25/8 2007 del3
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Signatur: Theresekarlsson
Brudpar: Therese Karlsson & Tom Darzi
Stad: Stockholm/Hässelby
Kyrka: Hässelby Villastads Kyrka
Bröllopsfest: Folkets Hus i Hässelby
Signatur: Nattson
Brudpar: Natalie & Nicklas
Stad: Stockholm
Kyrka: Skokloster Kyrka
Bröllopsfest: Skokloster Wärdshus
Signatur: madlin
Brudpar: Linda & Jerker
Stad: Avesta
Vigselplats: Norelund, Folkärna - Avesta.
Bröllopsfest: Norelund, Folkärna - Avesta.
Signatur: Annisen
Brudpar: Anna & Mats
Stad: Ljungby
Vigselplats: Bolmsö kyrka- Bolmsö
Bröllopsfest: Sjöviken,Bolmsö
Signatur: nyförlovade
Brudpar: Michelle och Karl
Stad: Österlen
Vigselplats: VET EJ ÄN ,, lite panik
Bröllopsfest: Kronovalls vin slott -petri pumpa.
Signatur: Noomi
Brudpar: Karin och Otto
Stad: Halmstad
Vigselplats: Nere vid havet
Bröllopsfest: Hertz Minne, Halmstad
Signatur: li75a
Brudpar: Linda & Nicklas
Stad: Finspång
Vigselplats:Sa Maria Kyrka
Bröllopsfest: Glanekans restaurang,Mo Gård
Signatur: Moimukulatt
Brudpar: Magdalena & Mikael
Stad: Halmstad
Vigselplats: St olofs Kapell , Tylösand, Halmstad
Bröllopsfest: Wapnö Slott, Halmstad
Signatur: Louise77
Brudpar: Louise och Peter
Stad: Stockholm
Vigselplats: Huddinge Kyrka
Bröllopsfest: Ljunglöfska Slottet, Bromma
Signatur: Pokiyoo
Brudpar: Linda & Henrik
Stad: Stockholm/Järfälla
Vigselplats: Järfälla Kyrka
Bröllopsfest: Skälby Gård
Signatur: fantasy06
Brudpar: Carolin o Björn
Stad: Kristianstad (Rinkaby)
Vigselplats: Rinkaby Kyrka
Bröllopsfest: Idrottsplatsen i Rinkaby
Signatur: rose25
Brudpar: Tina & Patrik
Stad: Malmö
Vigselplats: Stångby Kyrka
Bröllopsfest: Grand Hotel i Lund
Signatur: ;o)
Brudpar: Johanna och Niklas
Stad: Jönköping
Vigselplats: Rosariet
Bröllopsfest: Stockmakaren i Huskvarna
Signatur: Brud0708
Brudpar: Linda och Richard
Stad: Häljarp (Skåne)
Vigselplats: Sireköpinge
Bröllopsfest: Folkets Hus i Asmundtorp
Signatur: brud 20070825
Brudpar: Jenny och Mikael
Stad: Lund
Vigselplats: Klosterkyrkan
Bröllopsfest: Föreningslokal i Södra Sandby
li75a: tackar! Hoppas att det blir smarrigt. Men somsagt, detta är något vi suttit och spånat på själva och inte tillsammans med wärdshuset så vi får se vad de säger!
Hej tjejer! Det var ett tag sedan! Har nu kommit in i vardagen igen efter att fått barn nr 3. Nu är man igång med bestyren igen och redan börjar det gå åt pipan.
Vi hade bokat in en svit till oss på samma hotell som våra gäster ska bo men hon som bokade skrev fel datum i deras dator, hon skrev 25/8-08!!!
Så när hon skulle ändra så var det redan ett annat par som hade bokat in sviten !
Så nu kommer vi att få ett vanligt dubbelrum och jag är SÅÅÅ besviken!!
Hon sa att vi kunde få komma och bo i sviten någon annan gång och att vi då kunde få bo gratis.
MEN...det är inte så himla kul att ta in på hotell i sin egen hemstad när vi inte bor i en stor stad. Då åker man ju hellre någon annanstans, vi tog ju det hotellet för att vi vill bo med våra gäster.
Tycker de kunde ha hört med det andra paret eftersom vi bokade först...
Är så himla ledsen...
Vi ska inte ha värdpar, finns inget behov av det helt enkelt. Dock en toastmadame som jag tror kommer bli kanon.
Idag har jag kollat upp lite spelmän här i närheten som jag funderar på att kontakta. Eftersom vi ska vara utomhus så är ingångsmusiken lite svår att lösa. Antingen har vi ingen alls, utan gästerna ser att det är dags när vi kommer glidande i vår gamla Cadillac. Eller också anlitar vi några spelmän som spelar ingångs/utgångsmusik på nåt stråkinstrument, verkligen jättevackert, men det känns kanske inte riktigt som att det passar in på vårat bröllop. Samt att det kostar kanske, säg 1500/2000kr.
Vad säger ni?
Hejhej!
Jag gifter mig också den 25/8, och nu har mina vänner tydligen börjat planera min hippa! Spännande!
Hur långt har ni kommit med planerande osv?
lotta49: men näe va trist!! :(
Noomi: vi vet inte riktigt heller hur vi ska lösa den biten, ska också ha vigseln utomhus. Ska ha solist, och letar efter någon som kan kompa på gitarr. Men in/utgångsmusik vette tusan.... låter lite knasigt att ha musik på cd för det.. eller??
MrsMoreira: kul!! Hoppas vännerna dina är snälla då ;)
Jodå, vi är mer eller mindre klara med de stora posterna. Det enda är väl solisten som är lite osäker, ska höra mig för om ev. ersättare. Och någon som kan kompa på gitarr. Funderar på trubadur, ska höra mig för om priser. Sen är de mest småfix, bordsplacering, dekoration.. Träffa frisören för provuppsättning, träffa vigselförrättaren ang. upplägget för vigseln och sånt där.
Noomi: om ni inte tycker att det passar in kanske ni ska hoppa över?
lotta49: tråkigt att det strular!
madlin
Nej, jag har inga problem med musik på cd, det var planen från början. Men vi har ingen möjlighet att dra sladdar etc så vi kan ha rejäla högtalare utan hade fått nöja oss med en liten bärbar cd... njaee.
Noomi: råkade skicka iväg meddelandet innan jag var klar. Kanske någon som kan spela gitarr när ni går mot altaret?
lotta49
Trist!
Nattson
Ja... jag vet inte. Hade jättegärna haft levande musik (förutom solosångerna då), men det kanske är bättre att strunta i det om det kanske inte riktigt passar stilen på bröllopet.
Usch, vad jobbigt!