En plats i solen
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Oj, det dar lat ytligt; jag menar faktiskt att det ar kul att kanna en alltigenom egoistisk drivkraft att fixa nagot eget helt sjalv, det dar men shoppingkassan var nog bara ett exempel....
mlu - njut att vara själv ett tag och egoistisk...I promise prinsen kommer att stå på din tröskel en vacker dag.
Själv ska jag iväg och glamma i Paris ikväll! Med nyinköpta röda lackskor, rödscarf och en relativt ny svart klänning a la mammamodell (hade varit toppen att vara höggravid denna sommar med tanke på modet *SUCK*). Tyvärr ska Paris erbjuda åska och regn hela helgen efter att ha haft en värmebölja med sol och ca 28 grader. Så vi får sitta på fik och bistron och sippa vin och äta bakelser hela dagarna. Kan vara helt ok det med!
mlu: Människan är ett enkelt djur ;) Det är SKÖNT att ha enkla drivkrafter. Just nu önskar jag att min vore shopping, har inget att ta på mig till cocktailen ikväll och egentligen ingen lust att åka, men efter skolan var jag så trött att jag bara åt och sen sov flera timmar på soffan. Det här varma fuktiga vädret tar knäcken på mig. Tack och lov är jag en av få som inte blir förkyld av AC, tur det när jag tycks bli förkyld av nästan allt annat... men jag har den på låg effekt, 25 grader, och använder bara en åt gången. Vinterns månatliga elräkningar på närmare 2000 kronor (!) gav ju knappast mersmak heller.
Stålis, Lapinette: För två år sen köpte jag en söt, jordgubbsmönsstrad bikini på den här superbra sajten: www.nellyochnoel.com . Märket var Salinas, men de har hur mycket fint som helst.
Kram, G
Gemma, vilken fin sida!!
Stålis, jag handlar mkt från VS, de har bra bikinis i snygga modeller. I år har jag köpt 2 gröna som är årets temafärg för mig.... Nu har de rea också!!
www.victoriasecret.com
www2.victoriassecret.com/commerce/application/prodDisplay/&origin=onlineProductDisplay.jsp&event=display&prnbr=ZP-209143&page=1&cgname=OSSWMBIKZZZ&rfnbr=1232
www2.victoriassecret.com/commerce/application/prodDisplay/&origin=onlineProductDisplay.jsp&event=display&prnbr=ZP-210033&page=2&cgname=OSSWMBIKZZZ&rfnbr=1232
Som jag trodde, det gick inte att direkt länka. Du kan la kopiera och klistra in om du är nyfiken.
Jag köper storlek small och har 75B, och 27/28 på jeans och 38 på typ Triumph trosor. As a guide...
Mlu, ditt liv verkar härligt glamoröst och bekymringsfritt ( förutom shoppingkassan då... ). Ikväll ska jag har ett vinföredrag och jag har faktiskt jobbat sent varje dag denna vecka, så lite fest och glam på mig. nu är det långledigt dock och jag hoppas att jag o J kommer iväg till sommarstugan så man kan bada och sooooovvvva. ZZZz. Och så lite vin och god mat!
Lapinette, Ha det så kul i paris! Det bästa med årets mode är kanske att man just kan sitta på konditori och äta massa bakelser utan att det gör något!?
Gå en tur inom Hermès och låt er inspireras! De har en fin inredningsavdelning också! Sedan har Habitat en grym butik som är jättestor, men kommer inte ihåg var den ligger, inte långt från Rue St. Honore i alla fall....
Vi kommer nog inte planera in något förutom de två middagar som redan är bokade och brunschen på söndag. Känner att denna helg inte har några "måsten" utan vi tar dagen som den kommer...med bakfylla och allt .
Lapinette, ha en underbar skön helg i Paris!!!
Alla som är ringbärare, speciellt margaux som har en ring från Tiffany´s som jag själv;
Har bara haft ring i 2 veckor men redan nu är den alldeles repig. Ändå är jag väldigt rädd om ringen. Sover inte med den, tar av den så fort jag tvättar händerna, duschar, diskar.
Tappar ringen sin lyster efter ett tag. Går det att putsa upp?
Min ring är i 18 karats guld. Borde tänkt på det innan, men kanske hade mitt 2:a hands alternativ, en platinaring, inte blivit lika repig och inte tappat sin lyster lika lätt som en guldring.
Jag är själv ingen van ringbärare, därav dessa konstiga frågor ;)
Guld repar alltid! Pt likaså men inte lika lätt! Fördelen med platina är också att metallen bara "flyttas" runt och kan putsas tillbaks igen medan guld slits av.
Jag tycker inte repor gör så mkt, patina är fint! Ska se levd ut!
Min ring är inte så repig än, men absolut inte lika blank som förr...
Kollade du in Grande Roche?
Oj, slits guldet av... på vilket sätt?
Vet du om guld går att putsa upp?
Jag kollade in Grand Roche. Såg helt makalöst vackert ut! Tack!
Lapinette, ha en underbar resa!
Själv är jag tillbakakommen från cocktailmingel på monsterbygget Mimosa Supperclub, tror att det kostade typ fyra miljarder att bygga, har stått om det i Franska Vogue bland annat. Har svårt att tänka mig att de går runt... ligger i alllafall coolt utslängt bland ödemark och förfallna industribyggnader längs den lilla tarm av Huangpu floden som heter Suzou Creek, där också gräddan av Shanghais konstgallerier huserar.
Tidigt i morgon åker vi upp i bergen. vi hörs när jag är tillbaka, ha en skön helg! Kram. G
Gemma: Aaah, hur ar den asiatiska supper club-branchen?? Jag besokte ofta den "orginal" restaurangen i Amsterdam under 99 innan det blev ett sadant trademark och med flertalet restauranger runt om i varlden, var ascoolt, en dorr man kanckade pa som oppnades av en trasnvestit och allehanda markliga typer innan man slog sig ner i det vita "konceptet" pa toaletterna salde dom allehanda icke alkoholrelaterade droger men kul var det!! Vi ansags nog lite udda som drack spirt i baren, det sjorde nog inte sa manga av dom andra besokarna, dom handlade nog mer pa toaletten....
Party i Cannes igar, - jatteskoj, massor av Champagne o sushi. Bodde over hos en vaninnna i Antibes, ar fullstandigt foralskad i hennes hus, superfint, allt helt i sten, fantastisk tradgard och ett superdesignat hus och en monstruos pool!! At en engelsk frukost med te och massor av toasts..mmmmyummy. Skall fixa lite lunch nu, ar bra sugen pa att aka till Monaco ikvall, skall pa ett party dar imorgon men alla sager ju att staden ar som bast under Grand Prix dagarna. Aaah, vad jag ar jobbig just nu...far ingen riktig ro....
Hur går det här? Är det dags för en ny tråd nu? Har jag missat den?
Stålis, du har rätt! Normalt stängs ju tråden av efter 3 månader men vi har ju passerat det datumet redan. Konstigt att det funkar att skriva här.