• Nattson

25/8 2007 del3

Hej

Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!

• Svar på tråden 25/8 2007 del3
  • MrsMoreira

Jag har inte funderat alls på dekoration än faktiskt.. har inte ens bestämt hur borden ska stå, om det ska vara ett U eller om vi ska ha små fristående bord... Men lite blommor och så förmodligen :)

• kluddan

vi har funderat på att typ strö rosblad i mitten av borden på nåt vis. Får se

Ja men försvinner några inbjudningar gör det inget, alldeles för mycke folk om alla kommer *skämt åsido*

• Nattson

Vi ska förmodligen ha borden som ett E. Jag skulle vilja ha ett rött tunt tyg i mitten av borden sedan kanske ha rosor i små vaser och sen ljus. I det pris vi fått från wärdshuset så ska det ingå någon typ av dekoration så vi ska kolla vad de har att erbjuda.

• Theresekarlsson

Funderar på att köpa rött lakansväv till borden & sedan lägga vit spets ovanpå.....vita blockljus på glasfat med röda sidenband....röda rosor i stora skålar & kanske murgröna.....har inte direkt bestämt precis än....det är svårt

• Noomi

Theresekarlsson
    Spets ovanpå lät snyggt, vart får ni tag på det? Det ska ju gärna vara en lång länga så man slipper skarvar.

• A n n i s e n   25/8 - 2007

Nattson
    Köp esberitox, jag har laddat upp här hemma nu Krya på dig!

Dukning ja...det är det jag för tillfället grunnar mest på

Vi ska ha vita linnedukar, med vinrött zisoflor i mitten av duken. På varje bord kommer det att finnas ett blomsterarrangemang (samma som brudbuketten fast givetvis mindre, färger vinrött/rosa/cerise/grönt/lime)samt 2 ljuslyktor klädda med pärltråd. Framför oss kommer vi att ha en brudbåge, inte så hög, den kommer att stå på bordet (som en "halvmåne", samma blommor som brudbuketten.
    Svårt att förklara...

• Theresekarlsson

Noomi-
    såg att de hade på metervara på www.ikea.se
    var rättså billigt me

• Linda Brud0708

Har funderat på bordsdekorationen länge nu men kan inte riktigt bestämma mig. Färgtemat är vitt, beige och vinrött.
    Det blir nog såhär:

vitt duk med en smal linlöpare i mitten av bordet.

På varje borde kommer det finnas vita blockljus på glasfat med vinröda småstenar under. Ska sätta ett vinrött band runt och ev. ska det vara en smal remsa av wellpapp under bandet..

Och så ska vi ha någon blomma på varje bord. Lutar åt att det blir vinröda gerbera antingen i små buketter eller bara en i varje vas.

Någon mer som ska ha vinrött?
    Kanske ni har några andra tips?

• Linda Brud0708

Ah Annisen,
    det ser ut som ni ska ha vinrött som en av färgerna.. Ska du ha det i brudbuketten också?

• Noomi

Theresekarlsson
    Tack för tipset, ska kollas upp! :)

Svar på tråden 25/8 2007 del3