En plats i solen
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Margaux - jag hade samma problem. Hittade en klänning på internet som jag ville ha, en St Patrick men den fanns ingenstans att prova. Dock kunde jag beställa den men vem köper grisen i säcken? Provade ett par klänningar som hade en liknande topp som den jag ville ha och det kändes aldrig rätt så det var bara att tänka helt om. Prova, prova, prova och du kommer hitta den "rätta". Och förresten njut att få prova ... det är ju så kul!
Här sitter vi och räknar pengar...för att se hur mycket vi kan spendera på vårt nya badrum och resor. Det ser mycket bra ut! Tänkte höra med er som är så beresta hur mycket är öppet under Kristihimmel i Rom och samma sak gällande Barcelona. Vet ni? Vi sitter nu och väljer vart vi ska åka för att fira vår 1-åriga bröllopsdag.
Long time no see, ladies!
Här har det varit full rulle hela veckan och businessresa över helgen i Hong Kong. Nu är jag äntligen på hemmaplan igen och har en relativt lugn vecka framför mig.
Här i GuangDong har vi fått kalla norrvindar, och temperaturen ligger på 15 grader hela dagarna. H och jag ligger som två nykära tonåringar och klamrar oss fast vid varandra för att få lite värme under nätterna, så kallt känns det!
Jag har hört att ni fått vår i Sverige. Det låter SÅÅÅ wunderbar! Precis som Gemma beskriver, så ligger det en konstant liten boll av längtan i magen efter Sverige och allt det fina som Sverige har att erbjuda; Snödroppar, isfiske med varm choklad, vårpromenader med strålande sol där man alltid efter halva promenaden inser att man nog klädde på sig för varmt, högsommar på sommarstugan, grillkvällar med gott sällskap, insjöbad, kräftfiske med svärfar, pulsa i de första stora lövhögarna... Ja, listan kan göra mycket, mycket lång.
Men jag ser fram emot sommaren något otroligt, vi planerar att ta sex veckors semester i Sverige under sommaren! Tanken på det håller mig flytande just nu bland ljugande kineser (Som är mer en regel än undantag), kalla vindar och fulla mailboxar.
Margaux, vart måste du ta dig för att prova en Equador? Jag är ju inte erfaren, men jag skulle kunna tänka mig att det skulle kännas trist att ha på sig en klänning som inte känns bra och som dessutom kostade massa stålar!
Izunia, jag letar också efter en liten kompakt digitalkamera!
Mannen har en Canon 20D, och den går ju inte att släpa runt på.
Däremot så har PMA varit i Las Vegas nyligen, där det visades massvis av nya modeller. Jag har satt H på att se ut en bra kamera därifrån, jag kan uppdatera när jag vet mera!
Stålis, min man har ocksa 20D! :) Men som du säger gar den knappast att stoppa i handväskan...!!
Uppdatera gärna när du har ett bra tips. Olympus star högst i kurs nu... vad hette den nu...maste kolla!
Mju..tror jag det var fast jag vet inte vilken modell.
Izunia, jag har en Olympus my (skrivs med det grekiska tecknet). Det är min tredje på raken, de tidigare två var "gammeldags" analoga my, men bildkvaliteten var grym! Har jobbat (ofrivilligt) professionellt som pressfotograf tidigare och hade alltid Nikon systemkameror, stora, klumpiga och svindyra saker med miljoner objektiv och jätteblixtar. Men efter att jag började med my så har jag faktiskt börjat tycka att det är riktigt kul att plåta! Brorsan gick också över från Nikon till Olympus pga användarvänligheten. Själv gillar jag att de är så himla snygga. Tror starkt på att bilderna blir bäst om man gillar sin kamera och om den är användarvänlig. Canon har jag ingen erfarenhet av men de flesta som är Canon-frälsta vill inte kännas vid nåt annat märke, lite som när man gillar Leica eller Nikon. Mannen är f.ö. urnöjd med sin Fuji Finepix.
Hoppas det blir bra, även om jag personligen kan se dig framför mig med den nya, rosa Olympus my :)
Idag var en sisådärdag. Vet inte om ni minns men för ett tag sen klagade jag på ont i ögonbollarna, i en hel vecka (men utan feber). Sen försvann ontet men istället började jag blir yr. Det kändes lite som att gå på havets yta, minus den coola känslan som såklart skulle finnas om jag defacto GICK på havet). I morse snurrade det rejält så jag bokade in en tid på sjukhuset. Valde efter rekommendationer World Link, som är ofantligt dyrt men i alla fall rent, med engelskspråkiga läkare. Detta efter att redan i höstas noga ha kollat upp med försäkringsbolaget att de har "direct billing", dvs attt man inte behöver lägga ut en massa tusingar varje gång. Lång trist historia kort: G står och skriker i luren på dansk försärkingsmanjävel. Dansk försärkingsmanjävel vägrar betala en spänn. Mest förnedrande ögonblicket var väl när jag stod där och tvingades redogöra för mina rätt jobbiga symptom i detalj, varpå han tänker en stund och säger: "Det där låter inte som nåt vi kan betala för. Vi har helt enkelt inga resurser för... sånt där." Efter att jag halv-hotat med att byta bolag (i förtäckta ordalag), la jag på. Själva undersökningen var i jämförelse väldigt odramatisk. Fick lite slemlösande grejer för näsa och i tablettform och när jag kom ut hade danska snubben i alla fall faxat till sjukhusledningen att de skulle pröjsa, den här gången.
Själv menar jag att vi knappast är klara med varann.
Ja, och sen gick jag till frisören och bad om en cool frisyr, så nu sitter jag här och ser på pricken ut som - ett ekollon. Jag skämtar inte. Tänk fläckvist kalt udnertill med en lång, slät krans upptill. Men frisören var så nöjd med sin kreation att jag inte hade hjärta att gnälla. Och i ärlighetens namn är jag rätt nöjd. Det är en "strong" haircut, ni vet en sån som ser grym ut om man är på bra humör och har linser och knallrött läppstift, men för det mesta har jag glasögon och mysdress så då ser man ut som ett mongo istället. Nåja.
Ikväll ska jag i alla fall på födelsedagsmiddag på en überdesignad tjejmiddag; det blir ett bra tillfälle att outa min frisyr. A därför att hon som fyller år går till samma frisör och har rekommenderat honom till mig, B. därför att tjejkompisar har en underbar förmåga att säga precis vad man behöver och hålla inne med onödigheter som: "är det inte lite kort?". Ja, sånt som man helt enkelt inte kan fixa i efterskott.
Stålis, jag längar mig tokig efter vår svenska västkustsommar. Min wishlist ser lite annorlunda ut mot din beroende på var jag kommer ifrån, plus att vi bara har två veckor till vårt förfogande. Men ändå - det blir grymt!
Kram, ekollonet.
eh... überedesignad japansk restaurang skulle det vara.
Åh Gemma, din frisyr låter så... personlig? Även jag var till frissan nyligen och kom hem med kortare hår än jag haft på flera år. Hon kapade av en rejäl bit, klippte upp det massor och vek alla topparna utåt. Mannen tycker att jag är så sööööt, själv tycker jag att jag ser ut som en trasselsudd (eller som om jag nyss kommit upp från syndiga lekar i sänghalmen!), men jag tar det med jämnmod och väntar att det ska växa ut igen.
Köpte mig en Canon coolpix för ett tag sedan och är super nöjd med den. Lätt att använda och ger superfina bilder. Annars förlitar jag mig på brorsan som är yrkesfotograf. Fast hans utrustning skulle jag inte vilja släpa på - leve små kompaktkameror!
I går kväll sjöng koltrasten som en tok...