• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • margaux

Godmorgon! (inte så tidig som din Lapinette...)

Gud så härligt utvilad man kan bli av en helg i lugn och ro, med minimalt av alkohol!
    Jag spenderade lördagen i goda väninnors lag och shoppade på IKEA(!) med obligatorisk festmåltid på köttbullar. Bakade blåbärspaj och fikade och pratade piss för att sedan avsluta kvällen på långprommenad med barbesök och lite rosévin som belöning!
    Söndagen blev härligt slapp och lite kulturell med fotoutställning och galleribesök och en tupplur i parken i solen! Kröntes av middag med Alex sushi med en smarrig Bergerac till. Så helt utan vin bidde helgen inte ändå!

Lapinette, hoppas du fick sova lite! Jag antar att du är hemma från jobbet idag. Låter som om ni har haft en jättefin helg, riktigt romantisk!

Mlu. Ups... Men jag tror han förtjänar en lite slokörad bil som pay-back!! Eller? Det var ju inte ditt fel i alla fall!!

• Gemma

Hallå! Kul att ni har det bra i era respektive gömslen. Här i tjingtjongland glider eller snarare rusar livet på, det är bara jag som försöker ta det lugnt. Vi börjar gå mot sommar och värmen har en tryckande underton som vittnar om att man snart kommer ligga utfläkt, utmattad som en flundra under AC:n.
    Hade som sagt lite panik över min skola efter hemkomsten från den underbara Sverigeresan, tänkte först hoppa över tentorna men bestämde mig i sista stund för att trots allt göra dem, gick in i nån sorts studiezombietillvaro hela hemska helgen och lyckades få 96%. Inte för att det spelar nån roll egentligen, det viktiga är att jag än en gång kan sitta med mina sköna kinesiska väninnor, dricka kaffe på uteserveringarna, många av dem med en romamntisk, nästan venetiansk prägel, och - prata kinesiska. Att tycka om Kina kräver en del arbete, varje gång. Ibland är det knappt att man orkar. Men det finns liksom inga andra sätt. Nu är jag i alla fall jätteglad över att vara här.
    Igår hade jag alltså babyshower för väninnan. Eftersom vädret var ljuvligt, 28 grader och en fläktande vind, satt vi på filtar på vår gräsmatta, åt supergod picniclunch med medelhavsprägel och lekte levande charader, med tänkbara scenarier som: "Walking down the street you bump into your boss. As you're saying hello, you notice that you have baby puke on your shirt. You try to continue the conversation without loosing your dignity." Vi hade tipspromenad också, "gissa omkretsen på mammans mage", alla fick skriva olika saker i en minnesbok (jag gissade exempelvis att babyn's första ord skulle bli "Marc Jacobs"... liksom, detta är mamman som bara blivit chicare och cicare allteftersom magen ökat i storlek, köpt Diane von Furstenberg maternity wear... ja, ni hajar. Man lär aldrig våga bli garvid med ribban sååå högt, estetiskt och, eh, ekonomiskt) och så fick festföremålet såklart en massa presenter. Kort sagt en urtrevlig dag! Tack än en gång för alla supertips. Nu ska jag alldeles strax ha lektion med fudao laoshi (privatfröken). Må så gott! Kram, G

• Gemma

Lapinette: Kaninfödelsedag, borde du inte ha fått en massa, frasiga små maskrosblad..? Du tycks vara en kanin de luxe. Är jätteglad för att Danmarkshelgen verkar ha blivit så lyckad.

• Blivande Fru Stålhandske

Lapinette, då får man lov att säga grattis i efterskott, till allt ni hade att fira! Så härligt att ni fick en bra helg tillsammans.

Gemma, se där, 96% var ju lysande! Duktigt jobbat!

Nu har jag kommit hem från en två timmars session med min nagel-lady, resultatet blev kritvita fingernaglar som jag tycker är sådär, men mannen tycker är snyggt. Kompromissade och bad om chockrosa på tånaglarna. Nu känner jag mig som en kvarleva från åttiotalet, vilket jag ju i och för sig är.

Margaux, din sushi-middag inspirerade, det blir sushi idag till middag här också.

Och förresten, Lapinette, en fråga;

Visst har du en alliansring till vigselring? Är det en hel alliansring med stenar runtom hela? Är det opraktiskt och hur ser stenarna på undersidan ut efter ett år som gifta?

• Lapinette

margaux - rätt gissat! Jobbar idag från sängen med en packe Lambi bredvid inom nära räckhåll. Har nog satt sprätt på ett antal paket i natt.

Gemma - det blev inga maskrosblad...faktiskt väldigt lite grönt över huvudtaget i helgen. Annars älskar jag sallad och ska alltid ha en stor gul skål från Provence stående på bordet fylld med olika salladssorter, tomater, fetaost eller vad nu som finns hemma. Självfallet ska det vara olivolja och balsamvinäger till.

Mlu, jag tycker att din fd borde vara glad att han får tillbaka bilen hel. Han borde vara glad att han inte hittade bilen i en 1X1 m klump hos bilskroten, det skulle jag arrangerat. ;)

• Lapinette

Stålis - min ring är inte helt om utan nästan halva med nio diamanter. Ser man den uppifrån så ser man inte att den inte går hela vägen om...fast ibland åker den på sniskan.

Lapinette, att den åker på sniskan är inte ett irritationsmoment? Jag har så svårt att bestämma mig för om jag vill ha en hel allians med stenar runt om, vill inte att stenarna ska slitas ut och bli fula på undersidan. Fast å andra sidan kanske det då inte blir någon över, samt undersida eftersom den sitter lite hur som. Äh, varför gör jag det så komplicerat?

Svar på tråden En plats i solen