En plats i solen
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Lapinette, tyvärr har jag inte fatt nagra "inrikes" flyg (och med det räknas Sverige/danmark :) ). Men om ni ska ut i Europa far ni hojta!
Gemma, vi har manga ex Sterling värd-ar/innor i min grupp och även i hela utbildningen. Antar att Sterling har bruk för manga nya nu ocksa.
Izunia - resorna ned till Europa går den ena med Ryanair (Frankfurt). Förresten, kan inte du lägga in ett ord hos SAS att vi saknar direktflyg till Luxembourg. Luxair har det inte längre!! Den andra resan går med Swiss till Zürich...de var billigare än SAS.
Hej pa Er tjejer,
Nu har jag varit pa min "andra" traff med den engelska tjejgruppen och det ar riktigt trevlig. Borjar till och med bli lite trott pa att beratta "min story angaende det installda brollopet" och det torde ju vara att ses som ett friskhetstecken!! Skall fika med en dansk tjej pa fredag, hon rekommenderade mig att ga in pa en natverkssida da jag sa att jag letade golfkompisar, jag registrerade mig. - Och dom om min forvaning nar det tycks vara nagon slags date-verksamhet ocksa. Sa jag har fatt tva "anbud" per e-mail under kvallen. En person som foreslar tennis och den andra vet jag inte riktigt vad han ville. Ja, jag kan inte lata bli att skratta. Har resonerat om detta med en vaninna i Sverige som bestamt havdat att hon tyckte jag skulle skaffa en date via internet, och ..sen sa lyckas jag med det utan att ens ha avsikten!!
Men som sagt, det kanns andock lite tungt aven om jag inte kan lata bli att skratta lite. "31 ar ensam efter 7 ars relation, overgiven pa brollopsdagen, pa flykt i frammande land soker en date" Vilken hit!!(obs detta ar inget jag skrivit bara min verklighetsbeskrivning i korthet)
Trollslandan: Jag hoppas vekligen det fixar sig och att Du kommer fram till det som kanns bast. Lapinette har saklart ratt att arlighet varar langst och det ar svart att ge rad hur reaktionerna kan bli nar man inte kan "din branch". Dock inbillar jag mig att man i Sverige ar ganska mana om att inte sarbehandla nagon som rakar vara kvinna och gravid varfor jag inte tror att Du behover oroa Dig angaende referenser.
Hej flickor!
Trollsländan, kul att du är tillbaka även om du hade lite väl mycket att tänka på...
Om det verkligen är så illa att ni får gå ifrån hemmet om du inte är i jobb så är jag nog rädd att jag hade safeat och tagit det bra betalda, trygga, tråkiga jobbet! Med lite självdiciplin finns det väl inget som säger att du inte kan jobba med det i 3-5 år och sedan ge dig ut på karriärsök?
Tycker inte att du ska ljuga om ditt tillstånd, då det säkert kan skapa en konflikt senare, även om du har rätten på din sida ska du ju jobba där och helst trivas senare.
Mlu, tycker det går ruggit fort för dig att skaffa kompisar! Tror du kommer trivas gott där nere jag! Du får rapportera hur det känns efter helgen då du mött din exs... Kom ihåg att vara stark och att HAN redan gjort sitt val när han lämnade dig, hur gullig han än må vara nu!
Jag är lite hängig och tycker livet suger i allmänhet... Trött, sliten, stökigt hemma och overload på jobbet! Ska till Italien nästa vecka och det vore fint om jag var nästan klar med det som hänger över huvudet på mig nu... Vet att Italien låter härligt men inte ens det känns kul nu! *gnäll*
Mamma och pappa väntar på en hundvalp hemma, det får mig att dra på smilbanden lite ialla fall, synd att den inte får komma till påst redan!
Men Margaux är du hängig?!! Är det något speciellt som tynger eller är det avsaknaden av sommaren som gör sig påmind? Kanske dags att ta ett litet break, en helg utan förpliktelser och bara ladda batterierna?
mlu - skoj att du börjar få vänner där i Nice. Du känner fler där efter ett par veckor än vad jag gjorde under ett par års pendlande. Jag satt ju själv hemma och jobbade hela tiden. Det gav inga nya bekantskaper. Njut av livet!!
