• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • Gemma

Grattis på födelseddagen Izuna!

• Lapinette

Japp, han är civilingenjör. Pluggade i Paris. Vet inte exakt hans inriktning dock att han valde denna bana med telecom medan hans bror som också är civilingenjör jobbar inom livsmedel.

• Gemma

förlåt en dum fråga men är headhunter detsamma som rekryteringsbyrå? Och... hur vet man vilka som är bra?

• Gemma

Känns som om jag alltid frågar er om den här typen av grejer ;) men ni är så himla bra på sånt.

• Lapinette

Håller på och messar med min man och han undrar inom vilken bransch din man jobbar.

• Lapinette

Har för mig att det inte är inom telecom för då skulle min man kunna ge ett gäng förslag.

Angående rekryterare/headhunters så har han fått deras kontakt genom kompisar som har pratat om dem, han har även kollat på internet samt har kompisar som har gett tips om O till rekryterare som de har varit i kontakt med.

• Gemma

lapinette, jag kan maila dig vilket företag och vad han gör om det är oK... finns du på den gamla lapinette-adressen?

Kram, G

• Gemma

hittade en annan adress till dig, testar nu! Du är så snäll och hjälpsam. Kram!

• margaux

Oj vad mkt karriärsnack!

Jag är trött..... Idag ska jag ut och äta med några väninnor och sedan gå på födelsedagsfest på ett uteställe som en kompis hyrt. Känns tufft just nu, men kanske ett par kaffe senare....

• Lapinette

Vi ljög igår. Till en stackars nyfunnen vän (tysk). Han undrade om vi ville gå ut och ta ett glas med honom ikväll men mannen min svarade att vi redan var uppbokade. Detta då vi ser fram emot vår första soffkväll hemma, aldeles för oss själva på säkert 2 veckor. Vi får försöka förmildra denna lögn med att ta med vännen ut i nästa vecka istället.

Svar på tråden En plats i solen