• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • Roslagsbruden

Lapinette: även vi tog en tur på stan idag! Och visst var det någonting annorlunda med luften, tyckte du inte det? Som en föraning om vår - nåt med ljuset och dofterna...

Jag är också shoppingsugen som 17,men håller igen allt jag orkar - måste spara mig till Paris! Så det blev blommor från Hötorget istället, fika på NK och en flaska vin till middagen ikväll. Mannen kom hem med ett par sommar chinos, trots att det var jeans han skulle ha. Men trots ett idogt provande på olika ställen så hittade han inget som passade.

Är grymt avundsjuk på Gemmas resa - vill också få sol på benen!
    Apropå Sterling så har de lovat så vackert att ta över Fly Me:s resenärer, men bara i mån av plats... Kan tyvärr inte chansa på att vi kanske kommer med - vi ska till Malmö åt jobbets vägnar. Suck!

• Lapinette

Tänkt vi kanske stod där på Hötorget samtidigt och valde blommor för vi köpte 6 knippen med tulpaner, 3 hem och 3 till min mamma (vi ska dit på middag ikväll). Själv kom jag hem med just tulpaner, en present till brorssonen och hårinpackning. Sitter dock och drömmer om den dyra skinnjackan jag provade. Varför provade jag den?! Den satt perfekt!

Roslagsbrud - både jag och Margaux har varit i Sydafrika! Det var helt underbart men tyvärr kommer snabbt in i vardagen igen. Den här sista veckan har verkligen varit grå och tråkig så jag kan inte låta bli och titta på nya resor MEN idag så fanns det hopp i luften! Håller med om att allt kändes lättare, ljusare och visst fanns känslan av vår. I Europa har ju våren redan kommit. Hos svärmor, vid Luxembourg, blommar krokusen och det är ca 10 grader varmt. Såg att Nice hade 20....så värmen borde ju komma hit snart!

• margaux

Hej tjejer!

Kul att du tittat in Roslagsbrud!

Jag har hunnit med lite idag då jag började tidigt i stallet!
    Gemma, vi har inga egna hästar nu, jag rider på en kompis häst idland när jag är hemma och det passar. Han är fin fin, lite dåligt desserad och en spec. typ arab. Kommer inte ihåg vad rasen heter nu men den blev framavlad som krigshäst! Lite större än en vanlig arab, ska fråga ikväll...
    Vi var ute i skogen och pulsade i snön, käkade gran och myste! Med två araber i gruppen blir det lätt livat!!

Sedan stack jag en tur på stan och shoppade lite på bokrea(kok- och vinböcker) och på Peak och ett par svincoola sneakers i vitt skinn, lite spetsig modell. Jag hittar nästan alltid något när jag är hemma trots att jag bor i en mkt större stad, beror troligtvis på tiden...

Gemma! Jag blir alltid äten, har hört att man kan ta zink tillskott så gillar inte myggen en. Tror det beror på blodet, vi sötblodade....

• margaux

Roslagsbrud!
    Blood Diamond är verkligen suuper bra, för ett par veckor sedan satt jag här och hade samma funderingar som du nu... Men det är ju svårt att undvika allt sådant, men bra att dom väcker en medvetenhet hos folk. Är det inte diamanter så är det guld eller olja!
    Jag är nog allt för cynisk och fåfäng för att tacka nej till allt bling, men jag har i alla fall lärt mig att ställa frågor!

• margaux

Nu ska jag återgå till tillagandet av Röding... I ugn, Stålis!

• Izunia

hej nu har jag med hittat hit... :)

Började min utbildning igar och det känns himla spännande. Väldigt mkt info var det att ta in men det kändes som om man var tillbaka i skolan lite. Vi är en lite grupp pa 12 personer och 4 av oss är svenskar. En av killarna jobbade pa FlyMe och fick reda igar morse att de gatt i konkurs och att han inte far nan lön för den senaste manaden...surt!!

Pa mandag maste jag in till kastrup för att hämta upp lite kläder och ta matt till uniformen.

