En plats i solen
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Alltså... de stängde av den gamla tråden. Annars mår ni?
Lapinette, hur går det med stadsvandrandet? Med din målmedvetenhet antar jag att ni redan klarat av närförorterna och hunnit ett gott stycke ut mot Roslagen ;)
Hmmm, det går inte så bra med trollandet. Testar igen, med en dekokt av kinesisk äggfrukt, köttbullar och Gosset Grand Reserve.
Stålis in da house!
Finns det ytterligare en tråd?
Eller är alla för upptagna?
Stålis, jag misstänker att folk antingen passar på att ge sina fingrar lite semester såhär i glappet mellan trådarna, eller att det florerar en annan tråd... på ett annat forum ;)
Idag har jag varit rysligt effektiv! Först i skolan för registrering, i vanlig ordning gick det i hela havet stormar-anda, en märklig blandning mellan extrem organisation och totalt kaos. Sen vidare till Zara för inköp av en söt liten kofta, till gymmet för riktigt intensiv styrketräning (beach 2007 händer ju för min del redan på fredag). Efter en god lunch på Element Fresh handlade jag några basvaror, konstaterade att mannens konto är tomt, tog ut pengar från mitt eget svenska konto och begav mig till filippinska vaxerkan. Där låg jag och ylade och snodde som en skinnflådd daggmask och en timme senare linkade jag ut, fattig, öm och ruskigt nöjd. Hatar det där och utsätter mig bara i yttersta nödfall. Ja, som nu, inför playan på Hainan. Om en kvart kommer lärarinnan för en sista lektion innan skolstarten, för omväxlings skull tänker iv vara seriösa och strukturerade och inte bara lära oss kul grejer som "fuck off", "engångsligg" och "skitäckligt". Stålis, närhelst du behöver komplettera dina kunskaper ;)
Å, och jag hittade äntligen äggfrukten! Ojojoj så konstig. Mannen hatade den, jag också men sen gick jag tillbaka till kylskåpet som i trans tills det sista av den mjölgrynkrämiga substansen var uppkrattad ur sitt skal.
Mer sånt tack!
Kram, G
Åhå, så du säger alltså att folk har annat att göra? Det har jag svårt att tro.. ;)
Dina kommande dagar i Hainan låter verkligen fantastiska, även om jag inte avundas dig plågeriet hos vaxerskan!
För att återkomma till det senaste inlägget i förra tråden om att resa i Kina, så är jag helt med på din linje. Vi har turen att bo i ett land med så mycket av allt; Kultur, historia, sevärdheter, shopping, mat, och allt är så annorlunda från allt vi är vana vid. Det är klart att man ska resa så mycket det bara går! Det tråkiga i kråksången är dock att varje gång H och jag seriöst har funderat på att ta oss en tripp, så dyker det alltid upp något problem inom jobbet, antingen hans eller mitt. Det slår aldrig fel!
I julas hade vi tänkt ta oss en tur , mdå hade vi lite tid över, men då beslutade sig min kära mor att hälsa på, så det fick ställas in. Inte för att jag klagar! :)
Dock skulle jag vilja åka till Peking, terracotta armen i Xian, Sichuan och gärna också till Taipei till att börja med. Mannen pratar längtande om Tibet. Hainan ligger ju bara en timme och tjugo minuter från oss, så det ligger också högt upp på listan. Vi får väl se vad ditt betyg blir efter helgen!
Idag har jag hunnit med inhandling av mat, betat av mailen, skickat paket hos UPS och varit hos nagelladyn och skaffat mig superläckra kolsvarta naglar. Nu är jag trött, trött, trött. Tur att jag köpte hem underbart god sushi från delikatessavdelningen i mataffären, då är matlagningen struken från listan idag. Och det vet ni, att då är ingen gladare än jag!
Så kul att du äntligen hittade äggfrukten, visst är den sanslöst märklig? Jag vet fortfarande inte vad jag tycker om den, men jag måste erkänna att ytterligare en äggfrukt slank ned i kundvagnen idag.
Har du provat den gula vattenmelonen? Den är väldigt söt och god.
Och ja, jag utökar gärna mina språkkunskaper. Man vill ju kunna briljera med något speciellt när grunskunskaperna är nästintill obefintliga... ;)
okej... "kn****a" heter xing, fjärde tonen. Och KK heter följaktligen xingpengyou. Och att "älska" heter helt enkelt "zuo4ai4", som i "make love".
Studied very hard today som du kan se. Fråga, ger ni er ayi hongbao, alltså rött kuvert med pengar? Jag har inte gett nåt till nån och nu börjar jag bli lätt paranoid, inbillar mig att hela personalen här hatar mig.