• Nattson

25/8 2007 del3

Hej

Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!

• Svar på tråden 25/8 2007 del3
  • Noomi

kluddan
    foto, foto!! :)

Annisen
    Vi får bara ha musik fram till 01 och därefter serverar vi nattamat. Sen får vi se om vi drar efter det eller om festen fortsätter trots brist på musik. :)

• fröken pixie

Hejsan!

Tittar in lite här, för jag ska ju också gifta mig den 25/8. Det går fort framåt nu!
    Vi ska gifta oss i vår trädgård, med präst och allt. Det blir bara våra föräldrar och syskon m familjer, totalt 25 st. Jag har bestämt mig för att laga all mat själv i förväg och ha serveringspersonal. Börjar bli lite nervös nu. Har jag tagit mig vatten över huvudet!? *gulp*

• A n n i s e n  25/8-07

fröken pixie
    Välkommen, tror inte du har tagit på dig för mycket. Gäller att planera o förbereda

Noomi

Vårt band spelar också till 01, sen kör vi cdskivor i anläggning så förhoppningsvis fortsätter öset då

• kluddan

Noomi: inte en aning om var jag kan lägga upp kort Får vänta till imorrn när sambon kan hjälpa mig. Men lovar du ska få se

• fröken pixie

Annisen: Tack. Jo jag har planerat rätt bra faktiskt. Gjort "körlistor" så att allt ska klaffa de sista dagarna fram till dagen D.

• Nattson

Igår var vi och prov smakade maten vi ska ha på bröllopet! Åh vad gott det var!
    Nu känner jag mig trygg över middagen och dagen har verkligen tagit form

Ni fick också reda på att tre släktingar från Slovenien har bestämmt att de ska komma på bröllopet! Shit, de hade tänkt att informera oss under helgen!
    Jag är verkligen jätteglad över att de ska komma men man blir lite bervös när det plötsligt kommer tre till som ska ha någon stans att sova, mat osv... Men det löser sig. Mamma och Pappa har hela huset fullt med den engelska delan av släkten så en granne har erbjudit tre sängplatser! Tack och lov för snälla grannar!

• Nattson

Välkommen fröken pixie!

Annisen, wärdshuset får servera till kl 0100. Så efter det tror jag att vi kryper till kojs

• Linda Brud0708

Undrar hur många av oss som blir hippade i helgen?!
    Har hört rykte om att det är svensexa för min älskling imorgon ialafall.. lite konstigt att de inte pratat med mig om det så jag kunde hjälpa till att lura honom lite, hehe

• madlin

Tänkte sätta mig ner o skriva in lite egenkomponerade kärleksdikter till sambon i secretboxen - bilderna är på varannat uppslag och tomma uppslag tänkte jag skriva in dikterna.

Men så DÖR den där jäkla pennan jag sitter o skriver med efter knappt 3 dikter. En ny dessutom. Åh va arg man kan bli för mindre saker, får åka ner på stan igen o köpa en ny någon dag och försöka skriva klart för att slå in den.

• A n n i s e n  25/8-07

madlin
    vilken tjurig penna det är ju skönt att göra sakerna klara, så har man en sak mindre att dona med, kan fårstå din frustration...

Linda Brud0708
    kul om det blir hippa i helgen, jag har redan haft min...min blivande väntar på sin...fast jag vet när det blir

• madlin

A n n i s e n: haha jaa... nog allt blev jag arg när den la av mitt i dikten! Det är ju att jag är ledig idag och sambons sista arbetsdag inför semestern, så de hade ju varit toppen o fått de gjort när han inte var hemma. Nu får man försöka smussla eller vänta på att han ska iväg nånstans ängre stunder så man kan hålla det hemligt.

• A n n i s e n  25/8-07

madlin
    japp det är typiskt när man har planerat nåt...

Är det ngn mer än jag som har konstiga overklighetskänslor? Jag har så svårt att förstå att det ska hända snart...jobbar verkligen med det men för tillfället går det så där

Jag tänkte nu när vi hållt i gång i tråden ett bra tag kanske vi kan mellan varven & inläggen skriva lite fakta om oss..bara kort som kyrka & vigselort, ålder, tid för vigsel, om vi ska ha tärnor & marskalkar, färgtema osv..
    Jag börjar bli så nyfiken på er & vissa nick här i tråden har ju hängt med länge...

Om det är ok börjar jag...

Vi=Anna 29 år & Mats 31 år
    Gifter oss i: Bomlsö kyrka utanför Ljungby kl 16:00
    Fest: på Sjöviken vid vattnet, Bolmsö
    Tärnor: 3 st & Marskalkar: 2st (våra syskon med respektive)
    Klänning: en Bellis från Aspera i ivory, kortsettliv med pärlor & strass som har en rosett runt midjan med brosch i svarowskikristaller, kjolen är draperad

Kanske räcker så

• Malin johansson

jag börjar också ana hippa;) Min blivande ska få sin svensexa i morgon:) O han anar absolut ingenting:) *skoj*

Lite om oss då;)

VI: malin o Patrik, båda 24 år
    Gifter oss i: Bro kyrka, västmanland
    Fest: Himmeta bygdegård
    Brudnäbbar: 4 st (våra två barn 5 o 3 år) min brors dotter 2 år och min systers son 9 mån:)
    Klänning: Aspera, halterneck, brodyr diagonalt, lite släp
    mmm dte var väl lite om oss;)

• Theresekarlsson

Vi=Therese 25 år & Reza 24 år.Gifter oss i: Hässelby Villastads kyrka kl 15.00
    Fest: Folkets hus, Hässelby
    Tärnor: : 1 tärna & en brudnäbb (vår dotter)
    Klänning: Nixa 929

• madlin

Yey, nu är äntligen all musik till vigseln klar! Vilket sjå att hitta nåt som skulle passa och låta bra då..

Nu körs in och utgångslåt instrumentalt på gitarr (med förstärkare). Sedan solosångerna blir kompade på gitarr.

In: Canon in D

Solosång 1: Kent - Utan dina andetag

Solosång 2: Jonas Gardell - Aldrig ska jag sluta älska dig

Ut: Paul Brandt - I do

Skickade precis iväg mail till solist o gitarristen, måtte de instämma o tycka det funkar fint :)

Vi: Linda 24 (25 senare i år) & Jerker 26
    Gifter oss i: Norelund, Folkärna - Avesta kl. 16.00
    Fest: Norelund, Folkärna - Avesta
    Klänning: Ja, jag vet faktiskt inte vad min klänning heter Haha, typiskt mig!

Svar på tråden 25/8 2007 del3