• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • Gemma

Lourdes, min kompis mailade precis och hade sett samma film, måste försöka få tag på den här i Shanghai! Ska bara ta reda på den engelska titeln... Tack!

• Izunia

Yes Gemma jag är endabarn!!!

• margaux

Godmorgon tjejer!

Long time no seen... Känns som om jag aldrig är inom här längre! Idag skiner solen och jag har blivit 28 år! Vi hade en lång "födelsedagsfrukost" igår eftersom måndagsmorgonar har en tendens att bli lite korta. Ikväll blir det middag på Eik, som är en Bib Gourmand i Michelinguiden ( super mat till en relativt snäll peng.. )

Förra veckan var jag både i Trondheim och min nya favoritstad Tromsø... Vilken vacker och otroligt sympatisk stad! Vi hade jätteroligt och var ute till 5 på natten innan vi tog flyget hem vid lunch på fredag! Min favvokollega och jag var det som var på tur...

Sedan var det fest hos en väninna som jag inte sett på länge. Både jag och J gick och väl där krävdes en god del Bollinger för att få den något reducerade Margaux på humör! Festen förökade sig i väldig fart och vips hade de säkert 50-60 gäster på sina 60 m2. Pytt pytt! Jag ville inte ha varit dem som städade på lördagen.....

Lördagen var det jobb på mig och söndag blev en lååååång, härlig, slapp dag! Med massa kafé och mys!

Gemma, jag vet PRECIS hur det känns! Massa jobb och aldrig tid till omtanke, och vips vandrar blickarna och man blir så otroligt mottaglig för smicker! Ta upp det med honom med en gång! Under ett långt förhållande är det sådant som sker, men sådana symptom behöver behandlas!

Lourdes, ska kolla upp menyn.... asap!

• Gemma

Margaux, välkommen tillbaka! Du har varit saknad. Låter som om ditt liv varit delikat på alla sätt och vis och GRATTIS på födelsedagen!

Själv har jag just kommit tillbaka från sjukhuset laddad med en monsterdos antibiotika, nässpray och antisnurr-piller. Läkarens diagnos: Jag är allergisk mot SHANGHAI. Luftföroreningar, baciller, mat, eller till och med växterna. Någon närmare analys vågar hon sig inte på och labben håller tydligen inte måtten så någon analys blir det inte heller. Eftersom jag haft en kronisk infektion sen jag kom hit som ständigt byter skepnad (senaste påfundet är huvudvärk som strössel på yrsel-förkylnings-cocktailen) så tror hon att jag ska gå på ständig medicinering. Inte jättefestligt. Men mannen och jag kom överens om att ifall den här antibiotikakuren inte hjälper, då får jag åka hem till Sverige och göra tester där och förhoppningsvis bli frisk. I värsta fall måste jag flytta härifrån för min kropp verkar inte palla allt elände som florerar. Snyyyyyft! Så mycket champagne som vill bli drucken, så många glosor som väntar på att få fastna, så många vänner som jag ännu inte har träffat.

Måste bli frisk, helt enkelt. Kram, G

• Gemma

Margaux, Stålis: Jag tog upp försummelsen med mannen förra helgen och han lovade att bättra sig och komma hem lite tidigare på fredagarna. Men så gnällig och tråkig som jag har varit på senare tid vete sjutton. Lapinette, önskar att jag hade lite mer av din jävlaranamma just nu.

• margaux

Oj då Gemma! Vilken taskig diagnos....
    Jag hoppas verkligen att du blir frisk av antibiotikan! Annars kanske det är fint att åka hem och bli ORDENTLIGT frisk och att sedan bombardera dig med vitaminer och "happy thoughts" när du kommer tillbaks?

Tack för grattis...

• Gemma

Izunia: Med 99,9 procents sannolikhet kommer du inom loppet av fyra år vara världsberömd hollywoodskådespelerska med ett slott i frankrike, en lyxvilla i Beverly Hills och en egen ö på Stora Barriärrevet i din långa inventarielista. Oscar De La Renta kommer att sy alla dina gala-outfits (gratis naturligtvis), en massa intressanta människor kommer att stå i kö för att få komma på din och mannens fabulous fester och dina gamla vänner kommer inte att svika dig. Trots detta glömmer du inte var du kommer ifrån utan lyckas med dina generösa donationer ge fantastiska nya hem åt såväl övergivna små hundar som polska barnhemsbarn. Din man gör utsålda spelningar på världens största arenor men trots att undersköna kvinnor kastar sig efter honom har han bara ögon för dig.

• Gemma

Glömde: År 2008 får du nobelpriset i partikelfysik, såklart ;)

• margaux

Tur att jag har ett syskon så att jag slipper den pressen....

Svar på tråden En plats i solen