• Gemma

En plats i solen

Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).

Kram, en av kineserna.

• Svar på tråden En plats i solen
  • Lapinette

Ha en skön helg tjejer! Imorgon drar jag till Åre i 4 dagar. Det ska bli strålande sol och skidåkning, mys och bus med brorsönerna, bastubad och goda middagar med vin och så massor med frisk luft. Ska bli så härligt!

• Roslagsbruden

Ha det så härligt Lapinette! Det låter som en toppen helg.

• margaux

Är alla ute och solar sig? Så stilla här i dag! Jag ska snart ut och "provköra" mina nya solbriller från Robert Mark som jag fick i födelsedagspresent... Riktigt stora, retro! Humöret är bättre och kroppen spelar på samma lag som jag! Najs!

• margaux

Lapinette! Hoppas du får vidunderlig helg! Det låter härligt....

• margaux

Gemma?! Var har du tagit vägen? Allt väl?

• Gemma

Hej tjejer! Förlåt att jag är världens sämsta skribent just nu, är däremot en väldans bra syster till min bror och faster till min brorsson, de är här i en veckas tid så jag kommer gå i skolan, hitta på skojiga saker med dem och skutta in hit lite sporadiskt. Ha en skön söndag, alla! Miss you. Kramar, G.

• mlu

Ja, sa sa har det blivit varre och varre med denna singeltillvaro... NAR kom jag senast hem 6.45 pa morgonen efter att varit pa nattklubb?? Det borjar att vara ett tag sedan....dt nar val nar man var dryga 20 ar och gick pa universitetet.

Lapinette: Var i Cannes och hade det superskoj. Forst med en vaninna pa ett stalle som jag inte minns vad det hette for ett par glas vin. Sedan gick vi vidare till en bar som heter Tantra och avslutade kvallen/morgonen pa Bauli nere vid stranden. Jatteskoj!! Men varfor kan inte dessa fransman vara lite mer "citizens of the world" och prata engelska?? Har haft grava sprakforbistringar och min vaninna har agerat tolk mer an en gang!! Maste skarpa till mig och andstranga mig med franskan....
    Godnatt pa er, nu skall jag ga och sussa.....

• margaux

Godmorgon Ladies!

Sol ute, sol inne, sol i sinne!

Ja, i morgon åker jag till Italien och Vinitaly! Ska bli kul....

En lugn och skön helg var som balsam för en sliten själ... Sol och god mat och långa promenader!!

Jag hoppas att ni också har det fint!

Gemma, så mysigt med besök hemifrån! En bra chans att få se lite mer av sin egen stad, när man guidar runt gäster!

Mlu, rock on....
    Det är kul periodvis tycker jag att partaja dygnet runt! När jag är ute och reser på mässor inom Norge blir det ofta frukost innan man går och lägger sig! riktigt slitsamt men sån är kotymen! Den som är uppe sist-säljer mest!! Kanske därför jag gick i durken förra veckan!?

• Gemma

Hej Darlings! Har stulit mig lite "me-time", broder och brorsson är på en stor akvarianlägging, han har fått omsorgsfull språkdrillning och musikalisk som han är satte han de rätta tonerna direkt. Är så stolt över honom. Enda problemet var att han omöjligt kunde låta bli att säga alla orden med hysteriskt uppskruvad komedi-röst, men jag är säker på att han känner sig lite mindre fånig när lillasyster är med.

Annars har besöket varit som en dröm, lillkillen som bara är knappt fyra tittar med stora ögon, frågar och tar in. Han tycker, trots sju timmars tidsförskjutning, att det mesta är häftigt och coolt, även om höjdpunkten var igår när vi gick till skräddaren för att måttbeställa en fin skjorta till brorsan, och alla i personalen gav lillkillen godis. Trots att det var en vanlig måndag. Övriga höjdpunkter var champagnebrunchen i söndags, utflykten i futuristiska skyskrapedelen av stan där brorsan (som är arkitekt) guidade mig genom de olika fantasiprojekten, fotmassage hos favvopedikyristen och de många promenaderna längs våra små gator där platanerna så smått börjat få löv. det har varit vår och drygt femton grader de senaste dagarna, idag är luften klar, fåglarna sjunger i vår lilla trädgård, magnolian blommar... just nu är min stad som allra mest förförisk. En annan bra grej är att jag inte varit snurrig sedan de kom i lördags morse, däremot olidligt trött, i synnerhet som jag och mannen sover på soffa respektive viksäng i vardagsrummet (vi har en tvåa och har lånat ut sovrummet). Ikväll ska vi på en ruskigt schysst restaurang som heter Lost Heaven. Har märkt att man kan göra nästan allt med barn, som att gå på bar en lördag kväll, men att man måste göra det lite annorlunda. I lördags bokade jag soffan på favvobaren och sen satt vi där ett stort gäng (de andra stackarna var strängt förbjudna att röka, av mig!) medan lillkillen som som en stock på det breda armstödet, bakom pappa. Eftersom han har långt, ljust hår tror alla kineser att det är en liten tjej, men det gör inget bara de skrattar och vinkar åt honom. Den tidigare blygseln är som bortblåst, så den bästa terapin för skygga mellanbarn är tydligen - Kina. Trodde också att han skulle vara för liten för att greppa vad som sker men icke.

Nu är det dags för lite seriös "me-time" i soffan.

Trollsländan, hoppas att allt ordnar sig till det bästa, håller tummarna.

Kramar, G.

• Lapinette

Och nu är jag tillbaka efter 4 grymma dagar i Åre/Duved. Har varit helt suveränt väder med typ 6 grader varmt och sol. Första gången jag har så fint väder när jag åkt i Sverige och det hela gav mig Alpkänsla. Extra roligt har det varit att umgås med mina brorsbarn. Har åkt en hel del själv med dem och tagit med dem ut i skog och svart puckelpist.

Är nu åter i ett vårlikt, varmt och soligt Stockholm. En stor order låg på skrivbordet och väntade och snart är det helg igen. Så här borde arbetsveckan/livet alltid vara!

Svar på tråden En plats i solen