• Nattson

25/8 2007 del3

Hej

Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!

• Svar på tråden 25/8 2007 del3
  • Nattson

Madlin nu gav du mig en idé om att man kan gjuta fast ståltråd i hjärtat och sedan fästa en lapp med namn på! Jag har funderat på hur jag ska lösa den biten och tänkte ha någon typ av mini banderoll på hjärtat där namnet stod. Vi får se hur det blir...
    Det som ni ska ha låter fint! Klart vi vill se bilder

• madlin

Noomi: ja bild kommer till helgen, har bara testmålat en hållare med en svart spritpenna. Ska iväg o köpa svart färg på sprayburk imorgon o spraya. Tänkte fota då o visa sen! :)

Nattson: ja, vi snurrade ihop ståltråden som en cirkel högst upp, som man kilar fast namnskylten på - blir som gemeffekt. Såg något liknande på nån bröllopssajt, där man kunde köpa komplett. Men de här tar ju inte lång stund o pilla med ändå och roligt!

• madlin

gamman.se/UserGalleri/%7B2F3AF788-328F-214D-56C7-3C95488638DB%7D/%7B6BDDC223-7DB4-657F-8972-DE38833962F6%7D.jpg

sådär ser iallafall det halvfärdiga resultatet ut så länge. Fast det fattas den vita namnskylten som ska på det svarta pappret, och hållaren ska ju vara svart och inte i gipsfärg. Svårt o fota.

• madlin

knasigt de blir o länka här... :S

• Noomi

madlin
    Ser ut att bli jättebra! Hur ska ni ställa dom i förhållande till glas/tallrikar osv? Har stora problem med vart vi ska ha våra namnskyltar (eller vad det nu kan tänkas bli). Vill inte att det ska bli för fullt.

• Nattson

Madlin, det där ser bra ut!

• madlin

Noomi: jadu... vi funderat att antingen ha dom på linneservetten som kommer vikas till ett hjärta som kommer ligga på tallriken, eller så hamnar den ovanför tallriken på bordet. Glas kommer att få hämtas vid dryckesstationerna så slipper man ha massa glas som inte kommer användas om vi dukar fram både vattenglas, vit och rödvinsglas. Alla dricker ju inte rött osv. Vi kör ju med buffé så gästerna får själv välja.

• madlin

Nattson: enkelt iallafall! *s*

• Noomi

madlin
    Ah, vi har också buffé men jag tror vi kommer ha alla glas framme...
    Men det där med servetten gav mig en idé jag ska klura vidare på. :)

Svar på tråden 25/8 2007 del3