En plats i solen
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
Simsalabim, nu trollar jag hit er! Till tråden där solen nästan alltid skiner (i alla fall hos någon av oss).
Kram, en av kineserna.
mlu - har varit på Tantra ett antal gånger och minnet av Bauli är att vi inte kom in då mina kompisar var fel klädda. Det komiska är dock att det var dem som sa åt mig att klä mig snyggt för att det var svårt att komma in och jag hade som alltid på sommaren en klänning och högklackade skor medan de klädde sig lite "udda". Maken höll på att bli galen ...då kompisarna omöjligt kunde tänka sig att gå någon annanstans.
Lapinette:
Later som om Din helg inte varit sa dum heller!! Lustigt att Du namner problematik med kladseln for att komma in pa Bauli. Jag tror att vi hade en ohygglig tur da jag var kladd for "en kaffe eller ett glas vin" - mote med min vaninna ( kanske hjalpte det att vi var tva ensamma blonda tjejer utan manligt sallskap?) Sa da stod jag i jeanskjol o polotroja och laga skor och min stora YSL handvaska bland uppladda OCH lattkladda supersnygga tjejer i nattklubbs-stass. Det var mycket "low-key" over min och min vaninnas kladsel da det inte direkt var en planerad utgang men roligt hade vi...
Som pricken over i traffade jag en valdigt snygg fransman som inviterade pa "date" i Monaco, oturligt nog har det blivit minst sagt problematiskt da han knappade in sitt nummer pa min telefon, FEL!! Vi far val se om vi hittar igen varandra! Ar det inte typiskt. Han var sa noga och ringde fran min tfn till sig sjalv sa att vi skulle horas av. Nar jag tillslut insag misstaget svarade en aldre dam i andra anden och hon var oerhort sur over att hon fatt ett samtal fran mitt nummer 4 am samma morgon! Suck....for inte kan val en man gora sa medvetet? Det ar nog mer en "tjej-grej"??
Två blonda, ensamma tjejer så kommer man in oavsett vad man har på sig. Min väninna som nekades komma in är väldigt lång med mörkt kort hår och gillar att klä sig lite udda. Funkar inte på Baoli. Som sagt, min make blev himla irriterad då han tyckte vi lika gärna kunde gå någon annanstans, medan tjejerna absolut skulle in där.
Ahhh...fel telefonnummer. Han kanske redan var upptagen eller så var det hans mamma som svarade.
Lapinette:
Jo, tanken har slagit mig men ...jag vill inte bli misstanksam mot alla man pga erfarenheterna med B. Om han var upptagen hade han ju inte behovt ge mig ngt nummer alls det var ju han som insisterade...dessutom var det ju ett mobilnummer som han sjalv ringde till under natten fran min mobil for att fa mitt nummer, till sin mamma eller flickvan...?? Kanns langsokt....
Men visst det finns manga "fula fiskar" darute....
Låter verkligen konstigt! Ringde han fel??Min man är av den sorten att han inte förstår varför man skulle fråga om ett nummer om man inte hade tänkt att ringa.
Lapinette: Bra med lite "fransk expertis" nej, jag haller med, jag tror nog att han hade tankt att ringa men faktiskt slog fel nummer. Jag har namligen skaffat en Blackberry Pearl telefon, som aven jag sjalv hade grava problem med forsta veckorna da knapparna sitter sa markligt..... Men ar det inte typiskt, tacka vet jag gamla hederliga "tegelstens-mobiler" da man i alla fall kan sla ett nummer utan att det blir helt galet!!
Fredag och snart helg. Solen skiner och det är vår....HÄRLIGT! Hur har ni det tjejer? Jobbar ni så mycket att ni inte hinner gå in här längre?
Själv har jag tagit det ganska så lugnt sen jag kom hem från fjällen. Känner inredningsfrustration. Vill komma igång och göra de planerade förändringarna men kan inte göra något förrän kilen som troligne ska jobba åt oss kommit förbi och tittat på det vi vill ha gjort. Hmmm...men han kommer ju aldrig! Är ni också såna som vill ha saker gjort BUMS?!
Lapinette:
Japp, sitter o jobbar hart!! Lite gra mulet vader i Nice idag, har om sanningen skall fram inte varit ute men ser ruggigt ut!! Mitt besok av min fd sambo ( han skulle komma o hamta sina saker) blev installt da han meddelade mig att han traffat en annan! Jag kande att jag inte rikigt var saker pa att jag klarade av att ses, men a andra sidan kanns det forvanansvart ok!! Tror att jag skall aka en svang till Monaco ikvall med min nyfunna danska vaninna o ga pa en liten bar-runda! Man maste ju roa sig med nagonting... nu som singel da fredagsmysets tid ar forbi. Mitt kylskap ekar och dammrattorna virvlar over golvet. Jag som ALLTID helghandlat o helgstadat!! Kanner mig lite rebellisk!!
mlu - kanske bättre att det blev så definitivt för då blir det lättare för dig att gå vidare. Ha så skoj i Monaco. Har inte varit på någon barrunda där men däremot på två fantastiska sommarkonserter.
Hej tjejer! Vad gör ni denna vackra vårdag?
När solen tittade fram här mitt på dagen så åkte vi ut och tog en promenad på Ulriksdal. Det bidde även en fika på Slottsträdgården...kunde inte låta bli deras sötsaker trots magen som har växt de sista månader. Satt faktiskt ute och åt smaskade i oss räksmörgås och paj med vaniljsås.
Sen åkte vi vidare till Täby Centrum för att leta vårjacka till maken. Istället kom jag hem med en jacka och inte alls de där vårskorna jag hade planerat att köpa. C'est la vie. Ikväll ska vi iväg på middag hos våra vänner som bor i villa men utan barn. Ska bli trevligt då de alltid brukar bjuda på något gott.