25/8 2007 del3
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Hej
Jag skulle precis gå in i vår gamla tråd och skriva när jag såg att den var stängd för svar! Hoppas att alla hittar hit så vi kan fortsätta hjälpa, tipsa och stötta varandra!
Nattson
Ja, det är en idé. Min blivande svägerska spelar lite gitarr, ska höra med henne om hon kan tänka sig det.
Passar nog bättre tror jag, tack för tipset! :)
Noomi: ah... vet inte riktigt hur pass mycket det hörs att spela upp musik i det fria sådär och att alla gäster ska höra ordentligt... måste nog kolla upp det där. Några högtalare vill inte vi ha iallafall.
Nattson: där sa du nåt! Man kanske kan ha gitarr in o ut!
Hej tjejer,
Vet inte om ni har börjat rodda med bordsplaceringen än, men här kommer ett bra tips!
Vi tog en gammal anslagstavla, köpte ett stort svart papper och täckte den bruna ytan på tavlan och sedan klistrade vi på varje bord(i vitt) så som de ska stå i salen på detta svarta papper. Sen har vi printat alla gästers namn på små lappar (tjejernas namn i rött och killarnas i blått så klart )och fäst med små kartnålar. Då kan man flytta omkring personerna utan att behöva sudda och kladda. Det blev verkligen supersmidigt! Så nu står tavlan lutad mot vår byrå hemma och man kan fundera lite på hur man vill sätta folk och flytta runt dem hur smidigt som helst...
Ett litet tips bara
Stina augusti: smart! Ska verkligen lägga på minnet, bordsplacering blir efter alla OSAt klart här och det är ett tag till dess.
Stina augusti
Hur smart som helst! Tack för tipset! :)
Stina augusti, jätte bra idé!!
Vi väntar också på att alla ska OSA:a, sista datum för oss är 10jun.
Madlin och Noomi, kul dåkanske det fixar sig
När ska ni skicka in hindersprövningen och namnbyte?
Vi har redan skickat in det. Tyckte det var lika bra att göra det så det finns tid om det skulle komma bort på posten eller nå¨tt sånt. Det visade sig faktiskt att vi hade använt oss av fel blankett för namnbytet så vi fick den rätta hemskickad.
Så man kan skicka in namnändring redan nu?
Blir det ändrat innan vigseln eller vad??
På blanketten står: "Anmälan om efternamn efter vigsel/registreing av pratnerskap" Så jag har faktist bara tagit förgivet att det ändras då när man gifter sig.