• Nattson

25/8 2007 del3

Hej

Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!

• Svar på tråden 25/8 2007 del3
  • Theresekarlsson

Idag har jag varit på systemet och köpt fyra olika sorters mousserande.....ska ha en liten provsmakning på lördag kväll med familjen o bestämma vad vi ska ha på bröllopet....

vad ska ni ha för champange/mousserande???

• madlin

Vi kör mousserat, Reymos. En favorit här som går hem, är lite kräsen - vill inte att de ska smaka för beskt eller för sött.

Har dock bara haft provsmakning här hemma, ska väl ner på systemet imorgon o köpa/boka både Reymos och alkoholfritt alternativ, har 3 olika alkohlria mousserat i kylen men har inte hunnit provsmakat på dom dock...

• A n n i s e n  25/8-07

Theresekarlsson
    Vi har ett spanskt mosserande vin
    Rene babier cava

• Theresekarlsson

De fyra sorterna jag köpte var:
    Asti Martini
    Reymos
    Asti Cinzano
    Henkell Trocken

Vi ska ha en chokladfontän med smält vit choklad & doppa jordgubbar....de på systemet sa att man skulle ha ett sött mousserande då.....hoppas nån passar bra....

• Noomi

Annisen
    Vad skönt att det gick bra och att du är klar med viktnedgången! Själv vill jag bli av med ett par kg till, så därför skjöt jag upp det lite. Plus att jag måste börja göra armhävningar eller nåt, för det var lite väl mycket (inspirerad av Ett öga rött) fladder flaggisch i armhålorna. :D

Theresekarlsson
    Vi ska ha samma som Annisen, René Barbier.

• Noomi

Garrgh, jäkla killar! Nu ringde en kompis till O till mig eftersom det var inplanerat en minisvensexa imorgon (bara de 4 närmsta vännerna, så som O ville ha det). När man bara är 4st plus brudgum borde det ju inte vara allt för avancerat att kunna bestämma nåt tycker man.
    Men han som ringde nu undrade om jag hade fått reda på att det inte blev nåt imorgon, eftersom en av killarna (A) inte kunde. A skulle ha sagt det till mig i lördags när vi träffades, men det gjorde han inte av nån anledning (vi var där i 6h, så tillfälle saknades inte).
    Så nu blev ju han som ringde lite småsur eftersom A dels inte sagt nåt till mig och dels var den som aldrig kunde bestämma när det skulle bli av.
    Till saken hör att de här två killarna inte är de såtaste vännerna direkt, så det känns nästan som att A låter det påverka min fästmans svensexa.
    Dessutom är A brudgummens bästa vän samt ska sitta med oss vid honnörsbordet, så då känns det ännu surare att han inte reder ut det här.
    Killen som ringde hade försökt få tag på honom i över en vecka nu, utan att lyckas och utan att A hade svarat på lämnade meddelanden. Suck!
    Hehe, behövde få ur mig lite eftersom jag inte kan ta det här med sambon. Ni får stå ut. ;)

• Nattson

Noomi, det är lugnt ös ut det här. Det kan vi ta! Hoppas att det löser sig!

Själv går jag numera omkring med 15 halsband i handväskan... Sambon hetsade mig imorse och nu sitter mig kollega och ger mig pikar hela tiden... :-O

• A n n i s e n  25/8-07

Noomi

Trist när killarna ska strula, håller med dig det borde ju inta vara så avancerat att få i hop det när man inte är så många.

• madlin

Noomi: men va jobbigt :/

Jag har fortfarande inte ännu tagit mig till någon florist för att fixa bukett o coursage, hilfe. Har alltid kommit något i vägen, sist hade floristen semesterstängt och den andra hade semestertider o stängde tidigare. Slutar väl med att man får bli utan, ha ha!

• A n n i s e n  25/8-07

Nattsson

hrm...möhippa på g?

Svar på tråden 25/8 2007 del3