• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • Gemma

Lapinette, din middag lät mmmm! Är tillbaka från en middag med höggravida väninnan och hennes man, det blev för min del pilgrimsmusslor och sparris till förrätt, till huvudrätt kalvtunga brässerad i rödvin med skivad shitake och potatispuré, mumma! Nu ska vi kolla på melodifestivalbidragen på DN, som Lapinette så snällt tipsade om.

Och... vet inte om jag sa det men jag har bokat en liten helg i bergen om två veckor! Har också hunnit springa på löparband en lång stund men absolut inget plugg. Mannen har bakat brioche på specialimporterad, svensk jäst. En lat och trivsam lördag helt enkelt.

Hoppas er blir fin! Kram, G

• margaux

Hahaha... Gemma, jisses vilket veird spektakel du har varit på! Nästa ggn du träffat henne måste du berätta om bröllopshysterin och prestationsångest som härjar i Sverige! Där alla når totalt antiklimax dagen efteroch typ förlorar fokus för livet...där och då!

Jag har åkt hem till min mor och far som har utökat familjen med en liten livsglad krabat! En 10 veckors Vorsteh(fågelhund) som flyger runnt som ett torrt skinn och biter på allt och alla! Bedårande!! Som tur är har de en "storasyster" som kan ta de värsta dusterna.

Stålis, Log också gott åt din verkstads episod. Visst är det fantastiskt vad man kan uträtta språkbristningar till trots.

Jag tycker det låtersom indelningen i Vancouver(världens finaste stad..) som också har lite konstig indelning med "skokvarter", "snowboardbutik kvarter", "klättingsbutik kvarter" etc. Jag tyckte det var ur jobbigt att man var tvungen att förflytta sig så långt hela tiden..... Men, men.

Igår hade jag en underbar kväll med mannen, där vi packade en picknic korg med vinglas, riesling, pinnar och filt och hämtade sushi som vi njöt i en av staden parker i solen.Blev injagade i solnedgången av hagel(!) och tog kaffe inne. Sedan gick vi på tatueringsmässa och såg på färgglada människor med underliga frisyrer. Min man har en "polerad" utsida och mitt krav är att han ska kunna ha en skjorta på och då ska tatueringarna INTE synas.Vi får se om det efterhålls!

Idag ska jag se på Melodifestivalen(första ggn på flera år)... Vi får se hur kul det blir!?

Ha det gött alla!!

• Gemma

Hahahahaha, läser placeringslistan från Melodifestivalen. Är i alla fall glad över att de där tjejerna som ser ut som prostituerade inte tycks ha placerat sig i toppen.

Idag skiner solen, efter det lilla avbrottet igår. Ska strax bort till nya favvouteserveringen för att ha ett planeringsmöte om möhippan.

Margaux, min kompis har just en sån hund, tur och otur samtidigt att hon bor mitt i skogen. Å ena sidan kan hunden springa så mycket den vill, å andra sidan flänger den iväg så fort den får korn på en hare eller joggare. En vänlig och något förvirrad själ. Kul med tatueringsmässan, hur många teckningar har din man nu på sin kropp?

Kram, G

• mlu

Har helt missat att det varit melodifestival!! Hoppas Ni alla hade mysiga tillstallningar nar ni avnjot en sadan "klassiker".

Varit pa stranden i Juan les Pins med en vaninnna jag inte sett pa lange. Vi hade mycket att avhandla och vips sa var klockan 5 pa eftermiddagen o jag hade vare sig atit lunch eller middag men fin farg det har jag fatt.....

Laggdags- vad tror Ni kommer den nya franska presidenten att infora ljudrestriktioner pa dessa envist knattrande mopeder o vespor?? Jag hoppas det, sondagar verkar vara en rikig "cruisa pa vespan"-kvall! Bilarna hor jag nastan inte men maste erkanna att dessa testosteron-ynglingar som rivstartar vid trafikljuset och kor upp pa bakhjulen gar mig pa nerverna ibland....

• Gemma

Här ligger jag och undviker aktivt all form av tentapluggande... är sååååå omotiverad. Vädret är så härligt och uteserveringarna suger (mig till sig alltså). Vad har ni för er då?