Sag Apocalypto igar. Fantastisk film men riktigt brutal!

• Lapinette

Välkommen Izunia, undrade vart du tagit vägen! Spännande med nytt jobb.

Här är vi tillbaka efter en livlig kväll hos min mamma. Tänka sig vad bra våra mödrar kommunicerar utan att förstå varandras språk. Min mor är visserligen totalt skruppelfri så hon pratar med både armar och ben. O's mamma är lite mer försynt men ibland släpper även hon loss. Vi hade det riktigt trevligt och nu är min mor och sambo nedbjudna till Frankrike. Ja, vi måste åka allihop samtidigt men O's mamma har ett stort hus aldeles själv så det passar utmärkt.

• Gemma

Hej girls! Låter som om ni har det bra allihop. Izunia, ska du flyga inrikes eller utrikes?

Igår började vi med en timmes intensiv träning på gymmet, sen simmade vi runt hela poolen som är lång och slingrande med små broar, öar och vattenfall. Det tog ungefär en halvtimme. sen låg vi och ödlade på varsin solstol. Naturligtvis lyckades vi bränna oss, speciellt mannen som har ljusare hy än jag. Till lunch blev det åter kycklingcaesar i liggande position med varsin bok.

På eftermiddagen kollade vi filmen Offside i sängen, har ni sett den? Riktigt feel good-aktig och bra. hyfsat oväntad. Ja, sen fick jag äntligen äntligen användning för min otroligt söta lilla tenniskjol som jag köpte förra sommaren! Vi har ju tennisklubben mitt emot vårt hus i Shanghai men det är så seriöst där, med internationella turneringar och grejer. Kändes mycket trevligare att börja här, på den undanskymda banan. Jag gillar verkligen att vara nybörjare för spelet handlar bara om att den andra ska träffa bollen, det blir ett samarbete och man uppmuntrar varann. Nu ska vi i alla fall börja lite därhemma.

Efter 1,5 h spel var vi minst sagt möra och det kändes sagolikt att krypa ner i jacuzzin på balkongen, korka upp moeten och ligga och lyssna på vågorna och spana på månen. När vi reste oss ur badet snurrade det emellertid rejält för oss båda, en kombination av för mycket sol, lite alkohol och faktumet att vi nog tagit ut oss lite med all träning. Så middagen blev en dämpad affär. Fast gott, med grillad red snapper.

Nu ska vi ner på stranden och åka jetski, innan det blir dags att flyga hem igen. Tiden har gått otroligt snabbt men vi har redan börjat drömma om nästa miniweekend, tror det får bli ett Kempinski-hotell till. För oj vad kvalitativt det har varit, alltihop.

Vi hörs i Shanghai! G

• Izunia

tack det är trevligt att vara tillbaka! ;)
    Jag kommer att flyga europa.

Idag är en helt underbart solig dag och först tog jag en timmes promenad med hunden sedan gatt och fikat pa uteservering i Malmö.

• Roslagsbruden

Jag belönar mig själv med en stund på BT - har suttit med Verksamhetsberättelse och protokoll hela söndag e.m. På f.m. var vi ute och promenerade en timme. Byxbenen blev alldeles prickiga av allt stänk men så skönt det var! Vår i Europa säger du Lapinette - underbart, då borde det vara ännu varmare om en månad när vi åker till Paris!

Minns inte vem av er tjejer som hade köpt en brudklänning i London, men reagerade på att den var knälång. Blev jätte nyfiken eftersom jag själv hade en kort brudklänning. Ser fram emot en bild så småningom!

Margaux: förstår vad du menar - man orkar bara inte ha dåligt samvete för allt.

Gemma: Visst är Offside en trevlig svensk film, gillade den jag också. Annars blir det inte så mycket bio längre - har ju bytt bransch och hinner inte längre.

DN resor hade idag ett reportage om Kroatien så nu vill jag dit - också...

Svar på tråden En plats i solen