Här fick vi precis en länk till hotellet där bröllopsfesten ska hållas, Österrike. Ser jätteläckert ut! Jag röstar för det romantiska dubbelrummet med jacuzzi!!! Mannen är mer ekonomisk och undrar nu om jag tänker betala....tja varför inte? Mellanskillnaden alltså . Vi får se vad det blir men onekligen är jag sugen på att sälja lite fonder för att bo i ett större och lyxigare rum.
Margaux:
Jag hoppas att Du har ratt... men onekligen sa har jag ju inte suttit pa min kammare varje kvall som befarat..
Japp, det kanns pirrigt och konstigt att ses igen, OM han nu dyker upp, det ar dock inte planerat forran nasta helg. Suck...hade varit bra om det varit nu, kanner mig nagorlunda vid gott mod!!
Lapinette, får man kika på länken till hotellet? Känner att jag gärna drömmer mig bort litegrann.. :)
Vart i Österrike ska ni på bröllop? Och vem gifter sig?
Mlu, jag riktigt ryser av obehag när jag försöker tänka mig in hur min hjärna skulle ha virvlat av alla tankar och känslor i försök att sortera allt som har hänt dig, och allt på så kort tid!
Vad tror du att han vill och känner egentligen? Vill han bara vara vänner eller försöka på nytt?
Om han kommer tillbaks till dig nästa helg och vill försöka igen, då hoppas jag att du verkligen låter honom jobba för det... Krypa och kräla och be skulle vara rätt melodi för mig iaf, skadeglad som jag är.
Han har verkligen gjort dig illa, och jag hoppas att du kommer ihåg det, även när han säger alla de rätta sakerna.
All lycka och styrka till dig!
Nu har jag hört med Jämo och man behöver inte tala om att man är gravid förrän två månader innan man vill vara ledig. Så med andra ord kan jag ta det korta karriärsjobbet och jag har faktiskt tackat ja till det. Att vara ärlig och riskera hela ekonomin rimmar illa med min överlevnadsinstinkt. Kanske jag skulle vara mer godtrogen och snäll om jag inte hade barn att försörja. De får ta mig med mina "dåliga" sidor (dvs stor mage).
Det tråkiga statliga jobbet som jag inte fått än kan jag inte räkna med, men får jag det kan jag kanske tala om mitt tillstånd på karriärsstället och då kastar de säkert ut mig med glädje. Karriär är för singlar... främst män och inte för kvinnor med barn.
Blivande Fru Stålhandske : Jag vet faktiskt inte vad han vill, i arlighetens namn tror jag inte att han vet det sjalv faktiskt!! Jag tror att han vill "kanna sig for" vilket kanns jobbigt eftersom jag inte riktig kan "let go"!! Usch, jag vet, maste vara svarare!!
Laste foressten en helt fantastiskt rolig bok om amnet "Why men marries bithces" av Sherry Argov. Kopte den i LA men gissar att den finns i ovriga varlden ocksa. Helt fantastisk rolig men med manga uns sanning bakom!! Lasvard aven om man inte har nagra direkta "relationsproblem"
Stålis - det är O's fd kollegor som gifter sig. Han är engelsman och hon tyska. Otroligt glada och positiva människor som vi var och hälsade på/åkte skidor med i fjol samt att de var på vårt bröllop. Här kommer länken:
www.hotel-gams.at/
Trollsländan - skönt att du har tagit ett beslut. Så det är endast 2 månader innan man behöver tala om att man är gravid. Oj, det var nära. Själva ska vi börja på utredning nu...jag menar se varför inget har hänt.
mlu - förstår att du har känslor och vill. Måste kännas jättejobbigt! Tror fortfarande att ni måste bryta helt för att verkligen förstå vad ni vill. Speciellt så behöver han få veta hur det känns utan dig.