag på en frisör som är riktigt mån om att du ska bli nöjd. :)

• A n n i s e n   25/8 - 2007

Stina augusti
    helfestligt
    Jisses du måste blivit helchockad

Madlin
    Hur såg den frisyren ut som du gillade mest?

• Noomi

Annisen
    Glömde, frakten tog 3-4 dagar för mig. :)

• madlin

Noomi: ja verkligen, hon frågade hela tiden när vi satte slaruppsättningarna om det kändes bra och om de var nåt jag ville ändra.

A n n i s e n 25/8 - 2007: jadu... har inte sett några sådana bilder, eller de har jag väl men inga jag direkt lagt på minnet. De bilder jag sparat för att visat är inte ens i närheten av hur det kommer ser ut. Så svårt o förklara. Kommer ha underhåret hängandes fritt, snedbena och tvinnat hår bakåt och uppsatt i loopar... ja du ser... de är svårt o förklara med bara ord med! Får hålla lite utkik på nätet o se om de finns nåt liknande så får jag visa det då :)

• madlin

Hmm.. var svårare än jag trodde o hitta nåt son liknande min frisyr jag ska ha. Men detta är lite likt:

www.gamman.se/Galleri.asp&ImgID=4570&BrudID=192

Men.. jag har en snedbena, mittbena och håret är tvistat på sidorna och lockigt baktill. Själva håruppfästningen baktill kommer även ha lite loopar i och inte bara lockar.

Åh va jag ångrar att jag glömde ta med mig kameran så hon kunde fota. :(

• Nattson

Hej,

Vad kul att några har blivit hippade! Jag ska på en möhippa nu i helgen och det ska bli riktigt kul!

Fina underkläder Annisen! Jag provade min klänning igår och kom fram till att ingen bh behövs... Den sitter som gjuten.

Fick nästan lite panik för att jag inte kunde ta ett helt andetag för att den satt så tajt. Men det gav sig efter en stund. Vi provade olika smycken till och kom fram till att det armband jag gjort skulle passa bra som halsband. Så jag ska göra ett likadant halsband som armband.

Håller på att sy en kuvertväska till mamma som hon ska ha på bröllopet och hon var jätte nöjd med resultatet hittils.

• madlin

Nattson: va händig du är! :)

Fick också lite smått panik när jag testade klänningen första gången, det blev så instängt för den satt åt efter man snörat på den ordentligt som den skulle. Men som du skriver, det går över.

Idag ska jag i min klänning igen för att se hur mycket den ska sys in där bak.

Svar på tråden 25/8 2007 del3