Kram, G

• Blivande Fru Stålhandske

Har spenderat TRE timmar på banken för att göra tre överföringar idag.. Papper, blanketter, babbel, babbel och återigen lite babbel kineser emellan. Men så är det i Kina- tid betyder ingenting för kineser!

Annars har jag precis svängt ihop en mumsig fruktsallad till mannen som är dundersjuk. Feber och frossa och värk i kroppen, älsklingen. Just nu ligger han dock och spelar Nintendo Wii som han kom hem med från Hong Kong i helgen, och jag.. jag jobbar. Men ska snart sluta!

Margaux, hade visst missat att din man var tatuerad, så spännande! Vad har han för tatueringar?

• Gemma

stålis, din man är lyckligt lottad, vet inte hur länge sedan jag åt fruktsallad. Min man bakade till mig i helgen, kärleksbullar precis som jag vill ha dem, oregelbundna och med en massa frön och gryn. Äter alldeles för många eftersom han inte är hemma på dagarna. Det borde inte jag heller vara men... studiemotivationen ni vet. Efter ett antal högläsningssessioner börjar flytet emellertid återvända. En och en halv timmes stenhårt grammatikplugg med privatfröken i eftermiddags gjorde också sitt till. Dessförinnan hade jag varit på gymmet. Här är varmt och lite sunkigt just nu så, ja, airconditionsäsongen är definitivt igång nu. Stålis, hur är luftkvaliteten hos er? Tjatar om den men... fick tillbaka provresultaten idag och fick bekräftat att jag är allergisk, dock inte mot något av de vanliga ämnena, ingen vet vad det är men så fort luften här är extra skitig börjar det genast klia i näsan och jag nyser i ett streck. Jobbigt. När tentorna är över (på torsdag) har jag tänkt belöna mig själv på alla upptänkliga vis, trust me!

G

• margaux

Hej!

Tillbaks efter en endagstur till nord...
    Vinmässa och lunch! Lite trött idag eftersom jag inte var hemma innan 12 igår.

Idag ska jag klättra med bästa vänninan och laga lite god mat hemma! Skönt...

Gemma, jag vet precis hur det känns... Jag har tenta den 11-12 juni och det känns helt superduper motigt att läsa! Snart börjar det dock brinna i knutarna! Då blir det läsning av...

Min j har ett par tatueringar... Lagom än så länge! Det börjar bli större saker dock, det verkar vara så det blir. Man börjar med något litet så bollar det på! Har ingenting emot det heller, men visst tänker jag på hur det kommer se ut när han blir gammal o grå...

• Blivande Fru Stålhandske

Gemma, luften här är SUPER! Vår stad har, som jag kanske nämnt innan, förbjudit all smutsig industri, så det hjälper en hel del. Sedan finns det mycket stora grönområden runt omkring vårt område samt en gigantisk golf-bana. Jag tänker faktiskt aldrig på luftkvalitén, vilket måste betyda att den är helt okej. Men den är inte lika krispig, frisk och härlig som i Sverige, det kan man säga!

• mlu

En kaffe som slutade med ett par glas vin pa tva olika restauranger och nagra "starters-to share" eftersom jag ju de facto var pa vag hem... Ar nu hemkommen fem timmar senare och inser att det nog ar laggdags!! hrm...ingen riktig middag o vinet skvalpar i magen, bast att ga och sova. Heller pa med en business plan for att starta ett foretag, hjalp! - Det kanns ganska overkligt; pa Rivieran o med ett eget foretag! Ja,ja, kanske var det nagon mening med allt som skedde med den rymmande brudgummen i alla fall!! Jag hoppas bara att allt kommer i sin ordning illa kvickt, just nu kanns det som om kassan borjar sina.... Men det ar klart, det kan ju bli nagot riktgt bra av detta. Horrni tjejer, har Ni nagra bra erfareneheter av att bedriva egna verksamheter? Tips ,ideer, varningar ja, allt valkomnas!!!
    Pa tal om det, jag letar just nu efter en webdesigner, ingen som rakar ha nagra bra tips pa lut? Jag antar att det geografiska inte ar sa viktigt...

Svar på tråden En plats i solen