25/8 2007 del3
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Brud 0708, vi ska också ha vinrött. I min bukett ska jag ha callor och rosor vita och vinröda.
Brud0708
ja det blir vinrött i buketten, som läget är nu blir det vinröda rosor, rosa och cerisa pioner, samt grönt/lime i brudbuketten.
Hinner nog ändra mig tills jag träffa floristen v.25
Nattson och Annisen
Vad roligt att det var fler som skulle ha vinrött! Trodde inte det var så vanligt.
Bra färg att bryta av allt det ljusa med!
Har ni sett någon bild på någon bukett med vinrött som ni vill ha?
Har gipsat hjärtan och velat fram o tillbaka i vilken kulör jag ska spraymåla dom i. Gjorde ett test och körde de tre färgerna (svart, silver och vit). Jag hade tänkt mig att de skulle vara vita o svarta hjärtan - och så skulle man spraymåla murgrönan i silver och ha alltihopa sådär.
Men... nu blev varken den vita eller svarta färgen "bra" - tyckte bara silver passade.
Hur låter detta:
Silvermålade hjärtan som ligger lite utspritt, murgröna (som den är) längs hela borden i mitten. Sedan ha vaser ( IKEA's vas "VASEN" ) som man fyller med svart dekoreringssand och har vita blockljus i? Blockljusen kommer även bli inlindade i ståltråd med gråa och svarta pärlor i små grupper.
Men vilken färg ska placeringsställarna vara i då? svart, vitt, silver? (de är också i gips)
Hej,
Känner mig lite piggare idag Annisen, jag proppade i mig esberitox och citronvatten igår när jag kom hem. Kanske var det kombinationen som gjorde susen
Madlin, placeringsställarna kanske kan vara vita. Texten med gästernas namn kan ju vara i silver eller svart.
Vart köper du sprayfärgen Madlin?
Själv tänkte jag ha vinröda gips eller porslins hjärtan som placerings "kort".
Brud0708, jag älskar rött!! Skulle kunna ha haft en vinröd klänning att gifta mig i men det blev en vit. Från början skulle vi ha vitt, silver och lila som färger men sen ville min sambo ha rött istället och det är jag glad över. Mamma gillar inte rött och min moster fick nästan spel när jag sa att vi funderade på att ha rött som en av tema färgerna. Men så satte min sambo ner foten och sa nu ska vi byta lila till vinrött. he he
Jag igen...he he
Har precis pratat med prästen och vi ska träffa honom den 7jun i kyrkan för att öva och prata igenom vigseln! Jäklar vad nervös jag blev när vi lagt på. Jag är en sådan som tar ut mycket nervositet innan och är ganska lugn när det väl gäller. Tror att det kommer att bli så nu också!
Nattson
Skönt att du är piggare i dag.
Förstår vad du menar med att du e nervös med att träffa prästen. Det är jag med, det känna så himla allvarligt... Jag känner honom redan lite men känner mig ändå lite nervös för detta. Måste ringa honom i morrn har ej hunnit i veckan. Vill gärna träffa honom v.25.
Nattson: skönt att du är lite bättre!
Jag testade mig fram igår och svarta placeringställ såg bäst ut av de tre färgerna. Själva kortet sitter fast i ståltråd som är fastgjutet i hållarna. Kortet har svart bakgrund med en vit namnskylt.. Ja, lite svårt o förklara - kan visa bild senare.
Sprayfärg köper jag på vanlig färghandel! :)
Annisen, jag känner också prästen lite sedan innan men är nervis i allafall.
Min sambo är inte troende för fem öre och det ska bli intressant att se hur han uppfattar det hela. Han vill gifta sig i kyrkan mest för att han tycker att det är fint.
madlin
Vill gärna se bilder!
Appropå era samtal med prästerna så måste jag ta tag i vigselceremonin snart. Vilka sånger, texter osv.
Nervöst att skriva sin egen vigselceremoni!